Garanti - Service?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garanti - Service?

Kjøpte meg en 46" M87 i juli `07 fra Shg.no. Idag startet problemene.
    Slår på tv`n, den lager en sprakende lyd og bildet går i svart. Dette skjer gang på gang.

Ok, gikk på nett og skjekket med Shg.no, de var konkurs, men linken gikk videre til Shg.dk. Ringte til Danmark, og de sa at de ikke kunne hjelpe meg. De sa jeg skulle henvende meg direkte til Samsung Norge.

Javel, ringte Samsung Norge og oppgav serienummeret. Siden tv`n fra Shg er parallell-importert kunne heller ikke de hjelpe meg, og sendte meg videre til ABC Electronic AS. Disse var stengt da jag prøvde,(ringer i morgen uansett) men Samsung Norge sa at de ikke kunne garantere gratis fix av tv`n.
    Ifølge kvitteringen min står det tydelig:

"Til forbrukere gis 2 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil på hardware fra d.d."

Spørsmålet er hva gjør jeg om ikke jeg kan få gratis rep. av tv`n hos et serviceverksted? Lukter det forbrukerrådet?

På forhånd takk for hjelpen

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fozzybear
    Kjøpte meg en 46" M87 i juli `07 fra Shg.no. Idag startet problemene.
    Slår på tv`n, den lager en sprakende lyd og bildet går i svart. Dette skjer gang på gang.

Ok, gikk på nett og skjekket med Shg.no, de var konkurs, men linken gikk videre til Shg.dk. Ringte til Danmark, og de sa at de ikke kunne hjelpe meg. De sa jeg skulle henvende meg direkte til Samsung Norge.

Javel, ringte Samsung Norge og oppgav serienummeret. Siden tv`n fra Shg er parallell-importert kunne heller ikke de hjelpe meg, og sendte meg videre til ABC Electronic AS. Disse var stengt da jag prøvde,(ringer i morgen uansett) men Samsung Norge sa at de ikke kunne garantere gratis fix av tv`n.
    Ifølge kvitteringen min står det tydelig:

"Til forbrukere gis 2 års reklamasjonsrett mot fabrikasjonsfeil på hardware fra d.d."

Spørsmålet er hva gjør jeg om ikke jeg kan få gratis rep. av tv`n hos et serviceverksted? Lukter det forbrukerrådet?

På forhånd takk for hjelpen
    Å dette er en kjedelig start og når et firma går konkurs så blir man nesten med i dette. Du har 2 års reklamasjonsrett mot et firma som har gått konkurs dvs at den er borte. Du har 5 års reklamasjonstett og Samsung burde støtte deg i denne saken men trolig så er de lite interisert og kan prøve å bruke ditt valg av et firma som har gått konkurs mot deg. Dette er ingen enkel sak men du har pr lov i Norge 5 års reklamasjonsrett og bør prøve saken via forbrukerrådet men jeg er jeg tror dessverre at du må svelge et tap og stå for kostnaden selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frykter dette ja, men skal prøve et par telefoner i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerkjøpsloven sier at du kan rette kravet ditt mot tidligere salgsledd, dvs de SHG kjøpte TVen av. Som du selv sa er dette en parallellimportert TV, ikke solgt igjennom Samsung Norge så du kan ikke kreve noe av dem. Hvis de bestemmer seg for å hjelpe deg er det veldig god service.

Du kan evt prøve å finne ut hvem SHG importerte tvene fra...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har uansett 2 år europagaranti, så det burde ikke være noe problem å få den fikset. husk å levere med garantikortet som fulgte med skjermen når du kjøpte den sammen med tv-en på service.

reklamasjonsretten kan du glemme, du kommer ingen vei med å ringe samsung slovakia eller hvor nå tv-en er kjøpt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har levert tv`n inn på skjekk her i byen. Venter bare på et prisoverslag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •