dvi->hdmi på Sony KDL46w4500, får ikke 1:1 pixelmapping

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dvi->hdmi på Sony KDL46w4500, får ikke 1:1 pixelmapping

som tittelen beskriver, får ikke dette til å virke. om jeg kjører 1920x1080 forsvinner en cm av bildet utenfor kanten. jeg kan se at bildet er noe strekt, f.eks. blir skrift som er 1 pixel bred noen ganger 2 pixler bred.. vanskelig å forklare men jeg tror dere skjønner hva jeg mener. som midlertidig løsning bruker jeg 1768x992 oppløsning.. jeg får da en cm sørgerand rundt bildet, men også her er det samme problem med pixelutflytning. Bruker et Asus 8800GTS 320mb kort, og HDMI2 på tv'en.

har forsøkt å oppgradere til nyeste Nvidia-driver, men ingen hjelp der. jeg antar at en løsning er å kjøpe et grafikkort med hdmi ut, men her og nå har jeg ikke råd til det.

er det noen som vet råd? om problemet ligger ligger i pc eller tv, i hardware eller software. er det kabelen som vil meg vondt? onde ånder kanskje, eller en sint nisse som pleide å bo tomrommet i billedrørstven?

PS3 fungerer helt problemfritt. skulle egentlig bare mangle, men da vet dere det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går for sint nisse:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    som tittelen beskriver, får ikke dette til å virke. om jeg kjører 1920x1080 forsvinner en cm av bildet utenfor kanten. jeg kan se at bildet er noe strekt, f.eks. blir skrift som er 1 pixel bred noen ganger 2 pixler bred.. vanskelig å forklare men jeg tror dere skjønner hva jeg mener. som midlertidig løsning bruker jeg 1768x992 oppløsning.. jeg får da en cm sørgerand rundt bildet, men også her er det samme problem med pixelutflytning. Bruker et Asus 8800GTS 320mb kort, og HDMI2 på tv'en.

har forsøkt å oppgradere til nyeste Nvidia-driver, men ingen hjelp der. jeg antar at en løsning er å kjøpe et grafikkort med hdmi ut, men her og nå har jeg ikke råd til det.

er det noen som vet råd? om problemet ligger ligger i pc eller tv, i hardware eller software. er det kabelen som vil meg vondt? onde ånder kanskje, eller en sint nisse som pleide å bo tomrommet i billedrørstven?

PS3 fungerer helt problemfritt. skulle egentlig bare mangle, men da vet dere det.
    Du kan helt sikkert scale bildet på pcen. ATI har denne scalingen under ccc advanced. Der kan du prøve fra 0 og oppover. Med toshiba vet jeg denne måtte justeres. Bildet var fremdeles perfekt da jeg prøve det i fjor på en toshiba låne tv når min 42" monitor var på garanti.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Du kan helt sikkert scale bildet på pcen. ATI har denne scalingen under ccc advanced. Der kan du prøve fra 0 og oppover. Med toshiba vet jeg denne måtte justeres. Bildet var fremdeles perfekt da jeg prøve det i fjor på en toshiba låne tv når min 42" monitor var på garanti.
    kan stille inn slik at bildet blir samme størrelse som skjermen, men 1:1 pixelmapping blir det ikke. med film eller grafikk blir det knallbra, men tekst er det verre med, nesten som å bruke feil briller. begynner å lure på om det er en softwarebug eller noe i tven.

har forsåvidt laget en post i w4500-tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    kan stille inn slik at bildet blir samme størrelse som skjermen, men 1:1 pixelmapping blir det ikke. med film eller grafikk blir det knallbra, men tekst er det verre med, nesten som å bruke feil briller. begynner å lure på om det er en softwarebug eller noe i tven.

har forsåvidt laget en post i w4500-tråden.
    Har du endret på innstillingen i menyen? Må enable "Full pixel" i menyen under følgende: [Screen Settings] > [Display Area] for å oppnå 1:1

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som du må slå av over scan på din tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sliter med det motsatte på en 40w4500

pc'n oppdager tv'n som en 13xx*7xx skjerm, får den ikke som en 1080p. bruker et hd2600xp grafikkort som skal støtte 1080p.

bildet vises fra hjørne til hjørne på tv'n uten at det tilsynelatende er noe strekking av noe slag.

noen som har noen erfaringer eller meninger på dette?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millenium
    Har du endret på innstillingen i menyen? Må enable "Full pixel" i menyen under følgende: [Screen Settings] > [Display Area] for å oppnå 1:1
    det funket! takker og bukker.

nesten som å få på et par briller dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått til pixelmapping nå men har et problem. Når jeg nå har på 1920x1080 samt 50hz så har jeg enda svarte områder både under over og på siden av skjermen :roll: akkuratt som den er for liten :roll: Alt kjøres på DVI t HDMI

Jeg skjønner ingenting. Føler jeg har lett overalt i menyen til tven etter en annen bildevisning. Har prøvd med Smart og Zoom men det blir bare verre da bilde stikker ut her og der.

Noen som har en løsning på dette?

EDIT:

DER fikk jeg det til! Å fytti grisen dette ble natt og dag!

Problemet lå rett og slett i instillingene på ATI Cataclyst instillingene.
    Det som måtte stilles er Scaling Options under DVI utgang instillingen. Her måtte en føre overscan ganske høyt for at det skulle passe helt perfekt. Nå er alt helt 100% og alt ser bare grislekkert ut

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av U5tabil
    Jeg har fått til pixelmapping nå men har et problem. Når jeg nå har på 1920x1080 samt 50hz så har jeg enda svarte områder både under over og på siden av skjermen :roll: akkuratt som den er for liten :roll: Alt kjøres på DVI t HDMI

Jeg skjønner ingenting. Føler jeg har lett overalt i menyen til tven etter en annen bildevisning. Har prøvd med Smart og Zoom men det blir bare verre da bilde stikker ut her og der.

Noen som har en løsning på dette?

EDIT:

DER fikk jeg det til! Å fytti grisen dette ble natt og dag!

Problemet lå rett og slett i instillingene på ATI Cataclyst instillingene.
    Det som måtte stilles er Scaling Options under DVI utgang instillingen. Her måtte en føre overscan ganske høyt for at det skulle passe helt perfekt. Nå er alt helt 100% og alt ser bare grislekkert ut
    Skal stå til 1920x1080 60Hz ikke 50Hz Kan hende det går greit med 50Hz også men 60Hz er riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Skal stå til 1920x1080 60Hz ikke 50Hz Kan hende det går greit med 50Hz også men 60Hz er riktig.
    Den står vist på 60Hz nå

Fyttigrisen for et lekkert bilde!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •