Samsung A656 vs Sony W4500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung A656 vs Sony W4500

Har ventet på Sony w4500 en stund nå og kjøpte derfor ikke A656 fra Samsung, men på den offisielle tråden sliter mange med clouding på sine eksemplarer.

Se bare her (på side 9 i offisielle tråden om W4500)
    http://avforum.no/forum/attachments/...0-img_2359.jpg

Dette virker jo ganske dårlig spør du meg og gjør meg usikker på denne tv'n, da dette ikke er eneste eksempel. Jeg heller derfor igjen mot Samsung A656. Er så ille clouding et like vanlig fenomen på A656?

Noen som har noen gode grunner til å velge W4500 framfor A656? Tenker på 46" eller 52".

- Atle

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TEST: Sony W4500 - Dingz : Dingz Test

Her er det en liten test.

Jeg syns Samsung TV'en er helt rå. Den er rimeligere ( i de fleste tilfeller), men har skikkelig røtig lyd . Har du anlegg på si, og bruker det til TV titting, kjør på. Sonyen er nok enda bedre, men det tror jeg du ser bare når TV'ene stilles direkte opp mot hverandre!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bestilte jeg 52a866 siden denne ikke var mye dyrere enn 52a656.

Den er nokså lik 52a656 billed messig. Men er kun 4,4cm tykk, har mye bedre prossesor, og endel ekstra funksjonalitet. Forventa levert mot slutten av mnd. Pruta litt og bestilte den på elkjøp. Grunnen til at jeg bestilte den på elkjøp er pixel garanti (altså 1 død pixel = ny tv). Kortere vei å levere den inn hvis noe skulle være galt. + 30 dagers full returett med pengene tilbake uten grunn. Skulle jeg være misfornøyd innen de 30 dagene er over kan jeg bare levere den inn og få igjen pengene.

Hvis god lyd fra tven er meget viktig bør du heller se på 7x6 (756?). Den er ikke så tynn, men har bedre innebygd lyd system. Har du anlegg er dette gjerne irelevant.

Uten å ha sett hverken 52a866 eller 52w4500 "tror jeg" litt av forskjellene er dette:

Samsung: muligens bedre sort og farger pga at skjermen er super clear og glossy. Denne har 4 hdmi plugger. Utsende/design på 866 ser 100 ganger råere ut enn sonyen. Enda en fordel: ikke støtte "DRM selskapet" sony så lenge det finns et godt alternativ

Sony: Null refleksjoner i skjermen pga at den er matt (kan være viktig for mange). 3 hdmi. Sony har vel et rykte for å trenge mindre service enn samsung tver. Mindre bugs muligens.

Ellers har nok både samsung og sony beste lcd tvene for tiden. Så uansett hva en velger blir en nok fornøyd.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare nevner det at 52a866 er faktisk 7000,- dyrere en 52a656 og 656 leverer nok like godt tror nå jeg. Samsung LE-52A656 52" LCD-TV Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital Dette er da ukens tilbud.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen er nok 52a656 et kjempe kjøp.

Eneste bakdelen for noen kan vel være at 656 serien ikke er klar for riks tv, tror jeg? Selv bruker jeg sattelit så for meg spiller det ingen rolle. Men selv venter jeg på 866 som jeg har bestilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også vurderer Samsung 52a656, men opp mot W4000 (ettersom den koster 16500) Men med Netshops tilbud så heller jeg på Samsungen. Lest noen steder at Samsung tv'er lagger, out of sync -når det gir ut lyd til surround anlegg, noen som har lest noen steder at det gjelder også denne tv'n eller ikke? Har tenkt å ta med Samsung HT-TXQ120 surround samtidig.

Uansett, sikkert flere i samme possisjon som meg, kjøp nå på netshop til 17000 eller vente på nye og bedre tv'er? Eller en liten pris ras? Har diskutert medselv i mange dager -blir ikke enig. - Hva ville du ha gjort om du hadde 25-30K - men også har har en 40" hdready fra før? Trenger gode råd her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt 25-30K ville jeg gått for Pioneer Kuro 5090 hvis plasma er aktuelt eller Philips 47PFL9703D/H eller kanskje nye 9803 hvis LCD er tingen. Jeg har faktisk en finger på Philips PFL9603D/H 42" eller 47" for tida, da jeg helst ikke vil så mye over 15k (47" koster rundt 19K, men NetOnNet har no cashback deal for tida som kun syns på siden deres).

Jeg nekter å kjøpe Sony W4500 så lenge den har så store problemer med clouding. Det hører ikke hjemme noe sted i disse tider. W4000 som du nevner har problemer med hakking, da den kun er 50Hz etter det jeg har skjønt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atlruds
    Hadde jeg hatt 25-30K ville jeg gått for Pioneer Kuro 5090 hvis plasma er aktuelt eller Philips 47PFL9703D/H eller kanskje nye 9803 hvis LCD er tingen. Jeg har faktisk en finger på Philips PFL9603D/H 42" eller 47" for tida, da jeg helst ikke vil så mye over 15k (47" koster rundt 19K, men NetOnNet har no cashback deal for tida som kun syns på siden deres).

Jeg nekter å kjøpe Sony W4500 så lenge den har så store problemer med clouding. Det hører ikke hjemme noe sted i disse tider. W4000 som du nevner har problemer med hakking, da den kun er 50Hz etter det jeg har skjønt.
    Plasma er helt uaktuelt da jeg skal bruke min mye til data. Vil ha 52" hvis ikke hadde jeg nok tatt en titt på Samsung 46a786 (led). 55" led skjerm blir for stort for mitt rom (er en dør på veggen mellom tven og HT). Dermen har jeg stranda på 52a866 som skal være bra og ser lekker ut med sin 4,4cm tykkelse. Den har også mye kraftigere prossesor enn 656 serien.

Sony w4500 er mitt andre valg hvis jeg skulle bli misfornøyd med samsungen. Snakk om clouding og pipe lyder på sonyen har fått meg til å se på samsung. Mulig bedre sort og farger på samsung pga super clear glossy screen også. Klart bedre design også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Plasma er helt uaktuelt da jeg skal bruke min mye til data. Vil ha 52" hvis ikke hadde jeg nok tatt en titt på Samsung 46a786 (led). 55" led skjerm blir for stort for mitt rom (er en dør på veggen mellom tven og HT). Dermen har jeg stranda på 52a866 som skal være bra og ser lekker ut med sin 4,4cm tykkelse. Den har også mye kraftigere prossesor enn 656 serien.

Sony w4500 er mitt andre valg hvis jeg skulle bli misfornøyd med samsungen. Snakk om clouding og pipe lyder på sonyen har fått meg til å se på samsung. Mulig bedre sort og farger på samsung pga super clear glossy screen også. Klart bedre design også.
    Når og hvor vil disse nye Samsung tv'ene dukke opp? De hørtes litt dyre ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg, orket ikke å diskutere med meg selv lengre. Hvorfor spare eller vente dagesvis på en liten prisfall/nye tv'er? Jeg bare gikk for 52A656 tilbudet på netshop + txq120 (HÅPER at det er ingen problemer med verken av delene) Jeg blir uannsett fornøyd, litt skeptisk til surround anlegget bare! Lommeboken er litt misfornøyd, men er ikke så altfor lenge til lønn, 4 uker :/. Da blir det en roomba 560 - har lenge hatt lyst på en sånn en.

on topic - Noen som har noen gode grunner til å velge W4500 framfor A656? Tenker på 46" eller 52".

Pris? Nei
    Bildekvalitet? Etter det jeg har hørt så er den bedre enn A656 - Men, klarer du å se det uannsett? Tror du vil bli meget fornøyd med Samsungen.
    Klaging på clouding i dette forumet = ikke bra!

Om jeg fikk velge mellom 52A656 eller 52W4500 (gratis) - så hadde jeg valgt 52w4500, og satset på å få ett godt eksemplar - if not, da blir det ett ******* med reklamasjon/retur/angrekjøp - porto hit og dit. Vanskelig valg du har. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir helt sikkert fornøyd. Pass bare på at du får lagt inn oppdatert firmware på TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så en tv som heter Sony W4710 i butikken idag. Jeg er i London, så vet ikke om de har andre tver der enn i Norge, men veldig godt bilde ihvertfall...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av code131158
    Da har jeg bestemt meg, orket ikke å diskutere med meg selv lengre. Hvorfor spare eller vente dagesvis på en liten prisfall/nye tv'er? Jeg bare gikk for 52A656 tilbudet på netshop + txq120 (HÅPER at det er ingen problemer med verken av delene) Jeg blir uannsett fornøyd, litt skeptisk til surround anlegget bare! Lommeboken er litt misfornøyd, men er ikke så altfor lenge til lønn, 4 uker :/. Da blir det en roomba 560 - har lenge hatt lyst på en sånn en.

on topic - Noen som har noen gode grunner til å velge W4500 framfor A656? Tenker på 46" eller 52".

Pris? Nei
    Bildekvalitet? Etter det jeg har hørt så er den bedre enn A656 - Men, klarer du å se det uannsett? Tror du vil bli meget fornøyd med Samsungen.
    Klaging på clouding i dette forumet = ikke bra!

Om jeg fikk velge mellom 52A656 eller 52W4500 (gratis) - så hadde jeg valgt 52w4500, og satset på å få ett godt eksemplar - if not, da blir det ett ******* med reklamasjon/retur/angrekjøp - porto hit og dit. Vanskelig valg du har. Lykke til!
    Gratulerer du blir sikkert kjempe fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Pass bare på at du får lagt inn oppdatert firmware på TV'en.
    Har du mer info om hva som er fix'et i firmware'n ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    850 serien er ikke plaget av lag. Se denne posten: Official Samsung LNxxA850 Owner's Thread - Page 46 - AVS Forum

Lag testen viser at 850 serien har mindre lag en laptop skjermen! Han brukte ikke gaming mode engang. Dette med bruk av hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Har du mer info om hva som er fix'et i firmware'n ?
    Dessverre nei. Kan ikke finne noe info hos Samsung på hva som ligger i fixene. Et spørsmål til support ga meg heller ikke noe brukbar info.

Mener selv at jeg har merket stor forbedring på input lag når jeg spiller på xbox'en, men har ikke noe måletall å slå i bordet med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det nevnes at storebroren til A656, A676 også har digital tuner som støtter MPEG-4 og som visstnok skal være kompatibel med det norske bakkenettet. En boks mindre på hylla er alltid en god ting, og dessuten sparer man seg vel gode 1500. Og når prisforskjellen mellom A656 og A676 er minimal blir det desto mer interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer du blir sikkert kjempe fornøyd.

Gjett hva....Jeg ble IKKE fornøyd!!! Fordi jeg fikk en DØD tv på døra! Pakket den opp og satt og stirret litt på den, STOR som fy - mye større enn min forrige 40'' samsung. Gadd ikke å skru på for å teste enda, skulle sette sammen surround anlegget først. Endelig var det tid for å skru på TV for å teste Blu-ray med PS3 - TV'n ville f*** ikke skru seg på!!! Svart skjerm, ingen lyd/signaler om at den er på! Utenom standby-lys - prøver å skru på med -touch-powerOn knappen - går ikke! Med fjernkontrollen så forsvinner standby-lyset - men fortsatt ingenting. HVA er galt da? Ingeting tyder på at eksterne-skader. Skal ringe netshop imorgen og kreve ny tv på døra samt at de plukker denne TV'n. Dette er noe drit...omg jeg er så skuffet akkurat nå!!! Håper Netshop har god kundeservice!

Oppdaterer imorgen om hva som skjer med Netshop.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjipt. De ordner nok kjapt en ny tv til deg siden den du fikk var DOA. Bare de har nok på lager så...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjipt. De ordner nok kjapt en ny tv til deg siden den du fikk var DOA. Bare de har nok på lager så...
    ja, det var velig kjipt.men netshop kundeservice tok saken seriøst,de skulle sende tollpost for å plukke opp tvn, deretter sende ny etter at har fått tilbake denne-de måtte vel bekrefte at den var død, skulle ønske heller at de sendte ny med tollpost samtidig som de skulle plukke opp denne,men men..får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente.har ikke mange erfaringer med kundeservice eller retur,men netshop virker proffe og anbefales, imotsetning til amentio sin kundeservice

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •