Philips - 47pfl7603h vs 47pfl7403h

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips - 47pfl7603h vs 47pfl7403h

Hei,

Skal kjøpe meg en ny TV nå, og er usikker på hva jeg skal velge, skjønner meg ikke så mye på sånt, men vil ha en bra TV. Får noe rabatter hos Philips så jeg kommer til å velge det.
    Valget står nå mellom 47pfl7603h http://www.p4c.philips.com/files/4/4...10_pss_aen.pdf eller 47pfl7403h http://www.p4c.philips.com/files/4/4...10_pss_aen.pdf. Er den prisklassen jeg har råd til med rabattene jeg får.

Kommer til å bruke TVen mest for TV-titting (har Canal Digital digital grunnpakke) og en del filmer av HD-kvalitet (HTPC er på vei i posten). Så blir det vel en PS3 etterhvert.

Er det noen der ute som har noen anbefalinger mellom de 2 TVene, eller er det hipp som happ hvem jeg velger av dem?

Erik :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel valgt 76 serien på grunn av bedre bildebehandlingskrets.Ser at en haug med Philips TV ble godkjent
    av Rikstv i forige uke.RiksTV - Digital-tv for alle.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mer fakta

Nei, 7403 har mest bildebehandlingskretser 100 Hz og 3 ms responstid, altså
    litt bedre en 7603 (5ms 50Hz? ikke oppgitt), men 7403 mangler ambilight.
    7403 støtter også Full HD fra PC, det gjør ikke 7603, viktig forskjell.
    7603 har kanskje litt bedre lyd med wOOx-høyttalere, men de fleste har kanskje et surroundanlegg uansett (med så stor TV).
    Begge har HD Natural motion, så de er nok vldig bra på panoreringer begge to (selv om bare 7403 er 100Hz)
    7403 har også 4 HDMI kontakter, 7603 har "bare" 3.

7403 er uten tvil beste TVn, bortsett fra om du må ha ambilight.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Nei, 7403 har mest bildebehandlingskretser 100 Hz og 3 ms responstid, altså
    litt bedre en 7603 (5ms 50Hz? ikke oppgitt), men 7403 mangler ambilight.
    7403 støtter også Full HD fra PC, det gjør ikke 7603, viktig forskjell.
    7603 har kanskje litt bedre lyd med wOOx-høyttalere, men de fleste har kanskje et surroundanlegg uansett (med så stor TV).
    Begge har HD Natural motion, så de er nok vldig bra på panoreringer begge to (selv om bare 7403 er 100Hz)
    7403 har også 4 HDMI kontakter, 7603 har "bare" 3.

7403 er uten tvil beste TVn, bortsett fra om du må ha ambilight.
    Du har rett,jeg mente jo det samme,men skrev feil,beklalger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 7403H som jeg hadde tenkt på også, men godt at jeg får avklart at den er den beste av de 2.
    Et lite problem som jeg fikk vite nå var at de ikke har inne H-modellen og uvist når de får den, var noe problemer med firmware'en på de. Mens D-modellen (uten MPEG4-dekoder) har dem inne. Har prøv å lese meg frem til på forumet om sånn MPEG4-dekoder i TVer vil funke med Canal Digital, noen sier ja, mens andre sier nei. Noen som har testet dette, og kan si med sikkerhet at det vil virke/ikke virke.
    Vil gjerne ha TV nå, og om MPEG4-dekoder på Philipsen ikke viker på CD sitt nett, holder jo en D-modell.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik_M
    Er 7403H som jeg hadde tenkt på også, men godt at jeg får avklart at den er den beste av de 2.
    Et lite problem som jeg fikk vite nå var at de ikke har inne H-modellen og uvist når de får den, var noe problemer med firmware'en på de. Mens D-modellen (uten MPEG4-dekoder) har dem inne. Har prøv å lese meg frem til på forumet om sånn MPEG4-dekoder i TVer vil funke med Canal Digital, noen sier ja, mens andre sier nei. Noen som har testet dette, og kan si med sikkerhet at det vil virke/ikke virke.
    Vil gjerne ha TV nå, og om MPEG4-dekoder på Philipsen ikke viker på CD sitt nett, holder jo en D-modell.
    Trodde MPEG4 dekoderen (H model) først og fremst var laget med tanke på
    digitalt bakkenett, tror egentlig at verken D eller H model vil virke uten ekstern
    dekoder på CD, men jeg kan ta feil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse opp mot 96 og 97 seriene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Trodde MPEG4 dekoderen (H model) først og fremst var laget med tanke på
    digitalt bakkenett, tror egentlig at verken D eller H model vil virke uten ekstern
    dekoder på CD, men jeg kan ta feil.
    7403H og alle 9-serie modellene har innebygd kombinert DVB-C/T dekoder, så disse skal i utgangspunktet virke med CD mener jeg. 7603H mangler DVB-C, den har kun DVB-T.

Jeg har en 47" 9603H, men har kun prøvd denne på Rikstv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toremolt
    7403H og alle 9-serie modellene har innebygd kombinert DVB-C/T dekoder, så disse skal i utgangspunktet virke med CD mener jeg. 7603H mangler DVB-C, den har kun DVB-T.

Jeg har en 47" 9603H, men har kun prøvd denne på Rikstv.

Det ble vist en 47pfl9703H på meg, og kjøpe itillegg en Conax CAM. Stappa den inn i TVen med CD-sitt kort, og fikk opp de digitale kanalene jeg har. Må si 9703 har et utrolig bra bilde på vanlige SD-sendinger å .. En TV å anbefale!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker kjøpe meg Philips 42PFL9603H, da jeg syns 9703 koster for mye i forhold til hva man får ekstra (ca. 6000 kr mer). Er dere fornøyd med deres Philips tv'r? Er det mye instilling som må gjøres ved bytte av kilde? Er dette en tv man kan bli godt fornøyd med eller kommer man til å angre på at man ikke kjøpte 47" eller 9703 for ekstra Ambilight 3?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er strålende fornøyd med min 47PFL9603H. Bildet er helt fantastisk fra alle kilder, og innstillingsfunksjonen til Philips er genial. Også greit å ha nettverksinngangen om du har mye filmer, musikk eller bilder på PCen. Grunnen til at jeg kjøpte 960 over 970 er at de aller fleste filmer ikke er i 16:9 format, og du vil da ikke få brukt ambien på toppen. Denne vil vell bare lyse statisk hvitt...?

Om du kommer til å angre på 42" er vell bare du selv som vet, vanskelig å gi deg noen svar på akkurat det. Kommer vell ann på hvor stor du kan ha før det blir for stort.

Jeg hadde litt problemer med at TVen mistet kontakten med RiksTV cam'en, men nå har det iallefall virket en ukes tid uten problemer. Tror ikke dette er et problem med andre enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DOH!!
    Du toremolt, det der har eg aldri tenkt på, at ein ikkje får utnytta ambilight på film på grunn av letterboksen... Det går ikkje an å "strekkje" biletet med ei innstilling då, så det fyller heile skjermen? Mistar vel ein del av biletet då vil eg tru...!?
    Så då vil dette med andre ord sei at 3-kanals ambilight "kun" er til spiling og dagsrevyen.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut toremolt. Godt poeng med letterbox format og dermed mulig statisk ambient på toppen. Det er jo også bare Ambilight 2 på nyeste 9803 LED tv'n... Tror jeg går for 9603H da, bare finne ut om lommeboka tåler 47"...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KingOnan:
    Joda, det går ann å strekke bildet, men da blir bildet i feil format, og alle blir "lange i trynet". Alternativt kan du zoome, men da mister du bildet på sidene. Det jeg tror kan være litt dumt er at ambilighten lyser hvitt når bildet er svart, og da vil det jo lyse hele tiden på toppen når du ser film i letterbox format. Mulig det går ann å slå dette av, men det er iallefall slik på sidene med meg når bildet er svart.

Jeg vurderte å kjøpe Philips Aurea, men etter å ha sett en filmdemo som på linken under så ombestemte jeg meg.
    YouTube - Philips Aurea Show with 007 Blu-ray disk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kanskje mogeleg å "lyfte" biletet opp på skjermen, så den svarte stripa berre kjem nede men dobbelt så brei? Har tenkt litt på det du skriv, og når sant skal seiast vert det jau ei lita svart ramme rundt biletet uansett, på grunn av ramma på skjermen. Med letterboks vert "berre" ramma øverst større. Har du prøva dette skikkeleg og sett korleis det vert?

Det at det lyser kvitt ved svarte bilete er ikkje berre negativt i mine augo. Kan hende eg tenkjer som eg er 60 år no, men eg meiner at ein av dei store fordelane til ambilight er at det vert lyst opp rundt biletet og at det på den måten ikkje vert så hardt for augo med det skarpe biletet i eit heilt mørkt rom. I tillegg vil vel ljoset rundt skjermen gjera at det svarte opplevast som svartare.

Vurderar fortløpande no, sidan eg verkeleg kunne tenkt meg å nytte meg av cashback systemet inna det går ut, ikkje mange dagane å tenkje på med andre ord. Så det evige spørsmålet: 42" eller 47"!? Skal i alle fall ikkje spørje min betre halvdel om dette... Trur ikkje eg skal nemne noko av dette i det heile, kanskje om eg går for 42", då er det vel relativt trygt å nemne det i forbifarten før eg bestiller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en 42PFL9603H fra NetOnNet i går. Syns ca. 6000 kr. til for 47" var litt mye for kun 5" mer og 9703 koster rett og slett alt for mye i forhold til 9603. Gleder meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe der ja. Det går ann å løfte bildet, men jeg vet ikke hvor mye.

Hva mener du med prøvd skikkelig? Jeg har ikke ambi oppe, så jeg bare skriver hvordan jeg tenkte når jeg kjøpte tv. Den svarte rammen har du uansett ja, men ambien virker likevel. Det gjør den ikke om det blir et svart parti rett innom rammen, om du forstår.

Uansett, dette er smak og behag :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK!
    Takkar for svar! Med skikkeleg meinte eg vel eigentleg om du hadde prøvd dette og sett kurrs det funka med letterboks, beklagar om eg var uklar...

Kva synest du om 2 kanals ambi? Har du nokon gong teke deg i å savne å ha det på toppen om du ser ein film som fyller skjermen, eller når du spelar(om du spelar)?

Trur eg skal sjå litt nærmare på 7603 og. Er ein del tusenlappar i differanse mellom 7603 og 9603. Har aldri samanlikna desse ordentleg mot kvarandre. Veit at dei har strålande bilete begge to, men synest nok 9603 er hakket vassare. Er det nokon som har samanlikna desse mot kvarandre som kan sei noko om kor stor skilnad det er? Er det verdt dei ekstra tusenlappane?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og der slutta eg å tenkje meir på 7603, då eg las ein del stader på nettet at det hadde input lagg på linje med forrige serie; 9632/9732.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av forskjellene jeg la vekt på var 50hz på 7603 mot 100hz på 9603, flere innganger, nettverksinngang responstid og kabeltv tuner. 7603 har kun rikstv, mens 9603 har begge.

Da jeg skulle bestille var 9603 mye dyrere enn den er i dag, så jeg skulle egentlig gå for 7603. Denne kom aldri på lager, så det ble 9603 etter den falt fra 24k til 20k. Hadde selvfølgelig vært flott med ambi oppe også som på 9703, men jeg syns ikke det var verdt prisforskjellen til mitt bruk.

Nå vet jeg ikke hva du har lest om 7603, men det kunne vært artig å vite hva du har funnet som er negativt. Holder på å hjelpe noen bekjente med å velge tv i akkurat den prisklassen.
    Her er iallefall en test av den (D-modellen):
    Philips 42PFL7603D 42in LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •