Største TV tiljengelig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Største TV tiljengelig?

Hei.

Ser etter en presentasjons TV for en bedrift, og lurer på hva største tiljengelige modell er for dagens marked? Det trenger i og for seg ikke være aller største modell, men en sak helst rundt 100". TVen skal være en TV og ikke bare en monitor. Projektor og bakprojeksjonsløsninger er utelukket.

Har søkt rundt forbi, men det jeg finner er showoff modeller som ikke virker å være tiljengelig for handel. Har også funnet noen eldre modeller. Men hva finnes altså i dag av nye STORE TVer, som man kan få kjøpt/skaffet. Ønsker aller helst at det er en plasma skjerm. Pris er ikke viktig, og vi regner med at vi snakker hundretusener for en slik skjerm.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel hvis jeg ikke husker feil , så var den en på 103", eller 106 ". Var verdens største fullhd tv. Kosta 650 000 kr på elektromessa som expert holder i oslo sentrum. Den var diger ja , men prisen er stiv. Men husker dessverre ikke navnet

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei...verdens største plasma er vel Panasonic sin 150 tommer! :shock:

Holy Crap: First 150-Inch Plasma Photos

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic sin 103" er til salgs:
    PANASONIC Nordic - TH-103PF10 black
    De her forøvrig laget en 150" som showoff...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så store tveer er ganske nytt og dyrt at det nok er vanskelig å få tak i. Men hvis du får tak i en monitor på den størelsen er det bare å koble til en dekoder så er problemet løst;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har sett den <3
    Men som sakt ønsker jeg tips til spesifikke modeller som KAN skaffes.

Edit:
    Har sett litt på den Panasonic 103"en, men har inntrykk av at dette er en eldre modell? Noen som vet om den er noe bra?
    Ellers vet jeg om en Samsung 70" LCD, som jeg tror blir litt liten, samt en JVC 110".

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være drømespørsmålet fra en rik kunde :-D

"Hva er største tvn dere har ? " :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Ja har sett den <3
    Men som sakt ønsker jeg tips til spesifikke modeller som KAN skaffes.
    Som sakt 103" til Panasonic skal være mulig å bestille...
    Enten direkte fra Panasonic eller via en forhandler. Det går ann å spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget var egentlig siktet mot 150" Panasonic TVen.
    Er ikke 103"en en relativt gammel TV?
    Vi skal selvfølgelig forhøre oss med leverandører, men først trenger vi spesifikke modeller å se nærmere på. Og det er her dere kommer inn. Når vi kjøper inn en slik skjerm vil vi helst ha noe som ikke er avleggs. Forhandlere er ikke akkuratt oppegående på slike modeller, men det er jo også forståelig da det ikke akkuratt er hyllevare.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datakjeden har jo denne Panasonic´en på sin webshop, dog er den bestillingsvare.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegget var egentlig siktet mot 150" Panasonic TVen.
    Er ikke 103"en en relativt gammel TV?
    Vi skal selvfølgelig forhøre oss med leverandører, men først trenger vi spesifikke modeller å se nærmere på. Og det er her dere kommer inn. Når vi kjøper inn en slik skjerm vil vi helst ha noe som ikke er avleggs. Forhandlere er ikke akkuratt oppegående på slike modeller, men det er jo også forståelig da det ikke akkuratt er hyllevare.
    Personlig tror jeg nok at du vil få tilstrekkelig service og kundebehandling av en eventuell importør/selger, spesielt hvis du har planer om å legge igjen flere hundre tusen for en skjerm. Tar du kontakt direkte med produsent skal det nok være mulig å fiske fatt i opplysninger om nyeste modeller osv.

Det er neppe mange her på berget (såvidt meg beskjent) som sitter inne med så veldig mye info om skjermer i størrelsen 100"+

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150" ble vist fram på ces messen i Januar i år. Men det viste du sikkert. Link til litt info om denne. Den skal vistnok være en 4K oppløst(2160 x 4096) plasma. Hvordan den er på vanlig SD matriale med oppscalering vet jeg ikke
    TechEBlog » CES 2008: Panasonic 150-inch Plasma Revealed (Video)
    103" var jo ikke ikke salg i begynnelsen heller, men det kan jo tenkes at den blir det på forespørsel. Ny CES messe til neste år. Kansje kommer de med flere så store modeller??! Går sikkert ann med en forespørsel om bestillingsmuligheter, he, he. Ikke så mange her på forumet som har erfaring med slike tv i mange hundre tusen kr klassen. For å si over mill for 150" tror jeg

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste løsningen jeg kan se for meg (med det lille jeg har vært borti) er å gå for en 3x2 løsning bestående av NEC LCD5220 52" skjermer med "thin bezel" og en Extron WindoWall prosessor.
    (eller større skjermer. NEC har opp til 65" skjermer i med 19mm rammebredde)

Prosessoren jeg nevner kan skaleres fra 1x2 til 3x3 og oppover og gir imponatoreffekt til tusen, samtidig med at du med å gå for NEC og Extron velger utstyr av høyeste kvalitet.

Greit nok at du må bite i det sure eplet med sorte områder (bezelen), men dette er i alle fall oppnåelig og lagervare med ca 1 uke levering når du skal ha skjermflate på 150"+ og ikke vil ha bakprojeksjon.

Hvis du derimot KAN gå for bakprojeksjon så ville jeg ringt CYVIZ. Jeg vet ikke hvorfor du absolutt ikke vil ha bakprojeksjon. Hvis det er noen andre grunner enn plassmangel så ville jeg fått en demo hos CYVIZ (holder til på Forus/Sandnes). En kombo av projectiondesign projektorer og cyviz hardware ser hinsides rått ut, og er lyssterkt til tusen. Samtidig får du edgeblending og så godt som 100% sømløst bilde over mange kvadratmeter med oppløsninger man bare kan drømme om.

DrE

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    103" Vs 150"

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ser etter en presentasjons TV for en bedrift, og lurer på hva største tiljengelige modell er for dagens marked? Det trenger i og for seg ikke være aller største modell, men en sak helst rundt 100". TVen skal være en TV og ikke bare en monitor. Projektor og bakprojeksjonsløsninger er utelukket.

Har søkt rundt forbi, men det jeg finner er showoff modeller som ikke virker å være tiljengelig for handel. Har også funnet noen eldre modeller. Men hva finnes altså i dag av nye STORE TVer, som man kan få kjøpt/skaffet. Ønsker aller helst at det er en plasma skjerm. Pris er ikke viktig, og vi regner med at vi snakker hundretusener for en slik skjerm.
    Det står en Samsung 102" (tror jeg det er..) til salgs på Expert i Kristiansand Sørlandsparken til 350.000. Fabelaktig bilde må jeg si.
    Kan det kalles røverkjøp..?8)

Mulig det er denne: Verdens største TV - Data - Dagbladet.no

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Det står en Samsung 102" (tror jeg det er..) til salgs på Expert i Kristiansand Sørlandsparken til 350.000. Fabelaktig bilde må jeg si.
    Kan det kalles røverkjøp..?8)

Mulig det er denne: Verdens største TV - Data - Dagbladet.no

Steike det.. Tror du at veggfestet som jeg har til min 50" Samsung passer?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor leter du bare i 'end-user' verdenen? Kanskje sjekk litt hva som skjer i den mer profesjonelle også? Hør f eks med avab cac - Sceneutstyr, lys- og lydanlegg fra AVAB CAC - AVAB CAC. Mye fint av LED skjermer og annet snacks.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ønsket er å bruke mest mulig penger på størst mulig skjerm, kan jeg skjønne interessen for 150" plasma. Rent økonomisk sett er jo et slikt kjøp idioti En WindoWall med NEC skjermer eller en løsning fra Cyviz ser bedre ut, er mer fleksibel og har et helt annet kost/nytte forhold.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har søkt rundt forbi, men det jeg finner er showoff modeller som ikke virker å være tiljengelig for handel. Har også funnet noen eldre modeller. Men hva finnes altså i dag av nye STORE TVer, som man kan få kjøpt/skaffet. Ønsker aller helst at det er en plasma skjerm.Pris er ikke viktig, og vi regner med at vi snakker hundretusener for en slik skjerm.
    Hva slags presentasjoner er det snakk om, og hvorfor kan du/dere ikke bruke PJ el.lign løsninger?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva slags presentasjoner er det snakk om, og hvorfor kan du/dere ikke bruke PJ el.lign løsninger?
    Jeg kan tenke meg stort lokale med mye lys.

Men for de 550 000 man sparer på en projektor og lerrett, kan man bruke på å dimme ned belysningen..

Den 150"ern, det er jo steikemeg nesten 4 meter diagonalt bilde

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •