Samsung LE40A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40A656

Har tenkt å bestille meg Samsung LE40A656 hos netshop.no. Har bare ett par spm. Er det noen som har kjøpt denne tv`en ho Netshop.no før. Selger de den nordiske versjonen? Har stått endel om dette emnet her i forumet, så det har blitt litt forvirrende med alle postene. HAdde vært greit å fått ett konkret svar på dette, hvis noen har erfaring.
    Har sett litt på Sony KDL40W4000 også, men det heller litt mot Samsungen p.g.a design og 100mhz teknologi.

Takker for alle svar og innvendinger.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Netshop selger ikke den nordiske modellen garantert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det va da som svarte da. Hva var forskjellen ? Finnes det en firmware oppdatering til den som gjør den "nordisk"!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homballa
    Det va da som svarte da. Hva var forskjellen ? Finnes det en firmware oppdatering til den som gjør den "nordisk"!
    Nei det gjør det ikke men du kan gå inn på expert sin nettside å lese forskjellene. De største er nok pixelgarantien og gratis henting av skjermen ved feil og norsk brukerveiledning men denne kan lastes ned fra nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontaktet Netshop igår og fikk dette svaret idag:

"Tven er ikke en norsk/nordisk versjon, men vi følger selvfølgelig norsk lov, som gir deg som forbruker samme rettigheter uansett produktets opprinnelse. Vi har sammarbeid med Elesco Velkommen til ELESCO Norge BA
    Disse foretar alle reperasjoner for oss i de tilfeller da vi ikke bytter produktet direkte"

Burde dette være nok ???

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontaktet Netshop igår og fikk dette svaret idag:

"Tven er ikke en norsk/nordisk versjon, men vi følger selvfølgelig norsk lov, som gir deg som forbruker samme rettigheter uansett produktets opprinnelse. Vi har sammarbeid med Elesco Velkommen til ELESCO Norge BA
    Disse foretar alle reperasjoner for oss i de tilfeller da vi ikke bytter produktet direkte"

Burde dette være nok ???
    Fordelen med nordiske produkter og spesielt på Samsung er jo selve garantiordningen som er veldig bra og pixelgarantien på 0 pixelfeil. Får man en tv uten pixelfeil og den vil være problemfri så spiller jo dette liten rolle men motsatt så er det veldig greit å ha denne garantien og at noen kommer å henter skjermen kontra du selv må sende den inn til da Elesco for reperasjon. Netshop skriver egentlig til deg at de gir deg 2 års granti og 5 års reklamasjonsrett men du mister fordelene som de nordiske skjermene har enkelt og greit, og da får du selv vurdere om de fordelene er viktig nok for deg til at du skal handle et annet sted. Du kan lese om fordelene her Expert.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Fordelen med nordiske produkter og spesielt på Samsung er jo selve garantiordningen som er veldig bra og pixelgarantien på 0 pixelfeil. Får man en tv uten pixelfeil og den vil være problemfri så spiller jo dette liten rolle men motsatt så er det veldig greit å ha denne garantien og at noen kommer å henter skjermen kontra du selv må sende den inn til da Elesco for reperasjon. Netshop skriver egentlig til deg at de gir deg 2 års granti og 5 års reklamasjonsrett men du mister fordelene som de nordiske skjermene har enkelt og greit, og da får du selv vurdere om de fordelene er viktig nok for deg til at du skal handle et annet sted. Du kan lese om fordelene her Expert.no
    For meg er det viktig å finne ut av dette med viften. Er det slik at viften som noen snakker om medfølger på andre enn skandinaviske modeller, eller gjelder det alle modeller? Enkelte sier de ikke har vifte i skjermen, mens andre gjør det. Og er Komplett.no samme sak når det gjelder kjøp av Samsung?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andylove
    For meg er det viktig å finne ut av dette med viften. Er det slik at viften som noen snakker om medfølger på andre enn skandinaviske modeller, eller gjelder det alle modeller? Enkelte sier de ikke har vifte i skjermen, mens andre gjør det. Og er Komplett.no samme sak når det gjelder kjøp av Samsung?
    Samsung A656 har vife og det gjelder alle modeller så vidt meg kjent. Komplett selger heller ikke nordiske skjermer, nettbutikker generelt importerer stort sett alle sine skjermer ikke bare Samsung men man mister spesielle rettigheter som nevt på Expert sin side og det samme gjelder Pioneer bla annet. Noen har også fått problemer med reklamasjon ved enkelte Panasonic modeller når de har vært importert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor på expert.no finner jeg informasjon om dette? HAr kikket litt rundt på siden og finner det ikke.

Hvis jeg bestiller Tv`en hos netshop.no sparer jeg over 3500kr, kontra kjøpe den hos expert, når den kommer inn igjen på lager en gang. Da er det vel bare snakk om at pixel og hentegarantien virkelig er verdt 3500 kr. Hvis dette er ett stort problem på LCD tver generelt så er jo det selvfølgelig det.

For å si det slik... pr.dags dato har jeg ALDRI levert inn igjen ett produkt til reklamasjon. Mulig jeg har vært griseheldig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha... expert linken fungerte nå. Takk!! My mistake.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor på expert.no finner jeg informasjon om dette? HAr kikket litt rundt på siden og finner det ikke.

Hvis jeg bestiller Tv`en hos netshop.no sparer jeg over 2500kr, kontra kjøpe den hos expert, når den kommer inn igjen på lager en gang. Da er det vel bare snakk om at pixel og hentegarantien virkelig er verdt 2500 kr. Hvis dette er ett stort problem på LCD tver generelt så er jo det selvfølgelig det.

For å si det slik... pr.dags dato har jeg ALDRI levert inn igjen ett produkt til reklamasjon. Mulig jeg har vært griseheldig
    Som skrevet så må du selv vurdere hva som er viktig for deg, her er direkte link til forskjellene Expert.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung A656 har vife og det gjelder alle modeller så vidt meg kjent. Komplett selger heller ikke nordiske skjermer, nettbutikker generelt importerer stort sett alle sine skjermer ikke bare Samsung men man mister spesielle rettigheter som nevt på Expert sin side og det samme gjelder Pioneer bla annet. Noen har også fått problemer med reklamasjon ved enkelte Panasonic modeller når de har vært importert.
    Takk! Da var jo plutselig Samsung veldig uaktuell. Har du noen erfaring rundt denne vifta (bråker den, når er den aktiv etc..)?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Da var jo plutselig Samsung veldig uaktuell. Har du noen erfaring rundt denne vifta (bråker den, når er den aktiv etc..)?
    Ja jeg har hørt den og mener man bør være veldig varsom for lyd hvis man henger seg opp i dette men det jo forskjell fra menneske til menneske men jeg ville kanskje gått og prøvet ut dette selv hvis du er redd for at viftesus vil irritere deg, det plager ikke meg men kan mulig plage deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har hørt den og mener man bør være veldig varsom for lyd hvis man henger seg opp i dette men det jo forskjell fra menneske til menneske men jeg ville kanskje gått og prøvet ut dette selv hvis du er redd for at viftesus vil irritere deg, det plager ikke meg men kan mulig plage deg
    Hehe, jeg er lydfreak fra PC verden og kan ALT om lydisolering og vifter Det er en ond sirkel, men helt klart bør jeg høre dette på egenhånd. Problemet er bare at TV'ene er ikke stilt ut hver for seg med litt mellomrom, så jeg får butikkstøy, selgerstøy og annet støy i tillegg, ergo vil jeg aldri kunne høre den vifta noe særlig.

Skjønner du har denne TV'en? Kan du i såfall si litt mer om den?

Leste akkurat en test gjort av www.dingz.no (vet ikke hvor seriøse de er da), men her kom det rimelig klart frem at bilde var lekkert på denne TV'en, samt at den var overlegen på panorering. Dette er et svært viktig punkt for meg. Sony W4000 var bedre på detaljer, men visstnok flisespikkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken versjon har du Marianne25? Har lest litt i denne tråden om forskjeller på de forskjellige versjonene.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...656a1fxxc.html

Slik som det kommer frem i denne tråden så er det ikke Dvb-C dekoder i den engelske modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huh... Hadde jeg bare bestilt Tv`en hos netshop uten å hengt meg opp i småting, så hadde jeg nok aldri tenkt over det.....

Bare en liten tanke.... heheh :-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg er lydfreak fra PC verden og kan ALT om lydisolering og vifter Det er en ond sirkel, men helt klart bør jeg høre dette på egenhånd. Problemet er bare at TV'ene er ikke stilt ut hver for seg med litt mellomrom, så jeg får butikkstøy, selgerstøy og annet støy i tillegg, ergo vil jeg aldri kunne høre den vifta noe særlig.

Skjønner du har denne TV'en? Kan du i såfall si litt mer om den?

Leste akkurat en test gjort av Dingz (vet ikke hvor seriøse de er da), men her kom det rimelig klart frem at bilde var lekkert på denne TV'en, samt at den var overlegen på panorering. Dette er et svært viktig punkt for meg. Sony W4000 var bedre på detaljer, men visstnok flisespikkeri.
    Vel nå blir det en vesentlig forskjell på viftesus fra et tv apperat som står 3 meter unna deg og sammtidig utgir lyd hele tiden. Nei jeg har ikke denne skjermen men jeg jobber med skjermer generelt og kjenner denne godt. Det er uten tvil en veldig god lcd skjerm og veldig lekker å se på og har en høy bildekvalitet. Sony W4000 er slett ikke stor dårligere så her blir det mer smak og behag men nå har jo W4500 også kommet som jeg i såfall ville heller vurdert. På disse to apperatene så er forskjellen så liten så jeg vil si hipp som happ men kanskje W4500 er hakket bedre selv om det ikke er de store forskjellene der heller. Man får en god lcd skjerm uansett vilken man velger av disse tre.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken versjon har du Marianne25? Har lest litt i denne tråden om forskjeller på de forskjellige versjonene.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...656a1fxxc.html

Slik som det kommer frem i denne tråden så er det ikke Dvb-C dekoder i den engelske modellen?
    Har ikke denne skjermen som beskrevet ovenfor men kjenner den godt.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste akkurat en test gjort av Dingz (vet ikke hvor seriøse de er da), men her kom det rimelig klart frem at bilde var lekkert på denne TV'en, samt at den var overlegen på panorering. Dette er et svært viktig punkt for meg. Sony W4000 var bedre på detaljer, men visstnok flisespikkeri.
    Hei! Kan bekrefte at dette er en TV med meget godt bilde. Det er den desidert beste LCD-skjermen jeg har sett til nå! Den banker etter mitt syn alle andre LCD-skjermer fra LG, Samsung, Sony og Panasonic ned i støvlene!...
    Understreker at jeg kun har sett den i butikk, og at jeg ikke har sett den opp mot skjermer fra Loewe og Pioneer...
    Selv opplevde jeg bildet som en mellomting mellom vanlig LCD og Plasma: Ikke så "hyperskarpt og kantete" som mine øyne opplever LCD, men heller ikke like "smooth" som på en plasma...

Lykke til med valget!

Bare husk at når du velger en skjerm med full HD så MÅ du ha gode signalkilder for å få godt bilde!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på dette med pixelfeil, men dersom dette er noe man ser i løpet av de 2 første uken er jo fordelen med netthandel at du kan sende inn igjen produktet innen 14 dager uten å oppgi grunn en gang.
    Dette gir vertfall meg en ekstra trygghet. Man merker ofte om det er feil på produktet innen 14 dager...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •