Ny Samsung 52a866

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Samsung 52a866

Hei

Snakka med elkjøp angående 52" skjermer. De sier det kommer en ny samsung a866 52" som er ekte 100Hz (I følge elkjøp). Altså en kan med andre ord sende 1920x1080 100Hz direkte fra pcen til skjermen hvis dette stemmer. Hva tror dere om denne skjermen?

Finner følgende info om skjermen:
    Samsung LE-52A866 Produktinformation - PriceRunner Sverige

En liten test av 856 forgjenger? (856 er jo litt glossy, lurer på om 866 også er glossy):
    Oversettelsesresultat for http://www.lesnumeriques.com/article-422-3761-36.html

Bra kjøp kontra sony sin w4500 serie? Samsungen er jo klart noen tusen dyrere.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en forsettelse på den veldig gode A serien til Samsung og alle vet jo hvordan A656 har gjort det i tester verden rundt og teknoligien går jo aldri bakover så dette er garantert en god skjerm. Ser de har økt kontrastnivå fra 50000:1 til 70000:1 selv om man bør ta disse tallene med en klype salt da som kjent ikke alltid stemmer med virkeligheten. Nå vet man at W4500 er anbefalt hakket foran A656 men hvem av disse to man skal velge blir i grunn en smaksak for du vil ikke bomme uansett:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Dette er jo en forsettelse på den veldig gode A serien til Samsung og alle vet jo hvordan A656 har gjort det i tester verden rundt og teknoligien går jo aldri bakover så dette er garantert en god skjerm. Ser de har økt kontrastnivå fra 50000:1 til 70000:1 selv om man bør ta disse tallene med en klype salt da som kjent ikke alltid stemmer med virkeligheten. Nå vet man at W4500 er anbefalt hakket foran A656 men hvem av disse to man skal velge blir i grunn en smaksak for du vil ikke bomme uansett:-D
    Bakdelen med a656 som jeg har forstått det er vel at når en skal bruke htpc med den så må den settes i hdmi2 bruke gaming mode og rename hdmi2 til PC. Da mister en vel også alle muligheter til å stille farger konstrast osv? Samtidig som en ender opp med et lite delay selv om en har gjort alt over.

Så er jo spørsmålet om a866 har denne buggen også da?

Sony har ikke dette problemet så vidt jeg har forstått.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Som en videreføring av den vanlige bakbelyste LCD-lineupen er sikkert dette en fin TV! For min del må jeg nok si at det er LED-TVene som frister mest etter å ha sett hva de klarte å prestere på messa i Tyskland...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter endel tenking og lesing ble valget tatt. 52a866 bestilt i dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Testen" som linkes til er ikke en forgjenger om jeg forstod rett. Forskjellen, slik jeg har forstått det, mellom 856 og 866 skal bare være fargen på "Touch of Colour". Altså i dette tilfellet om den har designfinish i rødt eller blått.

Av det jeg har lest om 8-serien skal dette være en slim-modell som er 2" på det tykkeste. Bildemessig skal den, sammen med 7-serien, være svært lik 6-serien, men ha noen flere funksjoner.

Som lygren sier blir nok de mest spennende modellene de LED-baserte (78x og 9-serien) Gleder meg til å leke med disse!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    "Testen" som linkes til er ikke en forgjenger om jeg forstod rett. Forskjellen, slik jeg har forstått det, mellom 856 og 866 skal bare være fargen på "Touch of Colour". Altså i dette tilfellet om den har designfinish i rødt eller blått.

Av det jeg har lest om 8-serien skal dette være en slim-modell som er 2" på det tykkeste. Bildemessig skal den, sammen med 7-serien, være svært lik 6-serien, men ha noen flere funksjoner.

Som lygren sier blir nok de mest spennende modellene de LED-baserte (78x og 9-serien) Gleder meg til å leke med disse!
    Det stemmer nok. Fant ut av det selv etterhvert. Forskjellen for Norge er nok det at det er innebygd tuner for vårt digitale bakkenett slik jeg forstår det.

Uansett i følge avsforum.com så ser 850 serien lovende ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en administrator kunne ha merga innholdet i denne tråden inn i (slipper å ha 2 tråder):

Samsung 8-Serie: LE-A860 - 46" og 52" ( 1 2) http://avforum.no/forum/tv-apparater...0-46-52-a.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •