Bildet hakker på Tatung V32MCHK

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildet hakker på Tatung V32MCHK

Hei!

Jeg har koblet opp HTPCen min med min Tatung V32MCHK. Det går meget bra helt til jeg skal se film. Bildet hakker ca. en gang pr. sekund ved 1360*768 60p og ca. dobbelt så ofte ved 1920*1080 50i. Jeg vet at problemet ikke er pc-relatert, da jeg har kjørt video til projektoren min uten problemer med samme PC.

Kan noen hjelpe meg her?

Harald

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er kanskje det største ankepunktet ved bruk av pc til video. Jeg vil kalle det så og si umulig å få en like smooth playback som f.eks. en standalone spiller. Grunnen til dette er at det er så mange komponenter som må prate ilag på en pc, og ikke minst software. System, skjermkort, lydkort må prate med hverandre, og ikke minst med diverse programvare. Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på detaljene her, men dette er i allefall grove trekk.

Kan jo gi et lite eksempel. Når du kobler pc'en til Tv'en så gir denne et konstant signal. La oss si at dette er 50.003hz. En pal film kommer i 25fps, og ofte kan det være små variasjoner her også. Uansett, 25.000 passer ikke perfekt inn i 50.003hz, og når i tillegg verken lydkort, systemet, eller skjermkortet prater korrekt med hverandre så skjønner man at det kan bli litt problemer.

Løsningene på disse problemene er mange, men langt fra perfekt. Du kan f.eks bruke Reclock, som stiller lydkortet og systemet sammen, og prøver å stille filmen til hz på skjermen. Dette fungerer langt fra perfekt, men det hjelper litt. Skjermen må igjen også kunne optimalt kunne klare å vise 24, 50 og 60hz, og dette må stilles alt ettersom hvilken videokilde du har. Du kan få en brukbar videovisning med dette, men jeg mener at før pc'en+software kan prate bra med selve TV'en, så vil du alltid ha en viss hakking.

En annen ting er at reclock fungerer bare bra hvis du har hardware det passer bra til, og her kan man ikke vite noe før man faktisk har prøvd det. Den beste løsningen jeg har, og som jeg bruker nå, er å konvertere alle kilder til 60fps real time. Dette + reclock er det beste jeg har vært borti.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah. Jeg forstår. Hvordan bruker man reclock? Jeg forstod det ikke helt. Gjelder dette kun ved bruk av TV, og ikke ved bruk av projektor? Siden dette problemet ikke fantes med projektor, mener jeg.

Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://sandbox.slysoft.com/beta/SetupReClock1818.exe

Last ned denne. Det beste er å bruke en spiller som lar deg velge lydkort selv. Reclock vil legge seg som et eget lydkort i konfigurasjonen, så du bare velger den som heter Reclock. Bruk f.eks mediaplayer classic, eller zoom player.

Trikset er å stille TV'en på samme refresh som filmen. 24/48 til ntsc film, 25/50/75 pal mv. Jeg har hatt variert suksess med dette. Vet ikke hva det kommer av, men noen tv'er generelt er bedre enn andre når det gjelder video på pc. Du kan selvfølgelig trikse litt med powerstrip for å bedre dette.

Den beste løsningen derimot er å bruke avisynth i tillegg til reclock. Dette er ekstremt bra hvis du har en TV som ikke støtter all verdens refresh rater.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du HDMI? Bruk heller VGA eller DVI-inngangen hvis TVen har det. Selvom DVI og HDMI har det samme signalet, hender det at TVen behandler inngangene ulikt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •