Valgets kval - hvilken 50-52"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval - hvilken 50-52"?

Hvordan er Sony W4500 52" i forhold til LE52" A656 fra Samsung og Pioneer 50" KURO 5090? Er kanskje mer smak og behag enn noen klar vinner?
    Kommer til å handle meg en av disse hvert øyeblikk. 52" LCD'ene er jo nesten ca 8.000 kr billigere enn Pioneer og jeg lurer på om det i det hele tatt er verd den lille ekstra utgiften? Har i dage en god gammel 42" Plasma fra Sony.

Skjermen skal primært være til film, HTPC-bruk (surfing / serier) og noe spilling på konsoll.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Kan bare svare for Samsung LE52A656, for det er den jeg har. Er stort sett veldig fornøyd med denne. Har kun en ting som for meg gir minus, og det er at dersom en ser på film med mye mørke bilder så er det veldig gjenskinn i den. Jeg har en forholdsvis lys stue så derfor plages jeg litt med dette, og en må tenke på hvor en plasserer lamper ol. Der var min gamle Philips 37" mye bedre.

Var jeg deg ville jeg ha sjekket litt omkring dette så du slipper å irritere deg siden. Er ikke sikkert du synes det gjør noe heller.ops:

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 5090 vil, uten et hint av tvil, gruse de to andre når det gjelder visning av film i rom med dempet belysning. Dette pga. overlegen kontrast og svartnivå - og korrekte farger og gammakurve (for best skyggedetaljer). I tillegg har du fordeler som perfekt bilde uansett innsynsvinkel og mindre motion blur i raske bevegelser. Så jeg ville definitivt gått for den, da med utgangspunkt i at du nevner film først i rekken av bruksområder.

Eneste betenkelighet måtte være om du skal bruke den MYE (mange timer i strekk) til surfing/statiske PC-bilder (film/serier fra PC er seff ikke noe problem), i forhold til innbrenningsfaren. Imidlertid er den faren SVÆRT liten på Pioneer 9G plasma, men altså ikke 100% eliminert.

Av de andre to ville jeg valt Samsung, men det har like mye med design å gjøre som bildekvalitet - der er de omtrent like gode, og representerer det best av LCD som kan kjøpes pr. idag. LED-baklyste TV'er er rett rundt hjørnet fra begge disse produsentene, men vil da være vesentlig dyrere. Og det er fortsatt høyst tvilsomt om de vil være like gode som/bedre enn Pioneer 9G plasma.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey. Takker for svar. Ja, film og serier er 1. prioritet - og PC'n jeg kobler til skal for det meste brukes til å spille av serier og film uansett.

Da er det vel bare bestille seg en Pioneer da... ?

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Hey. Takker for svar. Ja, film og serier er 1. prioritet - og PC'n jeg kobler til skal for det meste brukes til å spille av serier og film uansett.

Da er det vel bare bestille seg en Pioneer da... ?
    Det er jo verdens beste tv så har man mulighet så hvorfor ikke men ikke bestill den fra Netshop for da glipper den flott hente og utlånstv garantien bla annet, sørg for at du kjøper Pioneer av en Pionerr forhandler og ikke en som importerer.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Det er jo verdens beste tv så har man mulighet så hvorfor ikke men ikke bestill den fra Netshop for da glipper den flott hente og utlånstv garantien bla annet, sørg for at du kjøper Pioneer av en Pionerr forhandler og ikke en som importerer.
    Hvem anbefaler du da å handle fra ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvem anbefaler du da å handle fra ?
    En som er forhandler av Pioneer og de er det mange av ,MPX,Elkjøp.Lefdal,Expert etc i grunn bare å høre med butikken man vurderer å kjøpe i fra om de er registert Pioneer forhandler. Verre er det ikke men tror i grunn du viste dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 52W4500 fra Sony en uke. Det skal mye til at du ikke blir fornøyd med den. Tidligere hadde jeg 42PX600 fra Panasonic. W4500 er MYE bedre på HD i 1080i. SVTHD i 720p er det ikke noe særlig forskjell på.

Til SD-signaler (digitalt og analogt) er Sony gjennomgående bra. Hvis programmet du ser på er teknisk bra er det liten forskjell, hvis programmet er dårlig (for mye eller for lite kontrast) så er plasma best.

Et viktig moment i vurderingen er strømforbruket. På Sony 52" er det bare ca 170 watt hvis baklyset står på 3 (= passe). 50" Pioneer plasma bruker vel veldig mye mer. Kanskje mer enn det dobbelte. Jeg ser at Pioneer som regel ikke oppgir strømforbruket og det sier jo en del.

Sony har VELDIG logisk og god betjening. Den viser også bilder bra fra USB, men et lite minus for at bildene bruker litt tid på skifte (det byttes ovenfra og ned og tar nok ca 1 sek). + for nettverk også.

Sony er godkjent av Rikstv og fungerer på digital kabelTV fra Canal Digital. EPG fungerer bra og gir veldig fin oversikt over kanalene. Kort-EPG ved kanalbytte viser bare pågående program (ikke neste). EPG ved kanalskift har heller ikke tidslinje (minus for det).

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En som er forhandler av Pioneer og de er det mange av ,MPX,Elkjøp.Lefdal,Expert etc i grunn bare å høre med butikken man vurderer å kjøpe i fra om de er registert Pioneer forhandler. Verre er det ikke men tror i grunn du viste dette.
    Jo da, men hva er så fint med denne garantien ? Snakket med en kar på Siba i sommer. Han sa at hvis jeg fikk problemer så sendte de en budbil hjem til meg og hentet TV'n. Jeg fikk en tilsvarende TV på lån mens servicen ble foretatt. Hadde jeg ikke eske så ordnet de det og. Deretter fikk jeg TV'n bragt hjem og låne TV hentet. Fikk inntrykk at det gjaldt det meste de forhandlet. Har hørt at i alle fall noen nettshopper praktisere noe tilsvarende, i alle fall når TV'n er så stor at man ikke kan frakte den i en normalt stor bil. Uansett har man spart noen tusen på å handle der så da kan man altids legge ut litt til frakt om man skulle få behov for service.

Hva er det med denne Pioneer garantien som er så mye bedre ? Jeg har hørt at Pioneer i Norge ikke altid er så grei å ha med å gjøre når det gjelder reklamasjoner ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er jo verdens beste tv så har man mulighet så hvorfor ikke men ikke bestill den fra Netshop for da glipper den flott hente og utlånstv garantien bla annet, sørg for at du kjøper Pioneer av en Pioneer forhandler og ikke en som importerer.
    Ja... Skal selge nåværende leilighet først og få meg ny "ungkarskåk" - så tenker jeg at jeg bare "finansierer" inn en ny TV (eksen "stikker av" med den 5 år gamle Sony 42" - huff så leit!!) så i den sammenhengen er ikke 8.000 allverden.

Tenkte snakke pent med noen nede på "Soundgarden" (tidl. Hifi-center kjeden) om å kjøpe Pioneer 50", en pris på rundt 28.000 er det jeg håper på. Regner med de er godkjente forhandlere? Tilbyr de også denne kalibreringen jeg har lest om?

Virker uansett som alle er "fornøyde" med alle 3 alternativene jeg har satt opp, ingen av dem er jo "noe drit" i så måte.

Dog liker jeg den sorte "pianoanolakk" finishen på Pioneer. Tenker matche dette med SVS-høyttalere i samme finish. (jaja, lover slenge ut et par bilder etterhvert)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jo da, men hva er så fint med denne garantien ? Snakket med en kar på Siba i sommer. Han sa at hvis jeg fikk problemer så sendte de en budbil hjem til meg og hentet TV'n. Jeg fikk en tilsvarende TV på lån mens servicen ble foretatt. Hadde jeg ikke eske så ordnet de det og. Deretter fikk jeg TV'n bragt hjem og låne TV hentet. Fikk inntrykk at det gjaldt det meste de forhandlet. Har hørt at i alle fall noen nettshopper praktisere noe tilsvarende, i alle fall når TV'n er så stor at man ikke kan frakte den i en normalt stor bil. Uansett har man spart noen tusen på å handle der så da kan man altids legge ut litt til frakt om man skulle få behov for service.

Hva er det med denne Pioneer garantien som er så mye bedre ? Jeg har hørt at Pioneer i Norge ikke altid er så grei å ha med å gjøre når det gjelder reklamasjoner ?
    Siba har ikke Pioneer i sitt sortimang men har en hente og bringe service på andre produkter men du vil ikke få en låne tv. Så til topic PDP pluss garantien som Pioneer Norge kaller den er en garanti kun Pioneer Norge leverer dvs de er ansvarlig for ditt produkt med 2 års garanti og også for din 5 års reklamasjonsrett. Det som er fint med garantien er som du egentlig selv beskriver at skjermen blir evt fraktet til veksted hvis man ikke klarer å reparere feilen i ditt hjem og du får en kvalitets Pioneer lånetv i mellomtiden. Pioneer Norge selger ikke sine nye produkter via nett lenger grunnet de vil at selger skal ha en stand slik at kunden virkelig får se hvor bra produktene er også med tilbehør som Pioneer Bluerayspillere osv. Ring de nettbutikkene som selger/gråimporterer Pioneer via Nederland som feks Netshop og spør om de har PDP pluss garanti og evt kommer og utfører denne servicen? Eller glem det og stol på meg at dette aldri vil skje og du må sende din 50/60 tommer i sin orginaleske og bli uten tv i den tiden det tar, og Netshop personlig står med garantiansvaret og reklamasjonretten i de neste 5 årene for deg som kunde. Går evt Netshop konkurs i løpet av 5 år så står du uten rettigheter, kanskje noe å tenke på når man gir 30,000,- for en tv.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siba har ikke Pioneer i sitt sortimang men har en hente og bringe service på andre produkter men du vil ikke få en låne tv. Så til topic PDP pluss garantien som Pioneer Norge kaller den er en garanti kun Pioneer Norge leverer dvs de er ansvarlig for ditt produkt med 2 års garanti og også for din 5 års reklamasjonsrett. Det som er fint med garantien er som du egentlig selv beskriver at skjermen blir evt fraktet til veksted hvis man ikke klarer å reparere feilen i ditt hjem og du får en kvalitets Pioneer lånetv i mellomtiden. Pioneer Norge selger ikke sine nye produkter via nett lenger grunnet de vil at selger skal ha en stand slik at kunden virkelig får se hvor bra produktene er også med tilbehør som Pioneer Bluerayspillere osv. Ring de nettbutikkene som selger/gråimporterer Pioneer via Nederland som feks Netshop og spør om de har PDP pluss garanti og evt kommer og utfører denne servicen? Eller glem det og stol på meg at dette aldri vil skje og du må sende din 50/60 tommer i sin orginaleske og bli uten tv i den tiden det tar, og Netshop personlig står med garantiansvaret og reklamasjonretten i de neste 5 årene for deg som kunde. Går evt Netshop konkurs i løpet av 5 år så står du uten rettigheter, kanskje noe å tenke på når man gir 30,000,- for en tv.
    Selvfølgelig noe man bør vurdere hvis det blir en Pioneer - garanti er som regel greiere enn reklamasjonsrett. Nå skal jeg imidlertid se hva LG PG7000 presterer først. Takk for opplysninger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •