Ny tv, trenger tips til hvilken, 42"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, trenger tips til hvilken, 42"

Har e 32" LG tv som er noen år nå, LCD. Planen er å skifte ut denne. Har lest en del tester av både LCD og Plasma. Når jeg tror jeg har funnet en tv, så finner jeg en dårlig anmeldelse av denne, eller en annen tv som virker bedre.

Kan noen tipse meg om en tv jeg kan kjøpe, kriterier er at den er 42" -->, bruker den til xbox360 og litt film men ser for det meste tv gjennom GET sitt digitale bakkenett og prisen må ikke overstige 15000.-

Noen som kan komme med noen konkrete tv apparater som er verdig?

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man finner stadig kritikker og gode valg men i ditt tilfelle så syntes jeg du bør komme deg inn i en stor el butikk med et godt utvalg og egentlig bestemme deg får å velge blant dine favoritter. Hvis du angrer så har man retur muligheter evt angrefrist hvis man kjøper via nettet. Jeg kunne ramse opp 10 skjermer jeg liker men tror alikevel du bare ville blitt mer forvirret så kom deg ut og se litt selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se forresten de svarene jeg har fått i min tilsvarende tråd:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...v-42-47-a.html

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imimad
    Se forresten de svarene jeg har fått i min tilsvarende tråd:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...v-42-47-a.html
    Det virker som at du har fått noen gode råd som du bør sjekke videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt meg en tur på Elkjøp i Sandvika for å se litt. Kom over en Philips tv som jeg syns virket ok.

denne

Noen som har noe formening om denne? Er det en vinner?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på 9603 flere ganger og ble veldig imponert. Jeg synes bildet ble enda bedre på 9703 og var enda stiligere med ambilight på tre sider, men fant vel ut at prisforskjellen på ca 4 000 var for stor.

Årsaken til at jeg ikke har løpt og kjøpt 9603 er at jeg egentlig vil ha en 46"/47", men 47" 9603 er etter min vurdering altfor dyr i forhold til hvilke andre 46" man får for en del lavere pris (som f.eks W4500). Men mulig jeg nøyer meg med en 42" og heller kjøper ny tv om et par-tre år. Da kan jeg bruke 42" på soverommet.

Var en del rundt i butikker og kikket i dag, men var ingen som hadde inne W4500 eller LG7000 som er alternativene som jeg foreløpig er på utkikk etter. Er vel stort sett bare Netshop som har fått inn LG7000 tror jeg. Jeg får ta en tur til CC Vest i morgen og se om de har W4500 på lager Fant heller ingen 42" 9603 i dag så det ble ikke kjøp av den heller Jeg slet faktisk med å finne noe veldig bra tv i de butikkene jeg var innom i dag. Stort sett bare pioneer 5090 som var fullt ut bra. Det er tydelig at diverse elkjøp, expert og lefdal butikker har en vei å gå mht innstillinger på tv'ene, eller så er det mye crap på tv-fronten... (var innom ganske mange i Oslo-området i løpet av dagen og det var flere steder katastrofalt dårlige tv-bilder, spesielt i en expert butikk hvor de viste en fotballkamp fra Eurosport)...

For å svare på spørsmålet ditt, tror jeg du gjør et trygt kjøp dersom du velger 9603 og hvis du får den for ca 13 800 kr på Elkjøp så er det etter min vurdering ikke så gærn pris for så bra kvalitet. Hadde de den forresten på lager i Sandvika i dag? Hadde tenkt meg en tur dit, men sjekket først nettsiden og der står det at de ikke har den på lager.

Nå er jeg ingen ekspert da, så du får ta min vurdering med en klype salt eller to. Men nå har jeg lest på alle mulige slags AV-forum i et par måneder (hadde jeg jobbet ekstravakt i stedet for å lete etter ny tv kunne jeg sikkert finansiert en halv 5090 allerede, men hadde ikke vært like moro ), har vært mange runder rundt i butikker og kikket (og funnet ut at jeg faktisk allerede har skaffet meg bedre oversikt over nyheter etc på TV-markedet enn mange ekspeditører i billigkjedene, uten at det sier så mye om kompetansen min...), så en viss erfaring har jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket ikke lagerstatus på den. Så det er vel kanskje bare den i utstillingen som er der da. Må vel bestilles da.

Får se om jeg ikke går for den tv'en. Skal sjekke det andre kandidatene som du nevnte først. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Set at Philips apparatet er 4" mindre enn Sony sin som du refererer til her. Prisen er også i favør sony sin tv. Er Philipsen bare overpriset? Eller er det langt bedre kvalitet på bildet på den tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg setter som regel skarphet på null selv når jeg stiller inn tv. Ofte, spesielt på nyere lcd skjermer, skaper skarphet artifacts rundt objekter...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg LG700 42" i dag pga bra ukestilbud hos Netshop. Ikke 100% trygg på at dette var TV'en jeg ville ha, f.eks mulig jeg burde gått for 9603 til Philips, 46" W4500 eller 50" PG7000, men jeg prøver LG700 og så leverer jeg heller tilbake dersom jeg ikke er fornøyd. Er jeg fornøyd kan det også hende at jeg oppgraderer til 47" som sannsynligvis kommer neste uke.

Kan hente og levere i Oslo, så det burde ikke medføre så store ekstrakostnaden å prøve LG7000...

Håper jeg blir fornøyd! Gleder meg til å se hva den duger til. Blir jeg fornøyd bruker jeg pengene jeg har spart ifht å kjøpe noe dyrere, på en blu-ray spiller :-D

Jeg gir tilbakemelding så snart jeg har fått prøvd den ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt bestemt meg enda. Skal se LG og Sony sin tv først. De hadde dem ikke inne i Sandvika. Philips tv'en måtte bestilles..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk LG7000 hjem i dag. Har ikke fått prøvd den så mye, men out of the box innstillingene ga til tider "katastrofalt" dårlig TV bilder på fotballkampen på Canal+ (med scart kabel og digital PVR fra Get). Rakk akkurat å koble til TVen før fotballkampen så jeg fikk ikke sjekket noe særlig innstillinger. Blir det ikke bedre ved hjelp av litt endrede innstillinger så blir det retur sporenstreks og muligens prøve plasma i stedet. Hjalp ikke å kun sette bildemodus til sport...

Har ikke sett så mye annet TV i dag, men det lille jeg så virket veldig lovende. Det hjelper dog ikke da jeg ser mye fotball og gode TV bilder ved fotballsendinger er viktig.

Skal asap bestille HD PVR og bruke HDMI kabel, så mulig at det også kan hjelpe noe.

Er det noen som har noen lettvinte tips for hvordan det kan bli vesentlig bedre før jeg setter i gang og prøver og feiler selv?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info: Et av de store problemene med min var etterslep. Det forsvant da jeg brukte HDMI, selv om signalet er det samme, men nå oppskalert gjennom receiver. Har inntrykk av at mange moderne TVer har problemer med analoge signaler.

Hvordan min nå er på fotball vet jeg ikke. Går fortere å lese resultatene på nettet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder foreløpig en finger på Philips apparatet. Men hva med denne ---> LE40A676. Er det et reelt alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på disse to?

Noen som vet noe om leveringstid på denne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at den med H på slutten har innebygget MPEG4 dekoder, som fungerer på det digitale bakkenettet i Norge. Den er godkjent av RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imimad
    Fikk LG7000 hjem i dag. Har ikke fått prøvd den så mye, men out of the box innstillingene ga til tider "katastrofalt" dårlig TV bilder på fotballkampen på Canal+ (med scart kabel og digital PVR fra Get). Rakk akkurat å koble til TVen før fotballkampen så jeg fikk ikke sjekket noe særlig innstillinger. Blir det ikke bedre ved hjelp av litt endrede innstillinger så blir det retur sporenstreks og muligens prøve plasma i stedet. Hjalp ikke å kun sette bildemodus til sport...

Har ikke sett så mye annet TV i dag, men det lille jeg så virket veldig lovende. Det hjelper dog ikke da jeg ser mye fotball og gode TV bilder ved fotballsendinger er viktig.

Skal asap bestille HD PVR og bruke HDMI kabel, så mulig at det også kan hjelpe noe.

Er det noen som har noen lettvinte tips for hvordan det kan bli vesentlig bedre før jeg setter i gang og prøver og feiler selv?

Prøv å sette bilde innstilling på ekspert 1 eller ekspert 2. i følge LG så er dette instillinger som 95% korrekte til norske forhold og på de tvene jeg har sett har dette funka veldig bra.. (skru av 100Hz kanskje??)
    bare ett tips hvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Agamemnon
    Prøv å sette bilde innstilling på ekspert 1 eller ekspert 2. i følge LG så er dette instillinger som 95% korrekte til norske forhold og på de tvene jeg har sett har dette funka veldig bra.. (skru av 100Hz kanskje??)
    bare ett tips hvertfall..
    Takk for tips. Har prøvd dette og det ble bedre. Ikke 100% fornøyd på fotball sendinger enda, men tror jeg skal kunne leve med det.

Utover dette kan jeg bare si at jeg er mektig imponert over denne TVen. Jeg har selvsagt ikke fått sammenlignet med øvrige TVer i samme seermiljø, men jeg er veldig fornøyd med både DVD og digitale tv-sendinger. Fikk HD PVR'en til Get i går også og bildet ble utrolig bra.

Man får selvsagt bedre TVer, men til den nette prisen av 11 000 (nå 13 000) mener jeg at dette er pt et veldig bra kjøp og så lenge jeg er fornøyd er det det viktigste og jeg gidder ikke bruke så mye kalorier på å gå rundt å tenke at det finnes noe som er enda bedre...

Lydkvaliteten er som tidligere nevnt ikke noe å skryte av, men her gjør receiveren jobben, så det bryr jeg meg ikke noe om. I motsetning til visse øvrige TVer lager den heller ikke noe sjenerende støy :-D Det eneste som irriterer litt er at den er litt "ustødig" ved bruk av bordstand. Mulig jeg ikke fikk skrudd til skruene hardt nok, men tror ikke det er problemet... Den står greit når jeg ikke er borti den, men hvis jeg dytter den lett blir den stående å gynge frem og tilbake.. Er dette vanlig ved bordstands?

Jeg skal få testet mot Wii og Xbox 360 (ikke hdmi versjonen) i løpet av helgen og se om det også fungerer bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har drøyd en stund med å kjøpe tv. Nå etter jul er det litt julegavepenger som skal til pers. Er fortsatt Philips å anbefale, eller er det kommet noen andre bedre i samme prisklasse?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •