LG 42LG6000, finnes det bedre lcd skjermer? Er denne GOD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42LG6000, finnes det bedre lcd skjermer? Er denne GOD?

Etter å ha hatt projektor i et års tid, (TW2000), tenker jeg nå få meg en tv. Projektor er solgt, det ble litt mye styr når den står i stue, så det får bli til en senere anledning med ekte kinostue.

Nå skal jeg ha en tv på datarommet. Med denne tenker jeg den som dataskjerm, og filmtitting, mest BlueRay fra PS3, og veldig sjeldent tv bruk, da tv ikke interesserer meg. Sitteavstand er 3meter.

Har tenkt på denne : LG 42LG6000 (Hjemmekino.no - Produktdatabase - LG 42LG6000)

Ser den har fått tildels glimrende anbefalinger og tester, og jeg kan få den på Soundgarden for 9200, grunnet et lite tilbud de skylder meg der.

Jeg har ikke lyst å bruke stort mer enn 10-11 tusen, og vil derfor ha det beste som er innenfor den prisklassen. Blir det dyrere kjøper jeg likså godt ny projektor Epson TW5000.

Så, er dette en bra lcd skjerm, finnes det noe her inne som er eier av den og kan gi noen synspunkter på den?

Vil btw tv gi like bra bilde som projektor, eller vil jeg gå ned i bildekvalitet ?

På forhånd takk til alle som orker skrive noen ord

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette skrev jeg om storebror 47LG6000 den 3. september:
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Jeg kjøpte meg 47LG6000 for to uker siden og jeg har ikke sett noen av de andre nevnte, men dette kan jeg si om lg'n: (den har usb for å vise bilder eller høre på mp3) den har godt sortnivå, som jeg er meget godt fornøyd med, i motsetning til min forrige tv som rakk å bli nesten 18mnd hos oss. Nå har vi ikke rukket å bruke tv'n til noe annet enn film på dvd og hd-dvd/blu-ray, og rock band ennå pga flytting til ny lelighet uten noen tv-signaler. Til dvd og spilling er tv'n helt fantastisk, både i skikkelig dagslys og i mørket (kan selvfølgelig ikke hamle opp med en Kuro i et mørkt rom). Ellers kan jeg nevne at fargene ser gode og naturlige ut, men nå er jeg ingen ekspert annet enn at jeg kan si at jeg ikke har lagt merke til misfarginger av noe slag. Lydmessig er jeg ikke helt sikker, ettersom jeg har glemt å høre etter, og kommer heller ikke til å bruke tv-høyttalerene noe særlig.

Det er også en negativ side; etterslep! Det finnes ikke antydninger fra xboxen, men jeg ble dypt skuffet ved første test på hd-dvd fra pc'n. Jeg satte inn Batman begins, og kunne konstatere at jeg hadde et problem spesielt med ansikter som beveget seg raskt med lys bakgrunn. Etter litt fikling med innstilinger har jeg senere funnet ut at problemet ikke er så stort som jeg fryktet. Med høy oppdateringsrate fra pc'n og med tru motion (det var det det het?) satt til 'lav' er jeg nesten i mål, men jeg har nok mer å justere på når jeg får tid.
    Kanskje noen kan fortelle meg hvorfor det ikke er antydning til etterslep ved bruk av xboxen som kilde? (er den som har blitt matet med dvd-ene også)

Håper noe av dette kan være til hjelp...
    Jeg har ikke vært plaget av etterslep i senere tid, og har ikke angret ett sekund på at jeg kjøpte denne Jeg regner med at 42LG6000 vil ha det samme, gode bildet. Jeg så i en eller annen tråd at en person klaget på 'grøtete farger i ansikter', og da var det snakk om 42", men det er i alle fall ikke tilfellet på min.
    Kan også legge til at vi har fått på plass parabol siden innlegget over, og har kun gode erfaringer foreløpig.

Håper noen med 42LG6000 kan bidra med sine erfaringer også...

Ta et søk etter *LG6000 her, så vil du finne noe fornuftig informasjon.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •