Noen som har lyst å hjelpe meg å velge ny tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Der feide du et helt varemerke over en kam, det ble vel litt ekstremt kanskje?
    Jeg skal tildels være enig at Samsung har slitt med en del skjermer kvalitetsmessig, men stemmer det du sier her bør man vel styre unna 95% av alle plasmaskjerm-produsenter.
    Ja den var vel mulig noe streng uten at jeg har sett en Samsung plasma jeg ville hatt selv. Satsingen til Samsung på plasma er noe laber og de er et merke som heller satser sterk på LCD. Hvor du fikk at jeg anbefaler vekk 95% av alle plasma produsenter skjønner jeg mindre av da jeg er en plasma entusiast på min hals og har dette selv noe også de fleste av mine poster i denne tråden indikerer.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Ja den var vel mulig noe streng uten at jeg har sett en Samsung plasma jeg ville hatt selv. Satsingen til Samsung på plasma er noe laber og de er et merke som heller satser sterk på LCD. Hvor du fikk at jeg anbefaler vekk 95% av alle plasma produsenter skjønner jeg mindre av da jeg er en plasma entusiast på min hals og har dette selv noe også de fleste av mine poster i denne tråden indikerer.
    Det jeg vil frem til er at kvaliteten på de fleste plasmaer ikke er så varierende mellom produsentene som du skal ha det til, derfor skriver jeg 95%... Det vil alltid være et fåtall produsenter som vil stikke seg ut som "vinnere", eller tapere for den saks skyld.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg vil frem til er at kvaliteten på de fleste plasmaer ikke er så varierende mellom produsentene som du skal ha det til, derfor skriver jeg 95%... Det vil alltid være et fåtall produsenter som vil stikke seg ut som "vinnere", eller tapere for den saks skyld.
    Vel vi er ikke enige og det er helt greit, jeg personlig har ikke sett enda en Samsung plasma som har imponert enda men syntes Q serien var grei selv om også denne sliter med masse IR og jeg var heller ikke imponert over bildekvaliteten. Jeg syntes det er veldig stor forskjell på plasmaprodusenter og hvor gode skjermer de leverer det er jo egentlig bare å se på diskusjonene her på dette forumet. Dessverre så har Samsung dettet av det lasset for en god stund siden men dette er min mening, og hvor mange prosenter og forskjeller du ønsker å måle dette i for bli din sak.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi er ikke enige og det er helt greit, jeg personlig har ikke sett enda en Samsung plasma som har imponert enda men syntes Q serien var grei selv om også denne sliter med masse IR og jeg var heller ikke imponert over bildekvaliteten. Jeg syntes det er veldig stor forskjell på plasmaprodusenter og hvor gode skjermer de leverer det er jo egentlig bare å se på diskusjonene her på dette forumet. Dessverre så har Samsung dettet av det lasset for en god stund siden men dette er min mening, og hvor mange prosenter og forskjeller du ønsker å måle dette i for bli din sak.
    Det var egentlig et hint om at den siste 5 prosenten for din del er Pioneer da... ;-)

Jeg er hverken enig eller uenig med deg, jeg bare påpeker at Samsung er like "dårlig" som de fleste andre kjente merkene på markedet. Går laaaaangt imellom hver gang jeg blir imponert. Det mener nå jeg

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig et hint om at den siste 5 prosenten for din del er Pioneer da... ;-)

Jeg er hverken enig eller uenig med deg, jeg bare påpeker at Samsung er like "dårlig" som de fleste andre kjente merkene på markedet. Går laaaaangt imellom hver gang jeg blir imponert. Det mener nå jeg
    Liker enkelte skjermer både fra Panasonic, LG og Pioneer så da blir det nok noen flere prosentpoeng på meg

Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt skuffa når jeg snakka med netshop idag.. Får ikke mer enn 7500,- igjen for min Sony Bravia KDF 50E2010 når jeg skal bytte inn.. Har jo hatt den i 1 1/2 år, men den har jaggu vært på rep i over seks mnd totalt sett... Veldig skuffa......

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt fikk jeg mindre enn forventa tilbake for min gamle tv.
    Og har egentlig bestemt meg for Lg pg6000, men lommeboka er rimli slank pga lovens lange arm:evil:
    Så jeg vil bare forsikre meg med deres hjelp om det er verdt å slenge på 3000,- ekstra for å få LG 50PG6000 50" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

De har tilbudt meg å få disse uten ekstra kostnad:

Samsung 50" Plasma TV - PS50C91H - Netshop.no - pc data foto minne digital

Samsung 50" Plasma TV PS50A410 HD-ready - Netshop.no - pc data foto minne digital

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Redneck
    Som sagt fikk jeg mindre enn forventa tilbake for min gamle tv.
    Og har egentlig bestemt meg for Lg pg6000, men lommeboka er rimli slank pga lovens lange arm:evil:
    Så jeg vil bare forsikre meg med deres hjelp om det er verdt å slenge på 3000,- ekstra for å få LG 50PG6000 50" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

De har tilbudt meg å få disse uten ekstra kostnad:

Samsung 50" Plasma TV PS50A410 HD-ready - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Det er jo helt klart dårligere skjermer både spesefikk og ikke minst når det kommer til hvordan de er utstyrt. 2 HDMI bla annet er for meg for dårlig hvis man tenker HD dekoder og pluss bare et komponent til. Nå kommer jo alle komponeter med HDMI utganger Dvd,Blueray,spillemaskiner etc og da blir det for tynt med 2 stk HDMI. Du betaler her for hva du får og jeg kan ikke se en bedre 50 tommer en LG til denne prisen og ja jeg hadde betalt 3000,- ekstra for denne kontra disse to alternativene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt klart dårligere skjermer både spesefikk og ikke minst når det kommer til hvordan de er utstyrt. 2 HDMI bla annet er for meg for dårlig hvis man tenker HD dekoder og pluss bare et komponent til. Nå kommer jo alle komponeter med HDMI utganger Dvd,Blueray,spillemaskiner etc og da blir det for tynt med 2 stk HDMI. Du betaler her for hva du får og jeg kan ikke se en bedre 50 tommer en LG til denne prisen og ja jeg hadde betalt 3000,- ekstra for denne kontra disse to alternativene.
    takk for tilbakemeldingen. Da blir det nok Lg på meg imårra.. Men hadde håpet at netshop var litt rausere med tilbake betalinga

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt skuffa når jeg snakka med netshop idag.. Får ikke mer enn 7500,- igjen for min Sony Bravia KDF 50E2010 når jeg skal bytte inn.. Har jo hatt den i 1 1/2 år, men den har jaggu vært på rep i over seks mnd totalt sett... Veldig skuffa......
    Jeg bare lurer... Hvor mange ganger har du levert TVen til rep. for samme feilen?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer... Hvor mange ganger har du levert TVen til rep. for samme feilen?
    har hatt samme feil melding tre ganger, de sier det ikke er samme feil. Men jeg er 100% sikker på at det er samma feil og at de ikke vet hva det er. Siden den bare har holdt litt over ei uke hver gang jeg har fått den tilbake... Tredje gangen fikk jeg tilbud om å få ny eller en av disse i ett rent bytte

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt samme feil melding tre ganger, de sier det ikke er samme feil. Men jeg er 100% sikker på at det er samma feil og at de ikke vet hva det er. Siden den bare har holdt litt over ei uke hver gang jeg har fått den tilbake... Tredje gangen fikk jeg tilbud om å få ny eller en av disse i ett rent bytte

Jeg ville sendt en mail til netshop.no hvor jeg ville informert dem om at du gjerne vil benytte deg av retten til å heve avtalen/kjøpet pga. at varen har vært til x antall reparasjoner over x antall uker og at feilen ikke er uvesentlig (ref: § 32. Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Forbrukerkjøpsloven), og at saken vil bli bringt inn for forbrukerrådet hvis de ikke vil godta ditt krav. Husk at du skal ha tilbakebetalt det beløpet du betalte for varen, ikke hva den koster i dag.

Lykke til!:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du skal ha tilbakebetalt det beløpet du betalte for varen, ikke hva den koster i dag.
    Ikke helt riktig. Netshop kan avskrive kjøpsbeløpet. Summen som avskrives skal tilsvare nytten forbrukeren har hatt av produktet. Mange opererer med 20% av kjøpssummen pr år. Hvis selger gjør dette har kan krav på renter fra kjøpsdato.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boy2star
    Ikke helt riktig. Netshop kan avskrive kjøpsbeløpet. Summen som avskrives skal tilsvare nytten forbrukeren har hatt av produktet. Mange opererer med 20% av kjøpssummen pr år. Hvis selger gjør dette har kan krav på renter fra kjøpsdato.
    Stemmer nok tidels det du sier der ja, har ikke lest alle de nye endringene som kom i fjor ;-)

Her er det:
    § 50. Avkastning og rente ved tilbakeføring
    Heves kjøpet, skal forbrukeren godskrive selgeren avkastning som han eller hun har hatt av tingen, og gi rimelig vederlag for vesentlig nytte han eller hun ellers har hatt av den.
    Dersom selgeren skal betale kjøpesummen tilbake, plikter selgeren å betale renter etter lov 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling m.m. fra den dag forbrukeren reklamerte på mangelen. Dersom forbrukeren avkreves vederlag for nytten av gjenstanden etter første ledd, plikter selgeren likevel å betale slik rente fra den dag selgeren mottok betalingen.

Jeg vil bare kommentere litt her. Det er jo faktisk slik at trådstarter har hatt skjermen til reparasjon i 6mnd av 18mnd han har eid varen. Jeg vil også anta at han ikke har fått nyttegjort seg særlig mye av varen da det hele tiden har vært feil på den. Så etter min mening, slik jeg tolker loven, kan selger maksimalt avskrive 20% av varens nypris (det kjøpesummen var ved inngåelse av avtalen). De 20% (årlig) som du referer til, vet jeg er vanlig brukt hos forsikringsselskapene ved avskrivning av verdi feks når man ikke har egenandel.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •