Hjelp til valg av ny flat-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av ny flat-tv

Hei

Jeg er på utkikk etter en ny flat-tv. Budsjett på 8000-12000. Ser mye på dvd filmer. Kommer samtidig til og kjøpe inn en ny blue-ray spiller. Ser også en del på tv via Canal digital dekoder. Gjør også noen avspillinger av film fra pc. Spiller svært lite.

Hva skal jeg velge, plasma eller lcd? 37, 40 eller 42?

Hvilke modeller egner seg bra til film? Jeg har en Panasonic 32 crt tv 50hz 16:9 som er veldig fin og se film på. Jeg må ha noe som åvergår denne for og si den sånn

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her en en kjempe tv...Dritt digg bilde på den...sikler litt på denne selv for tiden...
    Plasmaskjermer | Bilde | Soundgarden
    50 tommer er jo tross alt den nye folkeskjermen..fler og fler synes 50 tommer er helt greit..Men det kommer selvfølgelig ann på hvor langt unna du sitter skjermen.

Sitter du 1,5 meter unna, lønner det seg ikke med en lcd skjerm, da bilde ikke alltid er like bra fra den avstand..
    En lcd skjerm skal ses på som et maleri..ikke for nærme, då får du ikke med deg bildet skikkelig..

Etter min menig, så har plasma det beste bildet til film og tv, samt blu ray..Lcd er greit og bruke om du kjører mye fra pc..men til syvende og sist er det øya dine som bestemmer hvilken skjerm du vil se på..

Hverken LCD eller PLASMA er dårlig på bilde..Men bildene varierer veldig fra butikk til butikk på samme merke.
    Velg med omhu.

Er ikke alltid det som blir sagt stemmer i dine øyne...

Men ihvertfall

Lykke til

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi oss en god grunn for at du anbefaler denne tv-en Plasmaskjermer | Bilde | Soundgarden

Jeg har sett du har anbefalt denne skjermen flere ganger og da går jeg ut i fra du har en personlig erfaring med denne skjermen?

Jeg ville heller anbefalt toppmodellen som kommer nå LGPG7000 kontra din LG 50PF95 som nå nærmer seg faktisk 1 års gammel teknologi.

LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" blir nok litt i største laget da jeg ikke sitter mer en maks 3 meter fra tv`ens posisjon. Dessuten vil jeg anta at en brukbar 50" vil gå over mitt budsjett som maks er 12000.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pett
    50" blir nok litt i største laget da jeg ikke sitter mer en maks 3 meter fra tv`ens posisjon. Dessuten vil jeg anta at en brukbar 50" vil gå over mitt budsjett som maks er 12000.
    Panasonic TH-42PX81 42" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Datakjeden Webshop / PANASONIC 42" Plasma TV TH-42PZ80 --Full HD, DVB-T--
    LG 42" Plasma-TV 42PG6000 1024 x 720 HD-ready,4xHDMI,30000:1 - 42PG6000 - pcutstyr.no
    LG 50PG6000 50" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder for hd sendinger. HD Ready 720p, Full HD 1080p.

Jeg skal selv ha med 52" full hd snart. Maks sitte avstand for å se forskjell på 52" hd ready og full hd er vel ca 3m. Skal jeg dra fult utnytte av full hd på 52" skal jeg ikke sitte lengere unna enn ca 2m. Flytter jeg meg over 3m unna en 52" kan jeg like godt klare meg med en hd ready skjerm.

Hvis jeg kobler en pc til en 52" med 1920x1080 (1080p) tipper jeg på at jeg ikke kan sitte stort lenger unna enn 2,4m før jeg begynner med å få problemer med å lese skriften.

Chart: 1080P Does Matter - CarltonBale.com

Men hvis du hovedsakelig skal se på NRK (som bare sender SD) så bør du absolutt sitte lenger unna en så stor skjerm.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Jeg sitter 3-3,5 meter unna og angrer på at jeg ikke kjøpte 46 eller 50.

2: Jeg sitter som sagt 3-3,5 m fra en 40 - tommer og PC i 1080x1920 går helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer å lese hva som står på en 40" i 1920x1080 med vanlige fonts 96 dpi på 3-3,5 meters avstand har du super syn.

Kanskje du bruker large fonts 120 dpi.

Jeg sitter ca 2,8m fra en 42" 1280x720 og det er akkurat passe med normale fonts 96 dpi. Og da har jeg brillene på Jeg klarer nok 0,5m til men da blir det vanskeligere å lese.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har økt størrelsen. I tillegg må jeg zoome en del nettsider. Denne slipper jeg å gjøre noe med. Briller har jeg ikke forsøkt ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har også en kompis som er 10 år yngre og som ikke skjønner hvordan jeg kan se hva som skjer på iTunes. Kult å føle seg litt ung av og til, etter at han forteller hvor kort røykepause han trenger.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvis jeg kjøper en 42", er det ikke en fordel og kjøpe en full HD skjerm?
    Eller vil det ikke være noe vesentlige forskjeller i bilde kvalitet fra HD til Full HD i denne størrelsen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Ja jeg har økt størrelsen. I tillegg må jeg zoome en del nettsider. Denne slipper jeg å gjøre noe med. Briller har jeg ikke forsøkt ;-)
    Det forklarer saken

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Kan du gi oss en god grunn for at du anbefaler denne tv-en Plasmaskjermer | Bilde | Soundgarden

Jeg har sett du har anbefalt denne skjermen flere ganger og da går jeg ut i fra du har en personlig erfaring med denne skjermen?

Jeg ville heller anbefalt toppmodellen som kommer nå LGPG7000 kontra din LG 50PF95 som nå nærmer seg faktisk 1 års gammel teknologi.

LG 50PG7000 50" Plasma TV Full HD 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Den tanken slo meg også. Har ikke hørt om noen andre som har omtalt TV'n her på forumet en gang - og jeg lester det meste om LG. Spørs om han ikke jobber i kjeden.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Den tanken slo meg også. Har ikke hørt om noen andre som har omtalt TV'n her på forumet en gang - og jeg lester det meste om LG. Spørs om han ikke jobber i kjeden.....
    Kanskje det gitt;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ80? Jeg ser den kom ut best i test i dvd & hjemmekino for en tid tilbake. Noen som har noen erfaringer med den?

Jeg skal se om ikke en lokal forhandler har den utstilt slik at jeg kan se på den i action

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •