Problemer med mitt nye tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med mitt nye tv.

Heisann!

For en liten uke siden mottok jeg mitt nye LCD-tv, av typen Philips 42PFL9703D/10.

De første dagene fungerte alt som det skulle, men etter et par dager merket jeg at noe var galt. Når jeg satt i sofaen min og skulle f.eks øke volum eller gå inn på menyen så var det null reaksjon på tv`en. For at jeg skal få kontakt nå må jeg holde fjernkontrollen i en viss vinkel ca. 3cm. i fra sensoren på tv`en.

Har omtrent prøvd det meste som står i min makt. Alt fra å koble ut alt dill dall jeg har rundt tven, til å tilbakestille til fabrikkinnstillingene. Har også prøvd å bytte batteri på fjernkontrollen. Alt dette til ingen nytte.

Uten at jeg har særlig kunnskap på dette området, så mistenker jeg at det er sensoren på tv`en det er noe galt med. Da fjernkontrollen tilsynelatende fungerer fint. (Det kan selvsagt være noe fuck-up med sensoren på fjernkontrollen også.)

Har også kontaktet Philips, men de kunne ikke hjelpe meg med dette, da det var et ukjent problem for de.

Håper dere forstår problemet mitt, og at det muligens er noen der ute som kan besvare min litt rotete forklaring.

Mvh,

en stk frustrert mann.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med fjärrkontrollen till närmaste tv förhandlare och be om att få testa den på en philips tv för att fastställa om det är din kontroll eller din tv.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo og være at du har fått med dårlige batterier til fjernkontrollen. Forsøk å bytte.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har forsøkt å bytte batterier.
    Tørk ren sensoren for evt smuss og fett. Hvis det ikke fungerer
    gjør du som pelle1 sier. Ta med fjernkontrollen til en butikk å prøv den der.
    Da finner du fort ut om det er sensoren på TV'en eller fjernkontrollen som det er feil på.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta en liten uformell "sjekk" av hvor kraftige signalene er selv også. Normalt sett er du antakelig innehaver av en mobiltelefon med kamera, og denne kan brukes til en kjapp sjekk.
    Slå på kameraet, snu fjernkontrollen mot kameraet og trykk på en knapp. Da skal du se "lyset" på displayet ditt.
    Gjør dette for en annen fjernkontroll du har til noe annet, og sammenlign lysstyrken på de to signalene. Da vil du fort finne ut omdet er fjenkontrollen som sender for svake signaler eller om det er TVen det er noe galt med.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle svar.

Tok med meg fjernsynskontrollen til en lokal tv-sjappe og sjekket med noen Philips tver. Samme problem der. Ergo, det kan vise seg at det er fjernsynskontrollen det er noe galt med, og ikke tven. Heldigvis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •