Heisann,

Skal kjøpe meg en ny tv, men det viste seg å være lettere sagt enn gjort.

Skal bruke TV'n til å se på Blu-ray filmer og spille på Xbox 360 og PS3. Har vurdert å koble PC'n på tv'n for å spille, men er ikke den største nødvendigheten. Lav MS er vel stikkordet for TV'n jeg er ute etter. Ser knapt på TV, så om en full HD kan bli litt dårligere ved å se SD gjør ingenting. Har også en rikstv boks og en dreambox som skal kobles til men blir brukt minimalt. Blir vel om noen nevøer/nieser kommer innom og vil se på Disney Channel eller Cartoon Network

Er ganske mørkt på rommet og har en rullegardin, så stiller ikke kjempestore krav til lysstyrke. Har en gammel 3M S10 projektor (1200 ANSI) og midt på sommeren har den hadd litt problemer med for skarpt lys på lerretet. TV'n blir ikke å stå på nøyaktig samme plass som lerretet, så den vil ha litt bedre lysforhold. Må desverre skuffe miljøforkjemperne og si at effekbruk har ingenting å si.

Har kommet fram til tre tv'er og lurte på om noen hadde noen anbefalinger. Ser etter en TV til rundt 15 000. Nå er den første tv'n 2000 dyrere enn de to andre, men om vi ser bort ifra de to-tre tommene ekstra, er den like bra/bedre enn de andre tv'ene når det kommer til bildekvalitet?

* 50" LG 50PG7000 50" Plasma-TV Full-HD (15 999,- på avshop. Litt over budsjettet men kan strekke meg maks dit) (link)
* 46" Samsung LE-46A656 (13 750,- på netshop.no) (link)
* 47" LG 47LG6000 (13 995,- på netshop.no) (link)

Er også ute etter anlegg i samme prisklasse, men det får bli en separat post i det rette forumet.

På forhånd, takk =)