Hjelp! Grønnskjær i min Panasonic skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Grønnskjær i min Panasonic skjerm

Fått problemer med bildet på min 3 år gamlePanasonic TH37PA500 den siste tiden. Når jeg ser på TV via min Canal Digital HD dekoder eller DVD filmer via min Toshiba HD-E1 eller andre testede DVD spiller, så kommer det et lilla skjær over skjermen spesielt i scener hvor det er mye grønt eller aning av grønt/hvit. Og dette ødelegger hele opplevelsen, og skjer ofte. Noen som aner hva dette kan skyldes?
    Jeg har prøvd å endre på skarphet, lysstyrke osv på TV’n, men det er kun når innstillingene er på min eller maks de forsvinner og da går det jo uansett ikke an å se på. Hvis jeg bytter mellom innstillinger som cinema, auto, normal er fortsatt problemet det, men gjerne forskjellige steder på skjermen. TV er kaliberet, jeg har også sjekket om det gjelder når signalet går innom min Yamaha RX-V 1800 eller ikke. Jeg har prøvd alle typer oppløsning på Yamahaen, TV og dekoderen. Jeg har også prøvd forskjellig hdmi kontakter også scart. Jeg har til og med prøvd TV’n i andre stikkontakter..

Problemet går ikke bort, men ser det altså ikke når jeg ser på HD signaler på HD dekoderen eller Blu-ray filmer. Må jeg bite i det sure eple å kjøpe ny TV eller kan noen hjelpe?

Har bare en iphone kamera for tiden, så bildene ble dårlig, men her er et eksempel på problemene:

-eks-1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du.

har dette med min pa30, spesiellt når jeg ser på dvd'er med dårlig kvalitet på. dvs brente dvder.

ellers så er dette et problem som ganske mange har når de ser på sd signaler og det er nok ikke bare panasonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du.

har dette med min pa30, spesiellt når jeg ser på dvd'er med dårlig kvalitet på. dvs brente dvder.

ellers så er dette et problem som ganske mange har når de ser på sd signaler og det er nok ikke bare panasonic.
    Både PA30, PA60/PV60 og enkelte utgaver av PA50 har disse grønne "fosfor-trails`ene". Det gjelder selvsagt også PX70 og PX80, men i noe mindre grad. Når det gjelder "rosa-snakes", så har jeg bare opplevd dette på PV500 og PV60. Sistnevnte var tidligere en reklamasjonssak, men i ditt tilfelle er jeg redd for at skjermen er for gammel.

Jeg mener fremdeles at de to Panasonic TH-37PA50 som jeg har hhv. i stua og i test-rommet (ved siden av Pioneer LX5090), er de beste flatskjerm 37`ene som produsert (til nå) - uansett merke. Alle former for SD-signaler, selv DIVX blir helt fantastiske. Som en god nr. 2 er Panasonic TH-37PX70 (PX80 er dessverre ikke like god).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, enig i det som blir beskrevet her. Veldig fornøyd med TV min ellers, men er som det blir nevnt her gjerne i tv programmer og dvder med dårlig bilde at disse grønne og rosa skjæret i skjermen kommer. Selvsagt ergelig, men bildet er jo bra i HD og har jo HD kanaler og Blu-ray, som det sikkert blir mer av fremover også. Men er dette problemet spesielt for Panasonic plasmaene? Så jeg vil få bedre bilder fra dårlig kilde hvis jeg kjøper ny tv og av evt et annet merke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk litt fort i første innleggget mitt. Er PV60E jeg har, så da stemmer det jo med det du skriver J.Haugen om at dette er et problem for disse skjermene. Men ja, det er jo litt for sent med reklamasjon nå...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •