"Verdens beste tv'er" sjeldent nevnt her...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Verdens beste tv'er" sjeldent nevnt her...?

I åresvis har mange engelske blader hatt Toshiba langt oppe på listene over gode TV'er. Tyske Loewe og Metz skrytes også opp i skyene rundt omkring. Sharp har også sin skare. Sikkert andre og jeg ikke kommer på nå.
    Men jeg syntes det er merkelig at det er veldig lite om disse tv'ene her? Her er da mange entusiaster her, så hadde de vært så bra som det sies, er det rart at sgs ingen nevner de her...
    Uten å ha sett spesielt på noen av disse, tror jeg f.eks at Toshiba er et helt gjennomsnitts TV, de tyske har nok delvis en del mer utstyr i noen tilfeller, men er VELDIG overpriset og Sharp vet jeg ingen ting om.
    Noen meninger om dette...?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier vel litt om hvor mye man kan stole på tester. Her inne er det vel også lett å bli styrt av andre - mange med sterke meninger her. Stort sett er vel de fleste TV relativt like og jevngode i dag - ser skjelden eller aldri noen som får under score 4. Panelene er vel alle produsert på et mindre antall fabrikker og mange samarbeider. F.eks. lages panelene til Sony og Samsung på samme fabrikk, og Pioneer skal vel snart kjøpe alle sine paneler hos Panasonic. Dermed er det detaljer som gjør at de vipper den ene eller andre veien.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    [...] Pioneer skal vel snart kjøpe alle sine paneler hos Panasonic. Dermed er det detaljer som gjør at de vipper den ene eller andre veien.
    Pioneer skal snart få Panasonic til å produsere sine paneler, noe som er ganske annerledes. Selv synes jeg det er relativt stor forskjell på de forskjellige TV-ene og Pioneer skiller seg ut på toppen, noe som også kommer frem i samtlige tester jeg har sett.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer får panasonic paneler, men produktet kommer til å være en Pioneer skjerm. De bruker egne komponenter og innstillinger. så jeg tipper at de kommer fortsatt til å ha det beste bildet.

Men tror nok at Panasonic kommer til å lære en del av pioneer samtidig. Blir spennende å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått bekreftet fra Pioneer, som AndreWerdenskrieg sier, at de kommende 10. gen. panelene produseres på Panasonics fabrikk for Pioneer. De samme panelene en kommer til å finne i Pioneer TVer skal altså IKKE være å finne i modeller fra Panasonic. Pioneer har bla. egne patenter for filtrering av strølys. Det blir altså bare en outsoursing av selve produksjonen. Panasonic er Japans største plasmaprodusent, og utvides nå for å effektivisere. Det er bla snakk om at Hitachi også skal legge sin produksjon til Panasonic.

Toshiba er vel ikke så ukjent i Norge? Synes det er et ganske greit utvalg om en kikker rundt i butikker. De andre merkene du nevner er det derimot mindre av. Har mye god erfaring med Sharp, som faktisk er en av de største LCD-panel produsentene. De lager bla. Pioneers nye LCD-serie samt enkelte av B&O's modeller. Selv har de også mye snaks av toppmodeller og ellers konkurransedyktige lavere modellserier. Har i det siste sett en del Sharp på Elkjøp. I butikklokale virker de litt tilbaketrukkne. De er ikke like skrikende innstillt, men har veldig naturlige farger. Jeg har jeg lagt merke til at Sharp generelt har god responstid, samt litt flatere TVer enn mange konkurrenter.

Loewe er som det siers ganske dyrt, og jeg tror de rett og slett har priset seg ut av det vanlige forbrukermarkedet. Men de har absolutt mange fiffige løsninger på Tvene sine - både designmessig og teknisk. Metz har jeg sett heller lite av. Er det noen kjeder som forhandler dette merket?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har i hvertfall på 'folkemunne' blant entusiastene klatret opp til å bli kongen av haugen de siste årene. Det er et rimelig 'safe' kjøp å gå for f.eks Kuro modellene. Jeg er ikke ekspert på området, men kjøpte selv en 43" fra Pioneer for noen år siden, og den er virkelig bra. Kuro er angivelig enda bedre naturligvis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •