pioneer pdp lx5090

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool pioneer pdp lx5090

Heisann!

Har nettopp gått til anskaffelse av lx5090 og lurer på/trenger hjelp til eit par ting.

Det eg lurer på er hvilke innstillinger eg bør ha ved avspilling av vanlig dvd og riks tv.... Slik som det er nå så er det kjempebra bilde på blu-ray filmer,men helt ræva ved dvd og riks tv.... Føles nesten som eg ser på VHS.Hadde mye bedre bilde på den gamle pioneeren min ( pdp427xa ) ved bruk av riks tv og vanlig dvd.Da brukte eg ein denon 1920 dvd spiller og oppskalerte til 720p ved hdmi,og bildet blei utrolig bra.Brukte også hdmi ved riks tv og kjørte på 720p.Er det fordi at bildet blir for stort/oppskalering til full hd/50 tommer som gjør at bildet blir ufattelig dårlig?

Nå bruker eg ps3 og sony bdp s300 blu ray spiller.Kjører hdmi kabel fra ps3 og sonyen til forsterkeren (denon 2807) og hdmi fra forsterker til tv.Bruker også hdmi fra riks tv til tv og 720p ( hadde ein litt billig hdmi kabel på riks tv.Trur det var b-tech.Og denne ga forstyrrelser i bildet.Byttet ut med monster kabel,og problemet var borte og litt bedre bilde.Men langt fra godkjent )

Så er det noen som har noen anbefalinger på best mulig bilde ved riks tv, ps3, vanlig dvd , og blu ray??? Veit det varierer fra tv til tv,og rom,lysforhold,ect.Men det finnes vel eit utgangspunkt/pekepinn?

Har nettopp kjøpt tven,så eg bør vel kanskje kjøre den inn først også,før eg kalibrerer den/roter med innstillingene? På pdp427xa en eg hadde,so kjørte eg alt for høg kontrast og slikt til å begynne med,og det resulterte i at eg sleit fælt med etter bilde,og burn inn....

Og sist men ikkje minst.Ser at i lyd og bilde ble dvd avspilling på ps3en omtalt som dårlig,og på sony bdp s 300 omtalt som veldig bra.Men eg opplever det motsatte.Er mye bedre på ps3en enn sony bdp s300en???

Håper noen har noen tips/råd,som gjør at bildet blir mye bedre en det er nå.Foreløpig er eg rett og slett svært skuffa på lx5090en i forhold til 427xa.Men går utifra at det er instillingene som gjør dette...

Hilsen "null peilling på avanserte tv innstillinger"

Pops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har lite peiling på kalibrering kan du glede deg over at du har en LX5090. Her er det nemlig sværli lite kalibrering som er nødvendig. For innstillinger skjekk hdtvtest sin review: Pioneer PDP-LX5090 Kuro Plasma Calibration & Benchmark Tests
    På disse TVene er IR (innbrenning) et så lite problem at jeg hadde brydd meg lite om innkjøring.

Har selv denne TVen, og kjenner meg ikke helt igjen i problemene dine. DVD ser jeg gjennom Samsungs BDP-1500 BlueRay spiller. Har også testet med en alminnelig Pioneer DVD spiller med bilde oppskalert til 720p. Begge disse spillerne tilkoblet via HDMI og gir glitrende bilder.

RiksTV har jeg lite erfaring med, men de er vel ikke kjent for å holde topp signaler. Sitter du kanskje for nær TVen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hei!

Sitter vel sånn 2,5-3 meter ifra....

Er det bedre bilder fra canal digital,get tv,viasat??? Riks tv synest eg er dårlig. CD,og resten har vel HD kanaler,men ser før meg at det er mye reprise og så er det jo ganske dyrt da....

Fekk mail av pioneer,at ein burde kjøre inn tven i ca 500 timer og kjøre movie mode

( Hei

Vi anbefaler deg til å kjöre film modus de förste 500 timene, det er Pioneers anbefalinger.

MVH Pioneer Support
    -----Original Message-----
    From: noreply@PIONEER.NO
    Date: 19.09.2008 21:52:20 CET
    To: erms@PIONEER.BE )

Men må eg kjøre movie mode med fabrikk innstillinger i 500 timer eller kan eg forandre på innstillingene forde...

Tenkte å prøve desse som eg fant her på avforum av Trond B:

Her er mine innstillinger. Har prøvd både D-Nice og bumtious sine før, men synes mine egne passer bedre.

Movie Mode

Contrast 34
    Brightness 0
    Colour -7
    Tint 0
    Sharpness -13

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF
    BLACL LEVEL ON
    ACL OFF
    Enhancer Mode 1
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual

Red High +1
    Green High 0
    Blue High +4
    Red Low -2
    Green Low 0
    Blue Low 0

CTI OFF

Colour Management

Red -2
    Yellow +1
    Green -4
    Cyan -2
    Blue 0
    Magenta -1

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er selfølgelig fabrikk innstillingene til movie mode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •