"Hitachi to source all plasma panels from Panasonic, deal begins 2010"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Hitachi to source all plasma panels from Panasonic, deal begins 2010"

Hitachi will source all its plasma panels from Panasonic from 2010. The Japanese CE giants will officially sign an agreement to that effect in October.

The two companies have been working together on LCD development since 2005, most notably on the creation of IPS Alpha technology (which improves the clarity of off-axis viewing). Now the duo say they will strengthen that alliance.

Hitachi says it will source all its plasma panels from Panasonic for TVs on sale in 2010 onwards, and will help co-develop new, ultra-thin PDP glass with improved energy efficiency. Currently plasma panels are made by Hitachi Plasma Display Ltd. Hitachi says it will also continue to develop IPS Alpha LCD panels with Panasonic.

With five huge state of the art plasma panel factories in Japan, Panasonic is rapidly becoming the go-to-guy for other Japanese TV brands. Last year it signed a deal with Pioneer to supply plasma panels for its upcoming 10th generation Kuro screens.

Hitachi to source all plasma panels from Panasonic, deal begins 2010 | Home Cinema Choice

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette kan være negativt for oss forbrukere. Det har alltid vært tre forkjempere for plasma, Hitachi, Panasonic og Pioneer, nå vil alt være Panasonic! Frykter at utviklingen vil stagnere når de ikke pusher hverandre lengre.

Samtidig vil jeg tro at dette slår positivt ut på prisnivået til Plasmaskjermer, da både Hitachi og Pioneer etter all sannsynelighet sparer penger på dette. Samt at Panasonic vil øke sin produksjon kraftig, som igjen vil føre til lavere produksjonskostnader pr panel.

Plasma Tver er også nødt til å holde en betydelig lavere pris enn tilsvarende LCD-tv, ellers kommer ingen til å kjøpe produktene.

Ser du bort fra prisen og bildekvaliteten, er LCD den klart beste teknologien!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser bort i fra bildekvaliteten så er LCD den klart beste teknologien? Er ikke dette litt selvmotsigende da? Trodde det faktisk var bildekvalitet og pris som var viktigst for folk flest...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Hvis man ser bort i fra bildekvaliteten så er LCD den klart beste teknologien? Er ikke dette litt selvmotsigende da? Trodde det faktisk var bildekvalitet og pris som var viktigst for folk flest...
    Pris er i alle fall viktig om man skal nå de store massene, bildekvaliteten bryr ikke mannen i gata seg nevneverdig om! Men den samme mannen i gata leser gjerne en test, og kjøper testvinneren!

Forskjellen i bildekvalitet mellom LCD og Plasma er på god vei til å forsvinne, og vi kan kanskje allerede i år få en high-end LCD tv som er minst like god som en high-end Plasma. Snakker da om tver som Philips kommende 9803, og Sony`s kommende X4500 m.fl.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Pris er i alle fall viktig om man skal nå de store massene, bildekvaliteten bryr ikke mannen i gata seg nevneverdig om! Men den samme mannen i gata leser gjerne en test, og kjøper testvinneren!

Forskjellen i bildekvalitet mellom LCD og Plasma er på god vei til å forsvinne, og vi kan kanskje allerede i år få en high-end LCD tv som er minst like god som en high-end Plasma. Snakker da om tver som Philips kommende 9803, og Sony`s kommende X4500 m.fl.
    Å nei du LCD har et godt stykke igjen til bildekvaliteten på de beste plasmaskjermene W4500 bla annet er et godt stykke bak min egne Pioneer KuroXD 8 gen og enda lengre bak 9 gen. Må nok vente på LCD med LED-teknologi og laser tv-er for de tar igjen high-end plasma på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Å nei du LCD har et godt stykke igjen til bildekvaliteten på de beste plasmaskjermene W4500 bla annet er et godt stykke bak min egne Pioneer KuroXD 8 gen og enda lengre bak 9 gen. Må nok vente på LCD med LED-teknologi og laser tv-er for de tar igjen high-end plasma på bildekvalitet.
    Nå har begge tvene jeg refererte til LED-baklys, og jeg har heller ikke nevnt "mid-end" modellen W4500 med et eneste ord!

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Nå har begge tvene jeg refererte til LED-baklys, og jeg har heller ikke nevnt "mid-end" modellen W4500 med et eneste ord!
    Ok beklager den vi får se hvordan led teknologien blir først eller hva? Ellers så får man bare bøye seg i støvet for denne herligheten så lenge:-D

Pioneer KRP-500A 50inch Kuro Plasma review at AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mine tvil om at første generasjons LED-tver vil bli bedre enn LX5090/KRP-500, men tror ikke de vil være så veldig mye "dårligere" heller.

Men det er ingen tvil om at LCD-tvene har kommet mye nærmere Plasma i biledkvalitet de siste årene, og dermed hatt en mye bedre utvikling. Jeg tror ikke det er veldig lenge til vi får se den første lcd-tvene som er bedre enn den beste plasma-tven. Og da tror jeg Plasma vil få store utfordringer med å overleve, med mindre prisene droppes drastisk!

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, så lenge LCD ikke gir samme bilde uansett innsynsvinkel så vil de alltid være betraktelig dårligere enn plasma i mine øyne. Var det noe jeg hatet så var det å se baklyset blø ut av det ene hjørnet på LCD'en når jeg så den ørlite grann fra siden.. Plasma er perfekt fra alle vinkler Dessuten sliter alle LCD'er med oppløsning på bilder i bevegelse, og blir derfor utydelige. Ihvertfall om du vil se bildet slik det faktisk er, kunstig interpolering ødelegger og gjør bildene syntetiske IMO.

Ang. Hitachi's deal med Panasonic, så tror jeg ikke det kommer til å ha så mye å si fra eller til. Kanskje får vi bedre TV'er fra Hitachi (som vel ikke er noe high-end merke pr i dag), og det er jo ikke noen dum ting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •