Bildekvalitet på gammel plasma tv mot ny plasma/LCD tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildekvalitet på gammel plasma tv mot ny plasma/LCD tv

I 2005 kjøpte vi en 42" LG plasma som heter: LG RZ-42PY10
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - LG RZ-42PY10

Siden det er vanskelig å fysisk sammenligne vårt tv med nye plasma/LCD tv-er i butikken. Hvor synlig tror dere kvalitetsforskjellen vil være på nye skjermer kontra vårt tv fra 2005?

Vi bruker tv-en til en blanding av tv titting, surfing via en scaleo EV stue pc og har planer om å kjøpe PS3. Vi har gode TV signaler og raske datalinje vi fibe fra Sandefjord bredbånd(Lyse).

Vi har sett på nye tv-er med HDMI utganger, vårt tv i dag har en DVI utgang, noe som blir litt lite i dag Og spørsmålet blir jo selvfølgelig plasma eller LCD hvis man skal ha nytt TV.

Ser at f. eks MPX selger Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80E for kr 7748,-
    Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80E - MPX

Eller eksempel på LCD tv Philips 42" LCD TV - 42PFL5603D Full HD kr 8695,-.
    Philips 42" LCD TV - 42PFL5603D Full HD - MPX

Er det verdt å bytte TV og bør man velge Plasma eller LCD. Alle råd tips tas gjerne imot.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vestfolding
    I 2005 kjøpte vi en 42" LG plasma som heter: LG RZ-42PY10
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - LG RZ-42PY10

Siden det er vanskelig å fysisk sammenligne vårt tv med nye plasma/LCD tv-er i butikken. Hvor synlig tror dere kvalitetsforskjellen vil være på nye skjermer kontra vårt tv fra 2005?

Vi bruker tv-en til en blanding av tv titting, surfing via en scaleo EV stue pc og har planer om å kjøpe PS3. Vi har gode TV signaler og raske datalinje vi fibe fra Sandefjord bredbånd(Lyse).

Vi har sett på nye tv-er med HDMI utganger, vårt tv i dag har en DVI utgang, noe som blir litt lite i dag Og spørsmålet blir jo selvfølgelig plasma eller LCD hvis man skal ha nytt TV.

Ser at f. eks MPX selger Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80E for kr 7748,-
    Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80E - MPX

Eller eksempel på LCD tv Philips 42" LCD TV - 42PFL5603D Full HD kr 8695,-.
    Philips 42" LCD TV - 42PFL5603D Full HD - MPX

Er det verdt å bytte TV og bør man velge Plasma eller LCD. Alle råd tips tas gjerne imot.
    Å denne er faktisk litt vrien

Er du fornøyd med din tv nå?

Trenger du flere HDMI kontakter i nærmeste fremtid tenker da på HD dekoder,Playstation 3/Xbox 360 evt en annen bluerayspiller?

Det er klart at det har vært en god utvikling på tv fronten og i ditt tilfellet så er det mulig rett tid å fornye seg selv om det slett ikke er nødvendig.

Du har en HD klar tv men jeg går ut i fra at du ikke har en HD dekoder da den vil kreve en HDMI inngang?

Man får en en Panasonic PX80 veldig rimlig hos Netshop som er en veldig god plasma i denne prisklassen.

Det eneste jeg ikke liker er at du skriver at dere liker å surfe via skjermen men det kommer igjen på hvor mye pr dag?

Man kan enda få permanet innbrenning selv om dette er sjeldent på dagens plasmaskjermer men jeg anbefaler ikke surfig via internett på plasma uansett hvis dette brukes mye.

Konsollbruk som Playstation3 fungerer veldig bra på plasmaskjermer og kan anbefales.

Jeg byttet min 3 år gamle plasma i år men jobber også med dette og er selvsagt veldig fornøyd med mitt valg selv om jeg sikkert hadde klart meg helt greit med min gamle tv. Se på hvor viktig dine prioritringer egentlig er

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •