Sony 46W4500 vs. Philips 42PFL9603/9703

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 46W4500 vs. Philips 42PFL9603/9703

Noen som har noen synspunkter på disse mot hverandre?

Har lest at bildet på PFL9603 og PFL9703 ser helt likt ut, og at derfor eneste synlige forskjell er Ambilight 3 på sistnevnte. Dette tar de seg godt betalt for (ca. 4000kr). Har sett PFL9603 i butikk og det så bra ut, men 42" er kanskje litt lite og 47" koster flesk. Har sett at PFL9803 er på trappene også. Er denne verd å vente på? Vil prisen på 9603 og 9703 falle litt da kanskje? Regner med at 9803 blir for dyr.

Venter på at noen i Trondheim får inn W4500 for å se om panoraringshakkingen fra W4000 er fikset. Har sett på forumet at flere eksemplarer av W4500 sliter med clouding. Dette er ikke bra. Men kan virke som 46W45000 generelt er en bra TV.

- Atle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt lenge på å kjøpe en 46W4500, men kom etterhvert fram til at den ville bli litt for dominerende på veggen. I tillegg trakk det litt ned at ganske mange hadde problemer med "backlight bleeding" og piping fra Sony'en

Bestilte 42PFL9603H i går. NetOnNet har cashback-kampanje på alle tv'er med Ambilight om dagen, så jeg synes prisen blir bra. Rundt 12' ink frakt etter cashback.

Har ingen erfaringer med den selv enda, men har ikke lest noe annet enn positive ting (bortsett fra at det har vært nevnt noe svakere innsynsvinkel enn en del andre..)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kommer nok til å kjøpe den samme tv'n i løpet av uka (42PFL9603H), hvis det ikke skjer noe annet drastisk på markedet. Støtter den forresten CanalDigital eller kun RiksTV?

9703 blir rett og slett for dyr i forhold til hva man får ekstra. Eneste merkbare forskjell er Ambiligt 3 vs Abmilight 2. Wide Color Gamut har visst veldig lite å si og er ikke verd den ekstra kosnaden. 47" 9603 er jo billigere enn 42" 9703!

Målte opp 42" vs 47" på veggen og fant ut at 42" blir større hjemme enn jeg trodde. Jeg så på 46W4500 før clouding problemene ble kjent og 42" ser så lite ut ved siden av 46" og 52" i butikkene, men 47PFL9603H koster ganske mye (nesten 6k mer enn 42") og blir derfor litt mye for noen ekstra cm. Kjøper heller en PS3 og bruker de resterende 2300 kr. på på no annet.

Kampanjen til NetOnNet varer vel ut uka (til 26. okt.), så har fortsatt noen dager igjen å bestemme meg på. Kom gjerne med tilbakemeldinger når du får tv'n om du er fornøyd eller ikke.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Altruds
    Bare til info så er ikke dette en kampanje fra NetOnNet, men fra Philips selv tror jeg. Du får dermed cash-back uansett hvor du handler. Får man ikke noe kupong fra selgeren er det bare å gå hit: Philips Cashback Campaign

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    @Altruds
    Bare til info så er ikke dette en kampanje fra NetOnNet, men fra Philips selv tror jeg. Du får dermed cash-back uansett hvor du handler. Får man ikke noe kupong fra selgeren er det bare å gå hit: Philips Cashback Campaign
    Ja, lurte litt på det. Har bare sett det hos NetOnNet. Tenkte derfor de hadde no deal med Philips eller no. Ser du har 9803...me wants, men lommeboka nekter. Er du fornøyd med den?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atlruds
    Ja, lurte litt på det. Har bare sett det hos NetOnNet. Tenkte derfor de hadde no deal med Philips eller no. Ser du har 9803...me wants, men lommeboka nekter. Er du fornøyd med den?
    Heftig den ja, er meget fornøyd... lommeboka mi nektet først den også, men gav seg heldigvis til slutt! 8) Har ikke funnet noe særlig info på bildeinnstillinger ennå på nettet, men har ihverfall skrudd ned fargemetningen en god del for å få mer naturlige hudtoner et.c.

HD Perfect pixel/natural motion gir noe bildedelay. Men det er ihvertfall digital lydutgang med justert delay på den. Har dog ikke funnet ut om denne også sender DD videre eller kun stereo ennå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •