Sislelyd fra TV og HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sislelyd fra TV og HTPC

Jeg anskaffet meg en Sony Bravia W4500. Stikkontakten til braviaen er ikke jordet. Det er ikke veggkontakten min heller.

På samme padde har jeg en HTPC. PSUen til HTPCen lager samme høyfrekvente, elektriske sislelyd som TVen, avhengig av last virker det som. Er det fordi kontakten ikke er jordet?
    På den andre kontakten har jeg en Denon-forsterker. Det kommer ingen støy fra høyttalerne.
    Kan jeg fikse dette med et støyfilter eller noe? Hvorfor hvisler det? Er irriterende fra visse vinkler!

Takk for svar!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,074
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sier noen at Sony har lav feilrate ? Her er 2 stykker på samme dag med høyfrekvent piping i TV'n.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan Vista|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke piping, men en høyfrekvent buzzing akkurat som fra en dimmer. Men det var ikke den som jeg hørte best eller hørte i det heletatt. Det er fra PSUen i HTPCen. Det er verstingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •