Samsung 42A457 / 42A456 - Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 42A457 / 42A456 - Erfaringer?

Vurderer denne tvn. Etter hva jeg har lest skal det være et godt alternativ i den prisklassen den ligger i. Men er det noen som har noe erfaringer rundt denne tvn?

Jeg trenger ikke forlsag til en annen tv, vil kun høre tilbakemeldinger fra dere som har vært borti denne. Syntes vi har nok av "hvem som er best tråder av px80 og pg6000"

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir det stort sett hipp som happ hvem av de du velger, begge har en middles kvalitet men denne serien sliter med mye IR og er ømtålig for alvorlig innbrenning.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Hva er IR? Og når du snakker om middels kvalitet og alvorlig innbrenning, tenker du da mot de andre plasma modellene i samme klasse(rundt 7-8000kr)?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    ok. Hva er IR? Og når du snakker om middels kvalitet og alvorlig innbrenning, tenker du da mot de andre plasma modellene i samme klasse(rundt 7-8000kr)?
    IR er midletidlig innbrennig som går bort men for mange er alikevel irriterende.

Samsung av disse modellene er svake på permanent innbrenning kontra andre skjermer noe garantien ikke vil dekke.

Middels kvalitet så mener jeg at man får bedre skjermer i samme prisklasse som leverer et klart bedre bilde og ikke sliter så mye med IR og er utsatt for alvorlig innbrenning.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Hva er forskjellen på A456 og A457? Jeg trodde det kun var design. Men i følge SAmsung sine hjemmesider er det jo en masse, bla at a456 har et dobbelt så stort energiforbruk. Og at den har HDMI 1.3 i forhold til den a457.

Hmm, at det skal være så utrolig vanskelig å finne seg en ny tv.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg inne i samsung modellene, men mtp på energiforbruk sammenligningen din så skulle en tro det var sammenligning av lcd og plasma?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Hva er forskjellen på A456 og A457? Jeg trodde det kun var design. Men i følge SAmsung sine hjemmesider er det jo en masse, bla at a456 har et dobbelt så stort energiforbruk. Og at den har HDMI 1.3 i forhold til den a457.

Hmm, at det skal være så utrolig vanskelig å finne seg en ny tv.
    De er rimlig like i design og energiforbruket vet jeg ikke forskjellen på dessverre men trodde ikke at det var det dobbelte syntes det høres merkelig ut. Min erfaring er at de er veldig like og det viser også spesefikk på disse to så velg evt etter pengepungen eller vurder et annet merke.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Gå inn på den linken og trykk sammenligning på de 2 modellene, så ser du det=)

Er LCD billigere i bruk enn plasma?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Gå inn på den linken og trykk sammenligning på de 2 modellene, så ser du det=)

Er LCD billigere i bruk enn plasma?
    Vel ut i fra det jeg kan se så er energiforbruket likt på disse to. Vel jeg har aldri regnet på om lcd er billigere i bruk kontra plasma og det kommer også på vilke skjermer man sammenligner. Du får ha lykke til med valget men nå kaller sengen på meg så ha en riktig god natt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett mange tv'er i denne prisklassen, og samsungen kan så absolutt måle seg med alle. Har aldri før hørt at den er ektremt utsatt for IR og alvorlig innbrenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PS50A456 selv som "mellom" tv til 10 gen pioneer kommer. Gikk fra 8 Gen pio så selvsagt en liten nedtur, men må så jeg er imponert over bildene på samsungen når en tenker på prisen (10k) utrolig mye tv for penga. Sortnivået er ca på PG6000 nivå (0,19 cd/m2).

Den er lett for IR selv om jeg har kalibrert den og satt på punkt skift med 1 min mellom rom-betydelig dårligere enn Pio 8 gen der. Men ikke skjermen å anbefale hvis en bruker en del PC/X360 og PS3.

Takler vanlige analoge signaler OK. Litt støy og hakking i bildene men ikke noe å snakke om til prisen.
    Faktisk så lite at jeg ikke tenker over det på vanlig tv bruk.

Nekter og tro at 456 drar 720Watt min er ikke noe varmere enn det pio 8 gen var både på skjerm og bak/topp på skjermen. Skulle jo fått varma opp stua men gjør det ikke... har ikke målt strøm forbruket.
    Skjermen kommer seg utrolig når en får kalibrert den. Ser helt re... ut fra fabrikk. Får du den i film modus blir bilde straks en god del bedre.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg et PS50A457 på fredag jeg... og er så langt veldig fornøyd. Driver å mikser litt med innstillinge nå. Out of the box var fargene veldig "glorete"

Flott tv da.. og samboern er fornøyd :-D

MYE for pengene.. for å si det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    første bud er å sette tv'en til movie. Så burde contrasten trekkes ned til en 60 kanskje. Sett color på native, eller fiks på denne selv. hvitbalansen kan også justeres om ønskelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •