Noen som har lyst å hjelpe meg å velge ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har lyst å hjelpe meg å velge ny tv

Har da endelig fått beskjed om at jeg kan velge meg nytt tv da min gamle sony KDF 50" er uhelbredlig syk..
    Så da gjenstår det å finne en bra erstatter hos netshop.
    Så jeg hadde håpet på at dere kunne hjelpe meg med å velge ut ett par alternativer.

Bruksområde er Xbox360, PS3, HD-DVD, Blu-Ray og pc(tv-serier og en film avogtil)

Netshop.no - pc data foto minne digital

Viss jeg får låne litt penger kan jeg muligens klare 16 000,- men vil gjerne ha ett par alternativer i pris-klassen fra 10 000,- til 16 000,-.
    Får jeg ikke lånt penger så er vel maks prisen min max 12 - 13 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Skriver litt sånn i parentes for at ikke strenge adminer skal bli sinte for prisdiskusjon i teknisk forum, men ville bare nevne at du får PS50A557 for 13k hos netonnet)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 40" LCD TV - LE40A656 Er ett bra tv, finnes også i 46" til rundt 14k, beste lcd jeg har sett så langt. Plasma og pc hører ikke så bra sammen.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig har en Pioneer XD 8 generasjon og er strålende fornøyd med denne.

Du skal ha en 50T og jeg kan ikke se et bedre valg en LGPG6000 hvis du ønsker er stilig og god tv til en strålende pris.

Panasonic PX8 leverer nok nesten like godt på bildekvalitet men er virkelig trist da den har et veldig kjedelig design/plast og den er også dårlig utstyrt.

2 stk HDMI bla annet holder ikke hvis man ønsker å ha en tv for fremtiden, vi bruker 4 stk pr nå med HD dekoder, Dvd, Playstation 3 og PC så jeg ville ikke kjøpt meg en tv med mindre en 4 HDMI innganger selv om det finnes løsninger for dette.

LG PG6000 har også et svingbart bordstativ som i grunn er et must så fort man får flere på besøk, USB inngang er også veldig kjekt hvis man ønsker musikk/bilder direkte via tv/hjemmekinoanlegg f.eks. selv om begge også har SD inngang.

Skal du opp på 16,000,- så blir også LG PG7000 et klart valg, Samsung er ikke så gode på Plasma kontra LG og man har de samme pluss sidene som jeg har skrevet før og ikke minst design da denne er bare lekker lik 6000 serien++

Jeg ønsker personlig å anbefale Pioneer Kuro GEN 8 og kan gi deg evt et godt tilbud på en slik ny skjerm men den blir noe dyrere men i så fall send meg en melding :-D Edit-Bruker du mye pc via skjerm så velger du heller LCD.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25

2 stk HDMI bla annet holder ikke hvis man ønsker å ha en tv for fremtiden, vi bruker 4 stk pr nå med HD dekoder, Dvd, Playstation 3 og PC så jeg ville ikke kjøpt meg en tv med mindre en 4 HDMI innganger selv om det finnes løsninger for dette.

LG PG6000 har også et svingbart bordstativ som i grunn er et must så fort man får flere på besøk, USB inngang er også veldig kjekt hvis man ønsker musikk/bilder direkte via tv/hjemmekinoanlegg f.eks. selv om begge også har SD inngang.
    Dette med innganger er jo så individuelt. Til mitt bruk, uansett overskuelig fremtid, holder det med en HDMI og strøm. Pluss sett med innganger på siden for tilfeldig utstyr. USB for firmwareoppdateringer er jo også kjekt.

Svingbart stativ kan være nyttig. Selv synes jeg at TVer på denne størrelsen må opp på vegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye rare svar her... Først og fremst anbefales TV'er fra andre butikker enn den han sier skal bytte tv'en hans, og han skriver vel at det er mye spilling han driver med, og det er VELDIG mye Plasma-anbefalkinger...

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Mye rare svar her... Først og fremst anbefales TV'er ra andre butikker enn den han sier skal bytte tv'en hans, og han skriver vel at det er mye spilling han driver med, og det er VELDIG mye Plasma-anbefalkinger...

Vel, jeg antok at kjøpet ble hevet, og at det uansett skulle kjøpes ny for gjeldende pris. Jeg har vært med på det samme selv, og siden forhandleren som solgte TVen ikke hadde noen modell som passet tok vi med oss pengene til en annen forhandler. Nå er jo netshop gode på tv-priser, så det kunne vel tenkes han bare ville kjøpe TV der fordi det var praktisk og fordi han var fornøyd med service.

Og naturligvis kommer det mye plasmaanbefalinger. Når folk skal bruke PC på en TV er det ikke for å skrive avhandlinger, det er for å se på tv/film, altså er det helt irrellevant for absolutt alle hvorvidt man skal ha PC på TVen eller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tillegger det så stor vekt.

Når det gjelder spilling, så er det da akkurat de samme parametrene ved en TV som teller når man skal spille som når man ser på film eller TV.

Og det viktigste av alt: han listet bare opp plasmaer som alternativer selv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Vel, jeg antok at kjøpet ble hevet, og at det uansett skulle kjøpes ny for gjeldende pris. Jeg har vært med på det samme selv, og siden forhandleren som solgte TVen ikke hadde noen modell som passet tok vi med oss pengene til en annen forhandler. Nå er jo netshop gode på tv-priser, så det kunne vel tenkes han bare ville kjøpe TV der fordi det var praktisk og fordi han var fornøyd med service.

Og naturligvis kommer det mye plasmaanbefalinger. Når folk skal bruke PC på en TV er det ikke for å skrive avhandlinger, det er for å se på tv/film, altså er det helt irrellevant for absolutt alle hvorvidt man skal ha PC på TVen eller ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tillegger det så stor vekt.

Når det gjelder spilling, så er det da akkurat de samme parametrene ved en TV som teller når man skal spille som når man ser på film eller TV.

Og det viktigste av alt: han listet bare opp plasmaer som alternativer selv.
    Xbox360 og ps3 nevner han utenom pc, så det er nok endel spilling her. Da er jo plasma utelukket.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Xbox360 og ps3 nevner han utenom pc, så det er nok endel spilling her. Da er jo plasma utelukket.
    Grunnet?

Det ble komisk:-D

Så du mener at en god plasma skjem med reaksjonstid på 0,00 er en dårlig skjem for konsollspilling kontra LCD som forsatt sliter med etterslep? Det er vel bildekvaliteten og innbrenning du evt har lest deg til som var et problem for 2 år siden?

Du tar grundig feil selv om LCD leverer bedre på hysteriske/kunstige farger uten at dette er noe positivt for selve spilleopplevelsen da plasma er strålende på både PS3 og XB360 sjekk selv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnet?

Det ble komisk:-D

Så du mener at en god plasma skjem med reaksjonstid på 0,00 er en dårlig skjem for konsollspilling kontra LCD som forsatt sliter med etterslep? Det er vel bildekvaliteten og innbrenning du evt har lest deg til som var et problem for 2 år siden?

Du tar grundig feil selv om LCD leverer bedre på hysteriske/kunstige farger uten at dette er noe positivt for selve spilleopplevelsen da plasma er strålende på både PS3 og XB360 sjekk selv.
    Innbrenning. Og det er forsatt ett problem med hvis man spiller endel timer med statisk grafikk på skjermen. Plasma kommer til å forsvinne snart allikevel, og di nye lcd tv'ene har ikke kunstige/hysteriske farger som du sier.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser flere steder at innbrenning av plasma er et ikkeproblem på nye skjermer. En kompis har en ny Samsung PS50A476. Veldig bra TV, men etter 6 mnd. står Cartoon logoen i hjørnet konstant etter barnas lange formiddager...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning. Og det er forsatt ett problem med hvis man spiller endel timer med statisk grafikk på skjermen. Plasma kommer til å forsvinne snart allikevel, og di nye lcd tv'ene har ikke kunstige/hysteriske farger som du sier.
    Nei det er det ikke hvis du tenker på IR så er det en midletidlig innbrenning som forsvinner neste gang du gir tv-en liv med evt en vanlig tv sending. Plasma vil forsvinne og LCD vil forsvinne uten at dette har noe med tråden å gjøre.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Leser flere steder at innbrenning av plasma er et ikkeproblem på nye skjermer. En kompis har en ny Samsung PS50A476. Veldig bra TV, men etter 6 mnd. står Cartoon logoen i hjørnet konstant etter barnas lange formiddager...
    Skal man velge en god plasma tv så kjøper man ikke Samsung.

Trenger din kompis råd for å fjerne denne Cartoon logoen så be han sende en melding til meg:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har ikke kjøpt den etter mitt råd. Er en impulsfyr. Men råd hadde vært goe greiå! Da kan jeg imponere ham med litt magi ;-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger din kompis råd for å fjerne denne Cartoon logoen så be han sende en melding til meg:-D

Pioneer selgeren har talt lol. Sett på en kanal med "snø" i noen timer så går den kanskje vekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for mange tilbake meldinger her...

Er nå litt forvirra da mange sier at plasma er god på spill og mange sier det motsatte.

Grunnen for at det er netshop jeg skal handle er at de vil lage en god avtale til meg pga at mitt gamle tv ikke er fiksbart..

Pc'n vil kun bli brukt til tv-serier og filmer. Har pc-skjerm som brukes til surfing og anna bruk.
    Ellers blir det jo en del bruk av blu-ray og hd-dvd filmer, og spilling som dominerer.

Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok sendt en bestilling ikveld.
    Ser ut som det blir LG PG6000 hvis ikke det er noen andre tv'er dere mener er beder opptil til en pris på 13 000,- hos netshop...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mer enn jeg visste :lol:

Jeg har no en "gammel" sliter av en plasma som blir spilt MYE på, har ikke problem med innbrenning i det hele tatt. For det meste 1. person-skytespill online og da kan det lett bli opp til 8 timer mer eller mindre i strekk med en del statiske elementer i bildet. Jada jeg opplever retention, men det er noe helt annet enn innbrenning.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der feide du et helt varemerke over en kam, det ble vel litt ekstremt kanskje?
    Jeg skal tildels være enig at Samsung har slitt med en del skjermer kvalitetsmessig, men stemmer det du sier her bør man vel styre unna 95% av alle plasmaskjerm-produsenter.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •