Ny TV, 42" eller 46"? <13000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, 42" eller 46"? <13000

Hei!
    Jeg tyr til forumet igjen som vanlig nå jeg skal shoppe av-utstyr.

Trenger en TV til litt spilling, men mest PC, DVD, Blueray og TV (ikke HD). Vil allikevel ha full HD grunnet PCbruken. Skal sitte 3.6m unna, så har veldig lyst på en 46"... MEN: Er Samsung -vesentlig- dårligere enn LG PG7000? Står litt imellom disse for øyeblikket:

LG 42LG7000 <- 12995,-
    Samsung 46" LCD-TV LE46F86BD <- 11990,-

Og hvordan er denne? Hyggelig pris ihvertfall:
    JVC LT-42R90BU <- 8995,-

For ikke å snakke om denne, men den kan jo umulig være brukbar:
    Hitatchi L42VP01C <- 6890,-

Alt for mye å velge imellom! :/

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JooV
    Hei!
    Jeg tyr til forumet igjen som vanlig nå jeg skal shoppe av-utstyr.

Trenger en TV til litt spilling, men mest PC, DVD, Blueray og TV (ikke HD). Vil allikevel ha full HD grunnet PCbruken. Skal sitte 3.6m unna, så har veldig lyst på en 46"... MEN: Er Samsung -vesentlig- dårligere enn LG PG7000? Står litt imellom disse for øyeblikket:

LG 42LG7000 <- 12995,-
    Samsung 46" LCD-TV LE46F86BD <- 11990,-

Og hvordan er denne? Hyggelig pris ihvertfall:
    JVC LT-42R90BU <- 8995,-

For ikke å snakke om denne, men den kan jo umulig være brukbar:
    Hitatchi L42VP01C <- 6890,-

Alt for mye å velge imellom! :/
    Vel JVC og Hitachi modellene er gamle og utgående skjermer med dårlige spesefikk 1500:1 i kontrast nivå tilsvarer jo nesten 3 års gammel teknologi om vi bare kikker på dette så bare glem de to. Jeg syntes du skal se på Panasonic PZ80 kontra LG PG7000 i plasma og se heller på modellene A656 i Samsung og Sony W4500 på LCD siden alle disse er gode toppmodeller som du vil bli fornøyd med. Jeg personlig ville ikke ha valgt LCD så sant du ikke bruker PC daglig da plasma teknologien gir et bedre og naturlig bilde generelt.

Edit- Kan du legge på et par tusen så kjører Netshop uketilbud på 46 Panasonic PZ85 Panasonic TH-46PZ85 46" Plasma - Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital men du får PZ80/85 også i 42 tommer som du vurderer PG7000 i og da blir de klart rimligere

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Vel JVC og Hitachi modellene er gamle og utgående skjermer med dårlige spesefikk 1500:1 i kontrast nivå tilsvarer jo nesten 3 års gammel teknologi om vi bare kikker på dette så bare glem de to. Jeg syntes du skal se på Panasonic PZ80 kontra LG PG7000 i plasma og se heller på modellene A656 i Samsung og Sony W4500 på LCD siden alle disse er gode toppmodeller som du vil bli fornøyd med. Jeg personlig ville ikke ha valgt LCD så sant du ikke bruker PC daglig da plasma teknologien gir et bedre og naturlig bilde generelt.
    Er enig med det Marianne skriver med tanke på JVC og Hitachi, ikke gå for de.
    I dagens LCD samfunn, så er det nok enten en Samsung sin A656 (eller 559 hvis du vil ha litt rimeligere) og Sony sin W4500 (W4000 hvis du igjen vil ha det litt rimeligere) serier som teller...
    Iallefall som jeg har sett. Liker designet på Samsungen bedre, men det er jo en smaksak. Sony er kanskje hakket bedre på bildet, men det er jo vanskelig for meg og bedømme, etter som jeg bare har sett de i butikker, og hvordan de stiller de inn er en annen sak...

Hvis du vil ha plasma er det nok Panasonic PZ80 som Marianne nevner som teller, den får nesten toppkarakterer i hver eneste test.

Har ikke sett noen sette opp en PZ80 mot en pc, men som regel så sies det at LCD tv'er er best på pc signaler (uten og starte en ny krig her nå :-D ).

Lykke til med valget, og si gjerne ifra om dine opplevelser, da jeg er på jakt etter tv i samme pris segmentet og størrelse

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •