Pioneer Kuro eller Samsung A656?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Kuro eller Samsung A656?

Har to kompiser med identisk utstyr som blue ray spiller og hd steamer, men de har forskjellige tvér han ene har spitter ny pioneer kuro 50" og han andre har splitter ny samsung a656 52" og etter det jeg har sett så ser alt mye bedre ut på samsung?? Blir forvirret her, pioneer sin kuro er jo så fantastisk bra hvis en skal tro på alt man leser. kontrast, skarphet og "hakking ser definitivt best ut på samsungen spør du meg.

Noen som har sett forskjellen på disse to hjemme? IKKE I BUTIKK? Kom gjerne med egne erfaringer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da lurer jeg bare noen en ting her.så du samme film på blu-ray og som ble streamet på begge skjermer?
    for det kan være stor forskjell på kvaliteten på filmene.
    og er begge kalibret med f.eks. dve.
    og ikke minst hvordan dem er på sd signaler hvis man bruker dem til vanlig tv da.
    det kan nokk hende samsung kan virke bedre i normale lysforhold for pioneer virker kanskje litt grå vis det er litt mye lys i rommet.
    men det jeg har sett av lcd og plasma så har plasma et renere bilde.
    lcd er litt melete og flyter litt ut på sd signaler er min menig.
    men absolutt veldig bra på blu -ray og full hd filmer.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får høre med Pioneer gutta i Kuro tråden. Jeg har ved flere ganger hevdet at Pioneer kanskje ikke er så bra som den koster, men får ikke gjennomslag :grin: :grin: :grin:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du får høre med Pioneer gutta i Kuro tråden. Jeg har ved flere ganger hevdet at Pioneer kanskje ikke er så bra som den koster, men får ikke gjennomslag :grin: :grin: :grin:
    Hmm merkelig at det er en generelt støtte for at Pioneer blir kåret til verdens beste tv år etter år etter drøssevis av tester. At Pioneer nå gir bort store deler av jobben til Panasonic er sørgelig grunnet Pioneer ikke kan forsvare utgifter kontra inntekter lenger grunnet det koster for mye å lage så gode skjermer Plasma VS LCD får trådstarter finne ut av selv syntes jeg da det ligger drøssevis med slike tråder her. PS- Hvorfor betaler man mer for en MB kontra Kia? Jeg tror det er grunnet kvalitet hele veien.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke glemme at TV-bilde også handler mye om personlig preferanse. Ofte kan et bilde ved første øyekast fremstå veldig imponerende, med sterke farger og silkemyke bevegelser (motion compensation). Men svært ofte kan bildet se kunstig ut med diverse bilde"forbedrings"teknikker som en del produsenter benytter - først og fremst på LCD. Noen liker det, men de 'videofile' setter ofte atskillig større pris på korrekte farger, skyggedetaljer/highlightsdetaljer, riktig film-følelse (24p) osv. Bildet trenger da ikke nødvendigvis se like 'skrikende' imponerende ut, men vil som regel være mindre kunstig, mer behagelig og mer korrekt i forhold til kino/original - kort sagt slik det er ment å være. Det tror ihvertfall jeg er mye av grunnen til at Pioneer-skjermene høster topp karakter fra de med lidenskap for film og video, mens den 'vante mannen i gata' kanskje lettere lar seg imponere av kunstig kontrast og oversterke farger - og ikke legger merke til at detaljer blir borte og bildet kan se unaturlig ut (ref. fotballkamper som ser ut som de spilles på et biljardbord, anyone? . Det er hver sin smak, i alle tilfelle, så jeg anbefaler uansett å følge egen preferanse kontra andres meninger. Om man er fornøyd med noe selv, så spiller det igrunnen ikke så stor rolle om andre mener det er 'feil'.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Man skal ikke glemme at TV-bilde også handler mye om personlig preferanse. Ofte kan et bilde ved første øyekast fremstå veldig imponerende, med sterke farger og silkemyke bevegelser (motion compensation). Men svært ofte kan bildet se kunstig ut med diverse bilde"forbedrings"teknikker som en del produsenter benytter - først og fremst på LCD. Noen liker det, men de 'videofile' setter ofte atskillig større pris på korrekte farger, skyggedetaljer/highlightsdetaljer, riktig film-følelse (24p) osv. Bildet trenger da ikke nødvendigvis se like 'skrikende' imponerende ut, men vil som regel være mindre kunstig, mer behagelig og mer korrekt i forhold til kino/original - kort sagt slik det er ment å være. Det tror ihvertfall jeg er mye av grunnen til at Pioneer-skjermene høster topp karakter fra de med lidenskap for film og video, mens den 'vante mannen i gata' kanskje lettere lar seg imponere av kunstig kontrast og oversterke farger - og ikke legger merke til at detaljer blir borte og bildet kan se unaturlig ut (ref. fotballkamper som ser ut som de spilles på et biljardbord, anyone? . Det er hver sin smak, i alle tilfelle, så jeg anbefaler uansett å følge egen preferanse kontra andres meninger. Om man er fornøyd med noe selv, så spiller det igrunnen ikke så stor rolle om andre mener det er 'feil'.
    Her må jeg si meg i minste fall til dels enig. LCD slår meg hver gang med et imponerende, lyst, skarpt og flott bilde. En LCD skjerm til 10k imponerer(!)Men... ikke i mer enn 10 minutter...

Personlig mener jeg plasma er en overlegen teknologi når man ser på "ekteheten" av opplevelsen. LCD blir litt for mye studiopop som høres OK ut pga ekstremt dyktige produsenter. En bra plasma er mer "the real deal".

Kanskje vil meningen min endres i tidten fremover, men akkurat nå ser jeg etter en god plasma. LCD må virkelig hoste opp noe bra for å få meg til å tvile igjen...

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velger man en god LCD og kalibrerer den ordentlig vil ikke bildet være poppende, skrikende, for lyst, for mye kontrast eller med for mye farge. å se på en TV (plasma eller LCD) i en butikk for å avgjøre lønner seg ikke, LCD er som regel altfor lyse og skrikende, mens plasma som regel er mer grøtete og blasse (en butikk fikk Kuro - riktignok 8. gen - til å se ut som en dass).

det er utvilsomt (store) grunnleggende forskjeller på et LCD- og plasmabilde, med sine største styrker på ulike områder. jeg var die-hard plasmamann helt til jeg fikk Sony X3500 i hus, og er nå mer liberal til LCD med LED-teknologien mer utprøvd vil nok dette bli svært gode TV'er i framtiden.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns også en LCD imponerer.. Midt på dagen i juli.. I et glass hus..
    Utover det er de ubrukelige som TV etter mitt syn.

(Dette er satt veldig på spissen som dere sikkert skjønner)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Har to kompiser med identisk utstyr som blue ray spiller og hd steamer, men de har forskjellige tvér han ene har spitter ny pioneer kuro 50" og han andre har splitter ny samsung a656 52" og etter det jeg har sett så ser alt mye bedre ut på samsung?? Blir forvirret her, pioneer sin kuro er jo så fantastisk bra hvis en skal tro på alt man leser. kontrast, skarphet og "hakking ser definitivt best ut på samsungen spør du meg.

Noen som har sett forskjellen på disse to hjemme? IKKE I BUTIKK? Kom gjerne med egne erfaringer
    Da er vel saken klar. Hvis Samsungen definitivt er best ville jeg kjøpt den og heller brukt de 20' du sparer på annet leketøy som forsterker, nye høytalere etc.

.... eller aller best - ikke bruke de og spare miljøet !!
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm merkelig at det er en generelt støtte for at Pioneer blir kåret til verdens beste tv år etter år etter drøssevis av tester. At Pioneer nå gir bort store deler av jobben til Panasonic er sørgelig grunnet Pioneer ikke kan forsvare utgifter kontra inntekter lenger grunnet det koster for mye å lage så gode skjermer Plasma VS LCD får trådstarter finne ut av selv syntes jeg da det ligger drøssevis med slike tråder her. PS- Hvorfor betaler man mer for en MB kontra Kia? Jeg tror det er grunnet kvalitet hele veien.
    Problemet er dessverre at Pioneer er alt for vanskelig å stille inn for hvermansen. Du risikerer faktisk å kun få et halvbra bilde om du ikke vet hva slags innstillinger/valg som må gjøres. Jeg skal derfor legge ut en del info om hvordan LX5090 skal stilles inn for optimalt bilde om en liten uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de prekonfigurerte innstillingene til pioneer er da milevis forran det meste på markedet. Synes vanlig film modus på pioneer ser helt fortreffelig ut, hvertfall på 5080XA. Men det er jo ingen hemmelighet at folk flest liker ekstremt oversaturerte farger og blendende lysstyrke. Er dette noe for deg, så er nok ikke pioneer tv'en for deg. Derimot, liker du naturlig farger og ekstremt god svart så kan jeg anbefale pioneer på det sterkeste! Bedre tv skal du lete lenge etter!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •