Ny flatskjerm til liten leilighet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny flatskjerm til liten leilighet.

Heisann.
    Jeg har nå flyttet til Bergen, hvor jeg skal bo og arbeide ca halve året.
    Hjemme har jeg en Toshiba 42" som jeg er meget fornøyd med.

Men her trenger jeg derimot ikke så stor TV, så jeg ser på 32-40", og tror jeg ender på 37".

Noen som har tips til en god TV i denne klassen, til under 6000kr?

Mvh Espen

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e_hamre
    Heisann.
    Jeg har nå flyttet til Bergen, hvor jeg skal bo og arbeide ca halve året.
    Hjemme har jeg en Toshiba 42" som jeg er meget fornøyd med.

Men her trenger jeg derimot ikke så stor TV, så jeg ser på 32-40", og tror jeg ender på 37".

Noen som har tips til en god TV i denne klassen, til under 6000kr?

Mvh Espen
    Hvis du er rask så kan du få kjøpt en Samsung 37 A559 til en hyggelig pris hos MPX dette er en veldig god skjerm til denne prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for en Panasonic plasma, 42".
    En av de til rundt 7 000kr..
    Da vet jeg at jeg får en god skjerm, og jeg kan sikkert selge den for en 4-5 tusen om jeg føler for sværere skjerm her etter hvert.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg går for en Panasonic plasma, 42".
    En av de til rundt 7 000kr..
    Da vet jeg at jeg får en god skjerm, og jeg kan sikkert selge den for en 4-5 tusen om jeg føler for sværere skjerm her etter hvert.
    Vel skal du gå for en budsjett model fra Panasonic så blir det PX80 som er et klart valg. Med tanke på ettersalg så er det nok ikke verdens beste kjøp da den har solgt utrolig godt.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Vel skal du gå for en budsjett model fra Panasonic så blir det PX80 som er et klart valg. Med tanke på ettersalg så er det nok ikke verdens beste kjøp da den har solgt utrolig godt.
    Forstår ikke helt hva du mener her, men PX80 vil jeg tro er ett godt kjøpt også mtp på videresalg. Kjøper man en dyrere tv vil de falle fortere i pris enn px80. Altså man får tilbake større andel av pengen ved å selge px80 fremfor feks pz80.

PX80 ligger også i ett prisleie der jeg vil tro det er en større kundemasse, dessuten så er jo tv'en også best i test, noe så gjør evt kjøpere tryggere.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Forstår ikke helt hva du mener her, men PX80 vil jeg tro er ett godt kjøpt også mtp på videresalg. Kjøper man en dyrere tv vil de falle fortere i pris enn px80. Altså man får tilbake større andel av pengen ved å selge px80 fremfor feks pz80.

PX80 ligger også i ett prisleie der jeg vil tro det er en større kundemasse, dessuten så er jo tv'en også best i test, noe så gjør evt kjøpere tryggere.
    Med tanke på at Panasonic PX80 er Norges mest solgte tv så kan man komme i flere prisdueller mot andre når man vil selge. Dette vil presse prisen ned på akkurat denne modellen, Panasonic PZ blir mindre solgt grunnet en høyere pris men har bedre spesifikasjoner og er mer fremtidsrettet og man vil få bedre betalt senere grunnet dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatung er også billige og gode tv'er. Jeg har skjøl har Tatung 32" og for den prisen tviler jeg du finner noe bedre. Er mye tester av de ute og går, og de får som regel toppkarakter i økonomiklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX80 fåes til under 8000 i butikk i bergen ihvertfall, kjøpte min før helgen, veldig fornøyd så langt. Har foreløpig kun testet med xbox360 og pc som kilde, fungerer faktisk overraskende bra med pc til tross for den lave paneloppløsningen. Vil tro SD/TV også vil fungere bra.

Marianne25: Ang. videresalg så tror jeg du misforstår trådstarter, han bruker et uttrykk som tilsier at tven er tiltenkt brukt bare halvparten av dagene i året, ikke at han nødvendigvis kun skal ha den i et halvt år. Tror forresten videresalgsverdien korrelerer ganske bra til inngangssum og tid fra markedslansering uansett hvilken skjerm han velger.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LANcorpse
    PX80 fåes til under 8000 i butikk i bergen ihvertfall, kjøpte min før helgen, veldig fornøyd så langt. Har foreløpig kun testet med xbox360 og pc som kilde, fungerer faktisk overraskende bra med pc til tross for den lave paneloppløsningen. Vil tro SD/TV også vil fungere bra.

Marianne25: Ang. videresalg så tror jeg du misforstår trådstarter, han bruker et uttrykk som tilsier at tven er tiltenkt brukt bare halvparten av dagene i året, ikke at han nødvendigvis kun skal ha den i et halvt år. Tror forresten videresalgsverdien korrelerer ganske bra til inngangssum og tid fra markedslansering uansett hvilken skjerm han velger.
    Neida jeg misforstår ikke og står for min mening etter erfaringer med flatskjermer nå i 5 år og man kan bare sjekke hva budsjettmodellen til Panasonic PX70 selges nå pr dags dato. PX80 har solgt 30% mer en PX70 og da sier dette seg selv at det blir overflod med brukte PX80 med tiden. Poenget med mitt argument for at PZ serien til Panasonic kommer til å gi en klart bedre gevinst på bruktmarkede er at den er framtidsrettet med tanke på spesifikkasjoner og at det er solgt vesentlig mindre av denne serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg siktet til at han i likhet med meg nok har tenkt å ha skjermen 2-3 år. Nå vet ikke jeg hvor ofte du bytter skjerm, men for min del er ikke videresalgs verdien tema; med utviklingen som er idag vil man jo få en mye bedre skjerm til halve prisen om 2-3 år, og naturlig nok vil en budsjett-tv anno 08 være verdt tilnærmet null da. PZ-serien fåes så langt jeg kan se heller ikke i størrelser under 42" og koster i butikk tilnærmet det doble av budsjettet trådstarter nevner, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du bruker den som eksempel - hva med å finne en tv som konkurrerer med 37PX80 ?

Mitt tips til trådstarter om 37PX80 ikke er et alternativ pga. budsjett eller andre krav: kombiner tv-handel med kjøp av andre hvite/brunevarer og ta en tur til en av de større elektronikkjedene litt utenfor byen og prut - tror det da burde være mulig å få lik om ikke bedre pris enn diverse nettbutikker. For å få en god tv på 37" til under 6000 må du nesten prute eller finne veldig gode tilbud.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel han ser på skjermer i 32 til 40 klassen men bekrefter selv at han er aktuel for en 42 tommer. Mitt svar ang PZ serien kontra PX var til Herminator hvis du leser litt lenger opp men beklager egentlig at dette ble noe av debatten men er enig at han bør kjøpe en PX80 eventuelt til denne prisen. Nå viser det seg også at mennesker bytter skjermer mye tidligere en før og at vidreutvikling ville fremme mange kjøp i løpet av 2 år kontra 10 når vi hadde CRT.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen var bare en liten rettleding.. Jeg har ikke noe imot å ha 50", men det har jeg ikke bruk for EGENTLIG, pluss du må lenger opp i pris for å ha en skikkelig en.

Jeg vurderer nå om jeg skal kjøpe en 32-37" til under 4000kr, og bytte over nyttår. Eller om jeg skal kjøpe panasonicen og ha den i to år.

Skal jeg kjøpe Panasonicen må jeg nok vente til midten av neste mnd på neste lønning.
    Er i min første mnd i arbeid, og var ferdig på skole til sommeren.
    Har mye utgifter med bil ol. også..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32" til bare 2995 hos komplett.

Billigste jeg har sett noe sted. Med ca 1000kr margin.

Komplett.no - TECO 32" LCD-TV TL3296RV 1366 x 768 HD-ready,2xHDMI,1500:1,5ms

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde helt klart gått for Panasonicen. Ihvertfall hvis du er ute etter kvalitet for pengene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er beste kjøp for 10 000kr idag da?
    Ser at Sony 40W4000 koster under 10 000 idag, denne var jo på 14 000kr sist jeg såg på tv.

Samsung LE40A656 feks, er det en ny modell? Koster jo "bare" 9000kr..

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm... fin lesning her inne med flere kyndige folk...

Var ellers ikke klar over at PX er Norges mest solgte, men det overrasker vel kanskje ikke. For ikke lenge siden var den utsolgt over hele linjen, mens nå finnes enorme lagre! LG selger ikke på langt nær like godt skal jeg tro en jeg kjenner i bransjen.

Men jeg skal ikke gi noen råd her, da dette er min første flatskjerm.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida jeg misforstår ikke og står for min mening etter erfaringer med flatskjermer nå i 5 år og man kan bare sjekke hva budsjettmodellen til Panasonic PX70 selges nå pr dags dato. PX80 har solgt 30% mer en PX70 og da sier dette seg selv at det blir overflod med brukte PX80 med tiden. Poenget med mitt argument for at PZ serien til Panasonic kommer til å gi en klart bedre gevinst på bruktmarkede er at den er framtidsrettet med tanke på spesifikkasjoner og at det er solgt vesentlig mindre av denne serien.
    Fremtidsrettet, sier du. Hva tenker du på da?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodGutten
    Fremtidsrettet, sier du. Hva tenker du på da?
    Det står i grunn i posten du kopierte at jeg tenker på at den er langt mindre solgt og den har klart bedre spekifikasjoner ved videresalg full hd, høy oppløsning er feks noe en andrehåndskjøper bryr seg om men nok om dette da den debatten er lagt død.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er beste kjøp for 10 000kr idag da?
    Ser at Sony 40W4000 koster under 10 000 idag, denne var jo på 14 000kr sist jeg såg på tv.

Samsung LE40A656 feks, er det en ny modell? Koster jo "bare" 9000kr..
    Skulle jeg kjøpt Lcd i dag i denne prisklassen så hadde jeg gått for Samsung A656 da den er råstilig og etter min mening har det beste bilde og ikke minst en god pris. Det kommer en oppfølger nå og slik jeg har sett det så har den 70000:1 kontra 50000:1 i kontrastnivå som eneste forskjell men vil ligge drøyt 5000,- over i samme størelse og det er den slett ikke verdt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i grunn i posten du kopierte at jeg tenker på at den er langt mindre solgt og den har klart bedre spekifikasjoner ved videresalg full hd, høy oppløsning er feks noe en andrehåndskjøper bryr seg om men nok om dette da den debatten er lagt død.
    Full hd kan jo være greit for enkelte, men for det fleste blir det nok bare tull.
    Man når vel ogsp snart stadiet for hva øyet er i ferd med å oppfatte? ( Hørte rykter om ultra HD... ) Uansett de fleste ser vanlig kabel og her skal det visst ta maaaaaange år får hd blir gjengse.
    Så jeg tror de aller fleste vil være godt fornøyd med hd-ready, og kanskje legge pengene andre steder, som i svartnivå og design.

Men nok om det. Håper trådstarter finner en fiffig tv til ok pris:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •