Ny tv, trenger tips til hvilken, 42" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _SpIfF_
    Har drøyd en stund med å kjøpe tv. Nå etter jul er det litt julegavepenger som skal til pers. Er fortsatt Philips å anbefale, eller er det kommet noen andre bedre i samme prisklasse?
    Kan ikke skjønne at disse Panasonic tvene får så mye skryt... synes det er både blasse og grå og lite tiltalende.

En kompis kjøpte 37"Lg5010 i går og den så veldig fin ut. Bildene ble bra med bakkenett og lyden var godkjent. Kostet kr 9000 på elkjøp. Lite heng i bildene her.

Ellers noen venner som har kjøpt biilig philips lcd og samsung lcd som ikke er helt fornøyde.

Mitt tips er; kikk i butikken og kjøp den du synes virker bra, skader heller ikke å høre på betjeningen. Men kjøper du på Elkjøp så har du returrett og den er gull verdt om du ikke blir fornøyd. Vel og merke så¨er sortnivået viktig men pass på. Om den sorte dressjakken til nyhetsoppleseren blir helt sort uten at du ser krave, knapper etc. så er den litt for god etter min mening. Selv foretrekker jeg en mer grå tv hvor knapper og krave kommer frem. Smak & behag og lykke til i jakta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å høre på de som jobber i div el-butikker gjør jeg ikke. Har blitt lurt av dem en gang tidligere. De jobber kun for provisjon.

Det er et godt poeng å kjøpe på Elkjøp, da har jeg returrett om det skulle være at jeg ikke var fornøyd.

Har sett i butikk og den ser jo utrolig lekker ut da. Så spørs om det ikke blir den tv'en i januar. :-)

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-428XD er jo en bra tv...til en overkommelig pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp i går. Der var de fortsatt fri for 9603'en. Selgeren fortalte meg at den var utgått og at den nye serien er en 9703. Den skulle ha mpeg4 dekoder blant annet til forskjell fra den foregående. Prisen ville ligge på ca 20000 kroner.

Da jeg kom hjem sjekket jeg hva forskjellen var på disse to tv apparatene på Philips sin hjemmeside. Det var ikke mye etter hva jeg kunne se. Så det jeg lurer på da, er det verdt å kjøpe en "ny" serie fremfor den gamle?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefale deg 42lg6000, særlig til xbox, den nye serien lg7000 er jo akkuratt kommet på markedet, og da åfr du lg6000 til en rimelig penge! Den har nesten akkuratt det samme som 7000 bare litt dårlige kontrast, men enm super tv til den prisen som den står til idag
    Hår venner som ha den nemlig og etter å stillt på den har man veldig god sort nivå og klarhet i bilde, en av de beste tv`ene til en rimelig penge på markedet nå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _SpIfF_
    Var innom Elkjøp i går. Der var de fortsatt fri for 9603'en. Selgeren fortalte meg at den var utgått og at den nye serien er en 9703. Den skulle ha mpeg4 dekoder blant annet til forskjell fra den foregående. Prisen ville ligge på ca 20000 kroner.

Da jeg kom hjem sjekket jeg hva forskjellen var på disse to tv apparatene på Philips sin hjemmeside. Det var ikke mye etter hva jeg kunne se. Så det jeg lurer på da, er det verdt å kjøpe en "ny" serie fremfor den gamle?
    9703 er ikkje nokon ny serie som erstattar 9603. Desse kom samstundes og høyrer til same serie. 9703 er ein noko betre utstyrt modell berre. Den har 3 kanals ambilight og wide colour gamut som skil den frå veslebror. Dette utgjer nok ikkje den sore forskjellen på biletet, og forsvarar vel heller ikkje prisforskjellen i mine augo. Det er riktignok meir "smell" i fargane på 9703, men som nemnt veit eg ikkje om dette er nok. Mpeg4 tuner har dei begge to, men berre på di som er merka med H, td: 42PFL9603H
    Ein test som samanlikna 7403 og 9703 konkluderte med at det var veldig liten forskjell på desse i praksis. 9703 var synleg betre, men på ingen måte noko å skrive heim om. Så når prisforskjellen er på rundt 8000kr vert det for mykje for for lite. Forskjellen mellom 9603 og 9703 er endå mindre, så om du ynskjer ambilight og endå litt betre bilete er nok 9603 eit kurant val, men greier du deg utan ambilight er 7403 eit veldig bra fjernsyn til prisen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •