50 tommers LG PG6000, men bør jeg heller kjpe PG6500 eller PG6900?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50 tommers LG PG6000, men bør jeg heller kjpe PG6500 eller PG6900?

Har forsøkt å gjort leksa mi, men det er jammen ikke enkelt å bli trygg.

Hadde tildligere en 42 tommers Philips til kr 28000 som jeg skrota på fredag (5 år gammel). Er nå uten TV og vil ha en minst 50 tommers i prisklassen 10-15'.

Jeg trenger ikke ta hensyn til refleks eller lysproblemer. Blir å sitte ca 5 m unna TV'en og har eget lydanlegg.
    Må ha mulighet til å koble til pc, da jeg bruker bærbar som DVD spiller.
    Ellers er kildene digital-TV og DVD.

Som emne sier har jeg sett ut LGPG6000, men ser at LG også har andre utgaver. Er de jeg nevner i tråden bedre, og er det noen som har erfarnger fra de?
    Og kanskje noen kan (overbe)vise meg et bedre kjøp?

Alle innspill mottas med takk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke de modellene du snakker om :-D, men det er vel både PG7000 og PG7500 på gang. Begge med FullHD og den siste også med dekoder for bakkenett. Når de kommer og hvor gode de er er det vel ingen som sikkert vet, men det blir vel før julesalget er i gang for fullt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har formening om hva som er lurt å vurdere hvis en skal tenke litt fremover i tid?
    F.eks. om TV'en kan oppgradere Firmware osv osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne kan være et alternativ?
    47LG6000

Noen innspill?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG6000 er vel en grei LCD hvis du liker designen. Personlig syntes jeg den nedre delen blir klumpete og den røde baksiden hjelper jo ikke stort hvis den står inntill en vegg. Skal TV derimot stå fritt i rommet kan den helt klart fungere bra i de rette omgivelser.

Personlig tro jeg du får en bedre TV i Samsung 656 eller Sony W4000/4500.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Jeg har bestemt meg for å droppe LCD. Plasma er å foretrekke.

Jeg synes også at en 50 tommers til maks 15000 mangler såpass med egenskaper at jeg føler for å trekke ned i størrelse for å bruke mer av pengene på kvalitet og ikke størrelse.

Så nå er kriteriene forandret til så god som mulig, og minst 42 tommer (og ikke minst 50 tommer, og så god som mulig).

Høres ikke det fornuftig ut?

Er Panasonic PZ70 eller PZ80 et brukbart alternativ, i forhold til Samsung 656 eller Sony W4000/4500?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du sa du ikke ville ha LCD..... Kjenner ikke de Pana modellene men vet det er både og erfaringer med de. Noen skryter og noen er ikke fornøyd med et noe soft bilde. Videre vet jeg at flere av de har viftekjøling noe jeg ikke er begeistret for.
    Selv har jeg en LG 42PG6000 og er godt fornøyd. TV'n er imidlertid en midlertidig ordning da jeg egentlig ønsker meg en 50" selv om jeg sitter på 3 m. Årsaken til dette er at den primært skal brukes til film og kvalitets TV :-D - har en 37" LCD i stua til daglig TV. Når jeg handler hadde jeg en litt dårlig erfaring med LG 50PG6010 i to butikker, og en selger som sa jeg måtte ha parabol hvis jeg skulle ha 50", holdt ikke med fiber - gjøk, og valgte derfor 42". Det var også midlertidig tomt for 50" og jeg trengte TV raskt (Tour deFrance/OL). Angrer litt i etterkant på at jeg ikke gikk direkte på 50" når jeg så hvor bra TV'n er, men gjort er gjort :-? .

For meg står valget nå mellom 50PG7000/7500 og en 50" Pioneer Kuro. Synses egentlig Pioneer er for dyr og den har ikke overbevist meg om at den er så mye bedre enn LG at den redferdiggjør en dobbel pris. Imidlertid ønsker jeg nå en full HD hvis jeg skal opp på 50", delvis pga avtand til TV og pga at jeg fotograferer en del og ønsker å bruke den til å se på bilder. PC bruk er lite aktuelt. Hadde jeg brukt den mye til dette ville jeg valgt LCD.

Jeg sitter derfor på gjerdet litt til til jeg ser hvordan PG7000/7500 blir før jeg bestemmer meg. Uansett blir det nok plasma på meg til mitt bruk. Prisen ser vel heller ikke ut til å øke i tiden fremover. Hvis du har mulighet til å vente på PG7000 så ville jeg anbefale det til deg også. Tror den havner på en 15-16'.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at 47LG6000 var en LCD før du nevnte det (og takk for at du gjorde det :-D ).
    PC kobles til TV'en kun for DVD avspilling, ikke som monitor. Da er det vel strengt tatt ikke behov for LCD.

Pioneer er rett og slett for dyrt for meg.
    Jeg har derfor så godt som bestemt meg for LG, selv om jeg ser noen sier at tilsvarende Panasonic utgaver kommer litt bedre ut i diverse tester (vil ikke ha noe viftestøy).

Så valget står mest sannsynlig mellom PG6000 og PG7000.
    For øyeblikket har jeg en 12'' reiseTV, så hva det ender med er derfor avhengig av når PG7000/7500 kommer? Så et annet sted i forumet at den skulle vært lansert i juni.

Vet du forresten hva en trenger en MPEG4 til (i PG6500 og PG7500)?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clovny
    Var ikke klar over at 47LG6000 var en LCD før du nevnte det (og takk for at du gjorde det :-D ).

Så valget står mest sannsynlig mellom PG6000 og PG7000.

Vet du forresten hva en trenger en MPEG4 til (i PG6500 og PG7500)?
    LG foran tallene indikerer LCD mens PG indikerer plasma - så enkelt er det... (men det er nok en del som blir forvirra siden mange kutter det fulle og hele navnet for enkelthetens skyld - og det gjør det ikke lettere at LG indikerer både produsentnavn og teknologi...: LCD: LG47LG6000 - Plasma: LG42PG6000 ...)

MPEG4: Betyr at disse modellene har innebygd digital tuner som matcher det norske bakkenettet.

Lykke til med valget uansett!

PG6900: Skal visstnok ha innebygd HDD (harddiskopptaker).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •