hvordan finne pikselfeil raskt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan finne pikselfeil raskt?

Hei. Har nettopp kjøpt en LCD-skjerm fra komplett.no og ser at jeg kasnkje ikke kan benytte meg av totalgarantien til Samsung mht pikselfeil siden den jeg har kjøpt sannsyneligvis ikke er av nordisk versjon. Skjermen skal ikke brukes før innflytt. i ny leilighet om 6 uker, så hvis jeg skal benytte meg av åpent kjøp i 14 dg(som gjelder for internettsalg) så må jeg vel nesten pakke den opp og teste? Kan jeg bare koble strømmen på og slå på skjermen, eller må jeg koble den opp mot en bildekilde? (håper vel på at det er et slags oppstartsbilde?)

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjellyn
    Hei. Har nettopp kjøpt en LCD-skjerm fra komplett.no og ser at jeg kasnkje ikke kan benytte meg av totalgarantien til Samsung mht pikselfeil siden den jeg har kjøpt sannsyneligvis ikke er av nordisk versjon. Skjermen skal ikke brukes før innflytt. i ny leilighet om 6 uker, så hvis jeg skal benytte meg av åpent kjøp i 14 dg(som gjelder for internettsalg) så må jeg vel nesten pakke den opp og teste? Kan jeg bare koble strømmen på og slå på skjermen, eller må jeg koble den opp mot en bildekilde? (håper vel på at det er et slags oppstartsbilde?)
    Pixelfeil vil du sannsynlig se med en gang du starter innstilligsprogrammet for tv-en. Du kan feks velge blåskjerm og se da men jeg anbefaler alikevel å teste tv-en mot en helt sort bakgrund også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort bakgrunn i mørkt rom. Hvis knøtt lite punkt op tven er hvit så har du en pixel feil. Tror det er greieste måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    supert! Har nettopp pakket ut skjermen og satt inngang Ext1 (som det ikke var input på) så den viste sort skjerm(no input) og skjermen viste null tegn til pikselfeil:-).

Takk for rådet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •