Valg av TV, Panasonic TH-42PX80 vs Samsung 42" TV PS42A457

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av TV, Panasonic TH-42PX80 vs Samsung 42" TV PS42A457

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny tv, den skal brukes til tvtitting fra kabeltv, muligens at jeg anskaffer meg en digital dekoder etterhvert + xbox 360 spilling. Duger noen av disse tvene til det? :

Samsung 42" Plasma TV PS42A457
    Komplett.no - Samsung 42" Plasma TV PS42A457 1365 x 768 HD-ready,3xHDMI,30000:1,100Hz

Panasonic TH-42PX80
    Panasonic TH-42PX80 42" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Og er det noen forskjell fra samsungen over til denne samsungen? Jeg klarer ikke å se noen forskjell:
    Samsung PS-42A456P2D
    NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Eller om noen har noen andre gode alternativer?
    Jeg så at det var en lignende tråd tidligere i mnd på forumet, men den skled ut litt fra temaet :P Dette er forøvrig min første tråd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    456 og 457 er samme tv, bare forskjellig design.

å velge mellom disse to tv'ene er ikke lett, men uansett hvilken du velger så er jeg sikker på at du blir fornøyd.

Samsungen har mer realistiske farger, og den blir faktisk kjempe bra på "movie" og auto color. Vil du ha litt bedre farger kan du manuell stille color og hvit balanse, men dette er strengt tatt ikke nødvendig.

Panasonicen har BITTE LITT bedre sort, men begge er seff endel dårligere enn de beste plasmaene.

px80en har mindre dithering, men kompenserer for dette ved å ha mindre detaljer i skyggeområder(inbiller jeg meg). Samsungen er også litt mer utsatt for image retention, men dette er ikke noe stort problem på noen av disse tv'ene.

Mitt tips er at du velger den tv'en du får best deal på, siden begge er gode tv'er! Jeg personlig ville nok gått for samsungen, da denne ser MYE bedre ut, og har bedre fargegjengivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da heller det vel litt mot samsungen ja, tv til 7 lapper er ikke ille Fristende med 50" men trur det kan bli litt for stort...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gå for testvinneren px80? Er sikkert en grunn til at det er mye skryt av den og lite av samsung...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvorfor man ikke hører så mye fra samsungen. Når den i tillegg kommer til under 7000 kr, så er jo dette et monster kupp spør du meg =) Ikke for det, px80 er jo også dette, men det har liksom blitt sånn allemannsviten at ingen tv i denne prisklassen kan slå den, noe som absolutt ikke stemmer...

har du råd til 50 tommer, så gå for det! den såkalte anbefalte sitteavstanden til 50 tom er ikke mye mer enn 42. Tro meg, det blir ikke for stort, det blir heller "WOW" =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det er litt tilfeldig hvilke tv'er som blir plukket ut til tester, men har sett at px80 fikk bra kritikk fra aftenposten.. Er jo også litt betryggende å kjøpe en tv som har blitt testa..

Hmmm.. kanskje en 50" ikke er så dumt "Fristende!" :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så faktisk reklame på elkjop nå på tv at den PS50A456 kosta 9999,- på elkjøp! røverkjøp spør du meg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra pris! Sjekka prisguiden, og neste pris er på 12000. + At hvis man kjøper på elkjøp slipper man frak ved henting

Men trur jeg går for samsungen ps42a457, den ligger til 7 lapper på amentio og bare 400 (ca) i frakt

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian83
    Det er bra pris! Sjekka prisguiden, og neste pris er på 12000. + At hvis man kjøper på elkjøp slipper man frak ved henting

Men trur jeg går for samsungen ps42a457, den ligger til 7 lapper på amentio og bare 400 (ca) i frakt
    Du bør kanskje legge merke til at det er forskjell på Samsung tver som blir importert til dette landet kontra de som du får kjøpt på Elkjøp,Expert,Lefdal som er beregnet for det nordiske markede... Du får blant annet ikke med norsk bruksanvisning etc les her...

Forskjellen på en Samsung-TV og en Samsung-TV
    - forsikre deg om at du forstår forskjellen

Ved å kjøpe en Samsung-TV som er kvalitetssikret av Samsung i Norden er man garantert:

norsk menysystem på TV-en gjør det lettere ved installasjon og navigasjon
    at norsk bruksanvisning medfølger ? gjør det lettere for den som vil lære seg mer - på norsk

-nulltolleranse mot pikselfeil ? Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større. Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.
    -at miljøavgifter er inkludert ? Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om at gjenvinningsavgiften er betalt og at samfunnets gjenvinningssystem etterleves.
    -at tekst-TV fungerer korrekt
    -Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Oslo eller Bergen,dersom deres 40-tommers TV må ha service
    -Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover.

Disse rettighetene mister du ved nettkjøp av Samsung!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat.. Det er jo litt viktig ja.. Så de modellene som selges på nett er ikke nordiske?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian83
    Akkurat.. Det er jo litt viktig ja.. Så de modellene som selges på nett er ikke nordiske?
    Nei det er de ikke el kjedene som er nevt har en spesiel avtale med Samsung på nordiske skjermer som igjen blir for dyr for nettbutikkene. De velger da å importere Samsung som ikke er beregnet for det nordiske markede og du mister da de fordelene som nevt i min andre post.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Nei det er de ikke el kjedene som er nevt har en spesiel avtale med Samsung på nordiske skjermer som igjen blir for dyr for nettbutikkene. De velger da å importere Samsung som ikke er beregnet for det nordiske markede og du mister da de fordelene som nevt i min andre post.
    Dette gjelder altså alle nettbutikker? Hvor har du det i fra?

Uansett kjøper man tv av en stor og seriøs netttbutikk så er det nok ikke noen fare for at de går konkurs og man vil derfor trygg kunne bruke reklamasjonsretten i 5 år.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Dette gjelder altså alle nettbutikker? Hvor har du det i fra?

Uansett kjøper man tv av en stor og seriøs netttbutikk så er det nok ikke noen fare for at de går konkurs og man vil derfor trygg kunne bruke reklamasjonsretten i 5 år.
    Det har jeg fra Norges største nettbutikk Komplett/MPX som bekrefter at nettbutikker generelt ikke klarer å selge nordiske produkter fra Samsung grunnet El kjedene sine gode avtaler med Samsung kjære Terminator. Du har reklamasjonrett selvfølgelig men det var heller ikke agumentene mine som ble tatt opp i posten litt høyere opp som du sikkert kan se... At man mister store fordeler som henteservice,norsk bruskanvisning etc bør være viktig for mange..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Just: Så du mener at alle nettbutikker kun parallell importerer Samsung tv'er?

Jeg vet ikke jeg altså, men syns du virket så veldig bastant i uttalelsen din.

Min Lg kjøpt hos komplett kan jeg i allefall ha norsk meny på Men Lg driver kanskje litt annen buisness enn Samsung...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Kjære Just: Så du mener at alle nettbutikker kun parallell importerer Samsung tv'er?

Jeg vet ikke jeg altså, men syns du virket så veldig bastant i uttalelsen din.

Min Lg kjøpt hos komplett kan jeg i allefall ha norsk meny på Men Lg driver kanskje litt annen buisness enn Samsung...
    Har jeg skrevet at jeg mener at kun Samsung tver blir parallell importert? Det er vel bare en grunn for at du er i ryggen på meg støtt og det er at jeg faktisk har ting å komme med som du selv ikke vet om Alle merker blir parallell importert til dette landet men det er bare Samsung og Pioneer som mister gode avtaler ved at kunden ikke kjøper nordiske produkter grunnet gode garantier etc. Det er også kun Samsung og Pioneer som ikke kommer med nosk bruksanvisning når de ikke er nordisk importert så lærte du noe nytt idag også "eksperten"

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir meg over Man lærer noe nytt hver dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Christian: har du funnet ut hvilken tv du skal velge?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok Samsungen a457, den ser best ut(tv har blitt et møbel ), har bra spesifikasjoner og en god pris :-D Kan ta noen uker før jeg bestiller den, men sånn som det ser ut nå kommer jeg til å bestille den fra Amentio.no, de har den til 7000 og den rimeligste frakten til Grimstad hvor jeg bor (450,-)

Kan legge ut erfaring fra tven når jeg får den i hus.. Tenker du på den samme tven?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Just-Me
    Har jeg skrevet at jeg mener at kun Samsung tver blir parallell importert? Det er vel bare en grunn for at du er i ryggen på meg støtt og det er at jeg faktisk har ting å komme med som du selv ikke vet om Alle merker blir parallell importert til dette landet men det er bare Samsung og Pioneer som mister gode avtaler ved at kunden ikke kjøper nordiske produkter grunnet gode garantier etc. Det er også kun Samsung og Pioneer som ikke kommer med nosk bruksanvisning når de ikke er nordisk importert så lærte du noe nytt idag også "eksperten"

Kjøpte Panasonic 42pv70 hos AV-HIFI, og den hadde ikke norsk bruksanvisning.

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Kjøpte Panasonic 42pv70 hos AV-HIFI, og den hadde ikke norsk bruksanvisning.
    Panasonic skal sende med norsk bruksanvisning så ta kontakt med stedet du kjøpte skjermen for å få den tilsendt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •