Støy fra Samsung A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Støy fra Samsung A656

Fikk min nye tv i forrige uke. Kjøpt på MPX.

Er veldig fornøyd med bilde, meny og stort sett det meste. Det som ikke er bra, er at jeg har en lav pipelyd/viftestøy som ødelegger for lyden. Hører det godt når lyden er lav eller det er rolige perioder i filmer og tv programmer.

Eneste måten å få det bort er å stille "backlight" til 10(maks). Da forsvinner pipe/vifte lyden, men bildet er jo ikke særlig pent da. Høres dette ut som en garantisak eller er det noe jeg må/bør leve med? Noen som har erfaringer med garanti sakerer(tv) hos Mpx?

Setter stor pris på svar

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at TV'n har kjølevifte i kabinettet ? Flere som har klaget på lyden. Andre hører den ikke.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at dette med kjøleviften ikke har kommet bedre frem i ulike tester. Har du handlet på nett så har du vel uansett returrett på varen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPX kan være noen særinger ja. Så sære at jeg ikke handler der lenger.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester

De sier noe om det i denne testen:

"Slight low-pitched hum from back of TV unless the screen is very bright" Kilde: HDTVtest.co

Tar kontakt med service/garanti leverandøren(Infocare) i morgen, siden det tydeligvis er dem jeg må kontakte...ikke MPX.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "7. Angrerett
    Angrerettloven innebærer at du som forbruker kan gå fra avtalen du har med selger dersom du melder fra om dette til selgeren senest 14 dager etter at du mottok varen. Sammen med varen skal du også ha mottatt et angrerettskjema. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema, eller selger har unnlatt å gi deg de opplysninger om varen/tjenesten som han/hun etter loven plikter å gi, utvides angrefristen til tre måneder. Dersom selger ikke har gitt opplysninger om angreretten, er angrefristen ett år."

:-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utroligt rart at viften lager mindre lyd når det er mere lys. Ville trodd det var motsatt, at den da måtte ha mer fart for å ta vekk varmen. Som elektriker så gir alltid mere lys mere varme.

Det kan hende det finnes firmware som fikser dette fra Samsung selv.

EDIT: Mulig at det ikke er kommet noen uten om den som følger med, men sjekk om du får sjekket hvilke som TVen har, og om denne er nyere: Filarkiv SAMSUNG

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    "7. Angrerett
    Angrerettloven innebærer at du som forbruker kan gå fra avtalen du har med selger dersom du melder fra om dette til selgeren senest 14 dager etter at du mottok varen. Sammen med varen skal du også ha mottatt et angrerettskjema. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema, eller selger har unnlatt å gi deg de opplysninger om varen/tjenesten som han/hun etter loven plikter å gi, utvides angrefristen til tre måneder. Dersom selger ikke har gitt opplysninger om angreretten, er angrefristen ett år."

:-)
    Ja hadde alle forholdt seg til loven. Når jeg forsøkte å angre en Canon 30D speilrefleks kit hos MPX, da jeg ikke likte kit objektivet og ønsket å bytte til 30D plus standard objektiv, ble jeg nektet retur da jeg hadde tatt noen bilder. Pr. deres definisjon mistet jeg angrerett ved å ta 1 - ett - bilde. Dette til tross for at jeg hadde spurt om jeg kunne prøve kameraet og objektivet. Prøve var alså begrenset til å ta det ut av esken og se.

Handler som sagt ikke der lenger. Dette skjedd for ca et år siden. Mulig de har bedret seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy En til med støyproblemer

Drar opp en gammel tråd nå. Har hatt en LE40-a656 i snart et år nå, og den støyer en del. Tok kontakt med avhifi ganske tidlig, men de sa at det måtte overskride 20dB for at det skal være reklamasjonssak. Og jeg tviler at det er over 20dB, men kanskje 15-16 (er dette bransjenormen?). Uansett er det ganske irriterende, og jeg kommer nok aldri til å handle Samsung igjen. Bildet er strålende, men jeg ser mest på film og serier uten så voldsomt med lydeffekter, og da blir jeg konstant sittende og irritere meg over lyden. En middelmådig 32" uten dette problemet hadde nesten vært bedre.

Sånn, da fikk jeg ut litt frustrasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok kun enkelt-tilfeller der viften bråker...

Selv så må jeg ha det 100% stille i rommet og være bra nært tv'n for å kunne høre det..

Så lenge lyden overdøver mye annen lyd, så gir den nok fra seg over 20 dB.
    Normalt *stille* ligger på ca 60 dB.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har bare målt med en app på iPhone-en min, og der gir ikke vifta utslag over 30dB (hvor lydmåleren starter). Holder jeg den inntil en litt bråkete PC, ligger den på i overkant av 30. Er du sikker på at "stille" er 60dB?

Edit: Kjapt google-søk sier at 60dB er omtrent vanlig samtalenivå. Vifta overdøver ikke en samtale, men kan høres godt som bakgrunnsstøy i en dialog uten bakgrunnsmusikk, f. eks. Ser at vifta på netbooken ligger på over 20dB. Da gjør nok også TVen det. Blir nok å ta den med til Oslo ved anledning, da.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv aldri målt under 60 dB hjemme hos meg, når alt av støykilder er av...

eneste om natten så kan det gå ned mot 40dB.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående piping på disse. I de tilfellene viften ikke bråker så kan det kanskje være "dingsen" som styrer baklyset siden den er stille med lyset på full pupp. Det er ikke uvanlig med piping i vanlige lys-dimmere med mindre de står på fullt. Kanskje det er noe av det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men tenkte jeg skulle komme med en tilbakemelding. Omsider fikk jeg somlet meg til å ta med TV-en til ABC Electronic. De ringte meg etter en time(!) og sa at TV-en var klar igjen. De hadde da skiftet den bråkete vifta. Nå hører jeg ikke vifta om jeg ikke legger øret inn mot TV-en. Ingenting fra godstolen. Kudos til ABC Electronic, som er Samsung-verkstedet AVHifi/hifishop bruker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •