60" Full HD Plasma, Pioneer den rimeligste?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 60" Full HD Plasma, Pioneer den rimeligste?

Hei!

Vurderer å oppgradere min nåværende pv60 42" plasma til nyåret når jeg skal flytte inn huset grunnet større stue enn nåværende gutterom.

Jeg har lenge hatt lyst på projektor men siden jeg ikke får bygget noe dedikert kino/gutterom med det første vil jeg heller legge pengene i en bedre og større plasma enn å ha projektoren hengende mitt i stue taket.

Når jeg først vil oppgradere vil jeg gå opp til 60" da 50" blir litt lite iforhold til jeg har nå.

Budsjettet var egentlig rundt 30.000,-

Etter endel undersøkelse ser jeg jo at en av di rimeligste, som jeg trudde skulle være av di dyreste 60" er Pioneer sin 6090- til ca. 47 000,-

Er det ingen som matcher Pioneer sine store plasma i pris og ytelse?

Har funnet LG pg700 til 29 000, er dette en ny modell?
    Har leitet etter panasonic 60" da jeg er veldig fornøyd med den jeg har tidligere, og det man leser av testene til panasonic, og dette skal være en tv til folket med tanke på prisen. Men siste generasjon leveres ikke med 60" ?
    og tidligere modeller med 60" har jo en svimmlende pris som overgår Pioneer sine modeller.

Hva mener dere? Skal man vente til sommer for å se hva som skjer i markede for større plasma tv, eller veit dere om noen andre 60" som man bør se på?

Kommer det nye 60" over nyåret?

takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60pg7000 er den nye modellen eller pg7500 som den norske modellen vil hete pga mpeg4. den vil da koste i underkant av 30000 i begynnelsen.

hvis du leser denne posten: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1012594

får du vite litt mer.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansen7.1
    Har leitet etter panasonic 60" da jeg er veldig fornøyd med den jeg har tidligere, og det man leser av testene til panasonic, og dette skal være en tv til folket med tanke på prisen. Men siste generasjon leveres ikke med 60" ?
    Panasonic TH-58PZ800 har ikke kommet til Norge enda og prisen er usikker, her er link til en fersk test:

Panasonic Viera TH-58PZ800 58in Plasma TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig, jeg har nesten samme "problem" som deg. Bare jeg har en samboer som ikke vil ha PJ i stuen da hun mener det blir ALT for stort hehe

Det er jo ikke så veldig mye på markedet akkurat nå i den størrelsen til en overkommelig pris, men det kommer nok mer det neste året. Personlig tror jeg det er lurt å vente til LED bakgrunnsbelysning som øker kontrasten noe hinsides er kommet godt inn i markedet, se bare på denne Sony 55" skjermen med 1 000 000:1 i dynamisk kontrast

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kommer opp i slike størrelser er bildeprosesseringen alfa omega, så her bør man velge TV med omhu. Personlig hadde jeg aldri valgt noe annet enn Pioneer i denne størrelsen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Sitat Opprinnelig postet av caines
    Panasonic TH-58PZ800 har ikke kommet til Norge enda og prisen er usikker, her er link til en fersk test:

Panasonic Viera TH-58PZ800 58in Plasma TV Review - TV Reviews - TrustedReviews
    Ser lovende ut, veit ikke når den er ventet inn? Veit du hvorfor dem har byttet ut 60" med 58"?

Når jeg kjøpte min 42" mener jeg bestemt (uten å være 100%) at dem hadde inne 60" pv600 i full HD til 39 999,- Så regnet jo med prisene ville synke, da nye 42" nesten er halvert av prisen det min kostet da. Men finner jo ikke en 60" panasonic under 60 000,- mistenker jo at dette heller ikke er vanlige plasma skjermer beregnet til vanlig bruk..

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke når den kommer inn. Ringte Panasonic for en ukes tid siden, de viste ikke de heller.

Det skal være en TH-65PZ800 på gang også, den blir nok ikke billig...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Aner ikke når den kommer inn. Ringte Panasonic for en ukes tid siden, de viste ikke de heller.

Det skal være en TH-65PZ800 på gang også, den blir nok ikke billig...
    65":twisted: :twisted:
    Jeg finner ikke pris av forrige generasjon 65" men flått dem fortsatt produserer dem i den str. til oss dagdrømmere Ble redd dem hadde erstattet den med den nye 58"
    Håper det kan bli en vettug pris på dem etterhvert.:?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •