LG eller pioneer plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG eller pioneer plasma?

Er i tankeboksen om dagen. Jeg har bestemt meg på å kjøpe meg en 50 tommer plasma. valget står mellom det økonomisk fornuftige alternativet LG PG6000, eller alternativet som vil nå toppen av budsjettet mitt; Pioneer PDP 5080XA.

LG alternativet vil forøvrig muliggjøre kjøp av en evt ny sub/effektforsterker, noe som står på lista mi.

Det jeg ønsker er å få høre holdepunkter for de forskjellige tv`ene. Er det stor forskjell på pioneer og LG her? -og er det verdt prisen?
    LG vil komme på 8800 og Pioneer på rett under 14k (inkl minus moms)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er vel uten tvil bedre på det meste, spesielt sort. LG'en er kanskje litt bedre på hvitt, men det har ikke jeg sammenlignet, så vet egentlig ikke.

Jeg ville uten tvil valgt pioneer, angrer selv for at jeg ikke kjøpte pioneer i fjor, da det fortsatt er blant de beste tv'ene i år også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soleklart Pioneer. Det jeg har sett av LG har lite å stille opp mot Pioneer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo også de som har sett LG og Pioneer oppstilt sammen og ment at LG ser bedre ut. Dette er sikkert avhengig at utstilling og lys da det sies at Pioneer blir bedre jo mørkere det blir. Om man vil gange prisen med 2-3 for å kjøpe Pioneer må man selv vurdere ut fra hvor mye tid man bruker foran TV'n. 30' er jo en bra slump penger.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for fine innspill. Har registrert at sjangsen for innbrenning virker til å være en del større hos LG 6000 og. Nå er det helt uaktuelt og betale 30k for et tv om dagen, da jeg tross alt bare er student. 5080 vil bli noen tusener dyrere, men det er innenfor smertegrensen, så vidt.
    Skal ikke nekte for at det frister mest med pioneeren akkuratt nå.
    Sier ja takk til flere innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" pg7000 kommer sannsynligvis til norsk nettbutikk i løpet av neste uke og selv om det ikke blir infinite black (eller hvordan det staves) så er den påstått å være enda bedre enn PG6000 og forhåpentligvis ikke så stort problem med IR (image retention).

Da den kommer allerede neste uke har den rykket opp en del hakk på listen min over de skjermene jeg vil ha

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke sortnivå er veldig viktig for deg, ville jeg kjøpt PG6000 og brukt resten på effektforsterker eller sub. Pioneer har en god del bedre sortnivå enn LG, men ellers er de ganske like. Er derimot sortnivå viktig (og det er det jo), så velg Pio.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Er bare litt nysgjerrig: Hvorfor har ikke Pana PX80/PX8 blitt tatt med i betraktningen?...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper pga av utseende?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer herminator. Synes ikke PX 80 er spesielt tiltalende rent utseende messig. Men den panasonicen er vel på mange måter folketvn i landet, om det går an å si det da. PG 7000 er vel ca. 5k dyrere en pg 6000 om jeg ikke tar feil, så jeg tror jeg faller på pg 6000.

Hvordan er den på innbrenning engetlig? har hørt at den kanskje ikke er så bra på dette punktet. noen som kan utdybe?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt IR på PG6000, men det syns bare når bildet er helt svart og hvis det samtidig er litt mørkt i rommet. Det er et lite irritasjonemoment noen ganger, men forsvinner etter noen minutter med andre bilder enn det som er "brent" inn. Pioneer skal jo være mye bedre her!

Jeg bruker PG6000 mye til pc og spill, så det er ikke noe farlig. Jeg har enda ikke fått noen "innbrenning" som ikke forsvinner etter noen minutter med hvitvask eller vanlig tv.

Newcomer miatajon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Herminator her.
    Opplever litt svak innbrenning noen få ganger, men er veldig lite og sjeldent, og sees egentlig kun når det er helt mørkt i rommet. Har aldri trengt å kjøre hvitvask for å få det vekk igjen heller.

Kan uten tvil anbefale LG PG6000. Men er jo tross alt 2 forskjellige prisklasser det er snakk om her, så dyrest er jo kanskje nødvendigvis best? Men hvis prisforskjellen tas med i vurderingen, så tviler jeg på at en får mer glede pr. krone ved å gå for Pioneer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!
    Lysten til å kjøpe pioneer, er stor. -må innrømme det hadde vert gjevt å ha et så bra TV på veggen. samtidig er kanskje LG et mer fornuftig valg, med tanke på livssituasjon. dermed blir det nok LGn.

Mange takk for innspill! skal poste hva det blir til slutt

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imimad
    50" pg7000 kommer sannsynligvis til norsk nettbutikk i løpet av neste uke og selv om det ikke blir infinite black (eller hvordan det staves) så er den påstått å være enda bedre enn PG6000 og forhåpentligvis ikke så stort problem med IR (image retention).
    Aner ikke hvorfor "infinite blacks" rykter om LGs PG7000 kom fra, men tester har i hvertfall vist at svarten på 7000 er dårligere enn Panasonic, og milevis fra Pioneer. Kanskje var det snakk om fremtidig teknologi som ble blandet med årets modeller, litt på samme måte som NeoPDP og Panasonic?

AVForums.com - View Single Post - LG's PG7000 plasma claims infinite contrast
    yes, sure, unless the LG's man is deliberately making their own product worse than it really is. This year's Pana usually measure at 0.04-0.05 cd/m2.

Absolutely speaking, 0.13 cd/m2 of LG is not THAT bad. Still better than any conventional LCD. But, it's far from what's possible with latest plasma tech and a very large contradiction to what LG claimed previously.

To be honest, I'm completely sure they are re-using exactly the same panel which has been used in a US model 50pg60 for more than half a year now, and the numbers provided by LG's man speak for that. It was more or less a consensus in the US forum that 50pg60 has a black level which is slightly worse than that of Pana. And yes, this 3x lighter black is only perceived as 'slightly' by a human, because 0.13 cd/m2 is already pretty dark, but far from absolute black...
    Sitat Opprinnelig postet av Suave
    Hi,

Regading improved Black Levels on the PG7000 sets, here is a translated quote from a statement by LG Nordic TV Products Chief:

"PG7000 at 500:1 in ANSI contrast to the PG6000 on 400:1, we measure 0.13 candela of the panels in the black against PG6000 0.3 candela."

Suave!
    Sitat Opprinnelig postet av a-LeXx
    I think you are referncing the following slide from LG:

http://www.avsforum.com/avs-vb/attac...8&d=1215881681

It's for 50pg60, and the numbers are cd/m2, so it should be black 0.09 cd/m2(pretty close to what the guys actually measured in the review of 50pg7000) and white at 215 cd/m2 - again close to what the reviewer measured. The review sample they had had black at 0.11 cd/m2 and white at 160 cd/m2, which seem to be very realistic numbers
    Jeg ville gått for Pioneer eller Panasonic. Uten tvil.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk for hjelpen. fint å få solide holdepunkter som underbygger rådene som blir gitt..

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Soleklart Pioneer. Det jeg har sett av LG har lite å stille opp mot Pioneer.
    Enig med AndreWerdenskrieg...Ingen kan måle seg med Pioneer plasma..ingen over, ingen ved siden, men mange under

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Enig med AndreWerdenskrieg...Ingen kan måle seg med Pioneer plasma..ingen over, ingen ved siden, men mange under
    Og de ferreste kan vel måle seg med prisen på Pioneer heller så da er det vel ikke så rart at den er best ? Alle maser om svartnivå men hva med lysstyrken og hvitt-nivået til Pioneer, her er vel f.eks LG hakket foran. Noen av oss ser jo TV og film før det er svarte natta - enda til på høylys dag.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Og de ferreste kan vel måle seg med prisen på Pioneer heller så da er det vel ikke så rart at den er best ? Alle maser om svartnivå men hva med lysstyrken og hvitt-nivået til Pioneer, her er vel f.eks LG hakket foran. Noen av oss ser jo TV og film før det er svarte natta - enda til på høylys dag.
    på papiret kan LG se bedre ut, men ikke i virkeligheten..Selvfølgelig er Pioneer noe dyrere, men trådstarter lurte på hvem han skulle velge, og da trur jeg ikke det står på pengene..For min del er valget enkelt..Pioneer...

Ikke uten grunn at de er verdens beste plasmeskjermer..
    det er det som er filosofien til Pioneer plasma..Og lage VERDENS BESTE PLASMA!
    Og det klarer de gang på gang..

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG plasma.
    Jeg kjøpte LG plasma (42PC1RR) for over 2år siden.
    Jeg er meget fornøyd, og den er fremdeles bedre enn bla. Philips nye plasmaer.
    Innbrenning er ikke noe problem, ikke av den permanente typen iallefall.
    Etter mange timer guitar hero kan jeg se konturene av gitarhalsen, men det forsvinner så fort at jeg ikke tenker på det.
    Ingen problemer å anbefale LG!

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 5080xa for noen mnd siden og er meget fornøyd. Det eneste jeg har å klage på er at hvit fargen heller mot det gråe.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •