Philips 42PFL9803

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 42PFL9803

Denne blir muligens min neste TV. Ser i siste Expertavis at de sier den fås kun hos dem... Kr. 26.995,- står det for den der. Er det noen som har sett denne live nå? Merkelig hvor stille det er om den! Det er denne, Samsung 9-serie og Pioneer 500A som ligger øverst på min liste nå, men har 40" nå, og jeg bør ikke ha noe større enn det, derfor er Philips'en mitt førstevalg. Men til syvende og sist er det billedkvalitet og finesser som bestemmer, men det er jo ikke mange som har noen erfaring med noen av disse TV'ene enda.
    Så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjør...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vurdert denne tven. Så på Expert.no at de hadde den på Expert på Majorstua, så tenkte meg en tur dit etterpå for å se den live. Det eneste jeg syns er litt dumt er at på 9703 er det Ambilight 3, mens det er Ambilight 2 på denne. Vet ikke hvor mye det har å si, men man mister jo Ambilight på oversiden da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ØyvindHM
    Jeg har også vurdert denne tven. Så på Expert.no at de hadde den på Expert på Majorstua, så tenkte meg en tur dit etterpå for å se den live. Det eneste jeg syns er litt dumt er at på 9703 er det Ambilight 3, mens det er Ambilight 2 på denne. Vet ikke hvor mye det har å si, men man mister jo Ambilight på oversiden da.
    Er det virkelig sånn at denne har "dårligere" ambilight...? Ja ja, ikke godt å bli klok på alle TV-seriene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke nødvendigvis dårligere Ambilight, men mindre. På 9703 er det på hver side og på toppen, mens på 9803 er det bare på sidene, akkurat som på f.eks. 9603.

Her er det en oversikt over de forskjellige Ambilightene:

Ambilight - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har erfaringer fra Philips 9803?

Er det noen som har sett denne 'live' enda? Vurderer mellom denne og Pioneer 5090. Lurer på om LCD kan matche plasma på bildekvalitet med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett den kjapt på en visning Philips hadde. Ble veldig imponert, kontrasten var markant bedre enn de andre Philips-modellene som stod det, blant annet 9703. Har ikke fått sett den ved siden av LX5090. Tror den vil ha en svartere svart, men vil nok ikke klare å skille så godt på gråtonene som Pioneer. Noen som har fått brukt litt tid med denne?

Lurer på om de har den utstilt på Expert på Økernsenteret i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har den ihvertfall utstilt på Expert ved Colosseum.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en meget fin TV. Har den på jobben nå. et helt fantastisk sortnivå! Den har også så mange LEDs at den ikke er plaget med haloeffekt. det er viktig på LED-TV-er. Jeg stusser dog også på hvorfor denne ikke har Spectra 3. Det hadde vært prikken over i-en.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    "Pioneer 5090 blir ettertrykkelig parkert av Philips 9803 når det gjelder sortnivå". Håper Kuro gutta lester dette - ikke akkurat noe jeg tør linke på tråden deres .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett dem sammen, og ja philipsen har sortere sort, men det kommer da ikke uten kompromisser. Lyse objekter når resten er sort får meget lite lys å jobbe med slik at hvit ser mer ut som grått ved siden av pioneeren. Jeg vil trekke sammenligningen mellom en projektor med iris, som jo kan bli veldig sort, og en DILA projektor som har ekte panelkontrast og mye bedre ansikontrast.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, selv om Philipsen er best på oppnåelig absolutt svartnivå, så vil det nok i praksis være litt dårligere enn Pioneer - bare se på dette bildet f.eks. Det er jo alt for få LED-soner.

Philips'en er nærmest kameraet ja....

Dessuten er innsynsvinkelen en fundamental 'flaw' for LCD som teknikk, og ser ut til å være enda værre på modeller med dynamisk LED-baklys. Fra artikkelen:
    "For mange vil nok det faktum at TV-ens betraktningsvinkel er sterkt begrenset, kanskje være det som irriterer mest. Du skal nemlig ikke havne langt til side for skjermen før både svartnivå og farger klapper sammen."

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Vær oppmerksom på at service til Philips v/Inmeta er ubegripelig treg. Har nå hatt en 42PFL7433 inne i 3 uker og de har ventet på deler fra dag 1.
    Alt må også sendes til Oslo så tenk på det og før du vurderer Philps.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir gal av dette å velge TV! Har en 40" Samsung M86 i dag. Har lyst på Pioneer 500A, men den er i største laget, og er ikke i salg. Jeg har lyst på denne Philips'en, men den ser det vel egentlig ut til å være litt for tidlig å kjøpe, og da er det sikkert det samme med Samsung sine LED-skjermer. Da er det vel egentlig ikke så mye mer å velge i i denne klassen...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Vel, selv om Philipsen er best på oppnåelig absolutt svartnivå, så vil det nok i praksis være litt dårligere enn Pioneer - bare se på dette bildet f.eks. Det er jo alt for få LED-soner.
    Venta på den... men det beviser jo bare at sortnivå er ikke alt :-D .

Tror teknologien forsatt er for fersk. Bare se på testen av en tilsvarende sharp LED TV som ble testet i siste Hjemmekino. Fortsatt mange ting som kan bli bedre selv om sort er mer sort en tidligere.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •