Hvordan koble opp diverse til TV? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forresten, på enkelte program er det svarte striper til høyre og venstre for bilde - i tillegg til over og under bilde...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo anbefale ca innstillinger jeg også da:

Bildemodus: Cinema eller expert 1
    Kontrast: 70
    Lysstyrke: 50
    Skarphet: 26
    Farge: 50
    Fargetone: 0
    Advanced: alt av, fargetemp varm

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Viltre innstillinger... hehe :-D Ja, ser nå når jeg har fått andre innstillinger at bilde ble bedre. Tror nok jeg hadde litt for skarpe farger tidligere, men synes fortsatt det blir litt "kornete".... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det... Uansett, takk for hjelpa
    Hvis du sammenlikner med LCD vil bildet virke litt mer kornet. Du får imidlertid riktigere farger og bedre dynamikk enn LCD, selv om LCD begynner å bli ganskje god de og.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uengig med deg her Ingeniør'n, LCD gir mere kornete bilder, mens plasma viser mykere bilder.

Krnete bilder kan være pga av CD dekonderen/sendingene og eller feil innstillinger. Bla annnet så fremhever dynamsik kontras groms i bildet. (dynamisk= fyfy)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kornete bilde

Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Og DER hadde jeg fått ny boks fra CD!!!:-D Ikke for at de endelig svarte meg på mine henvendelser på kontaktskjema, men fordi en hyggelig kar på Elkjøp ringte til dem og forklarte at jeg hadde feil med boksen min, og ba dem sende meg en ny boks! Reklame til Elkjøp :-D

Nå har jeg ihvertfall klart å koble opp boksen og surroundanlegget slik at alt fungerer slik det skal. Nå har jeg bare noen små spørsmål til.... For det første synes jeg at TV er mer kornete med HDMI-kabel enn med scart. Er det korrekt? I tillegg hadde det vært kjempekjekt hvis noen kunne forklare hvilken innstillinger jeg bør ha. På HD-boksen har jeg følgende innstillinger: Videoinnstillingene mine er: aktivert HD-signal: JA, Oppløsning for HD-signal: 1080i, AUX-scart: PAL. Er disse korrekt?

På TV har jeg gjort disse valgene: Bredde/høydeforhold. 16:9, bildemodus: levende, kontrast: 100, lysstyrke: 50, skarphet: 70, farge: 70, fargetone: 0. Ser dette OK ut? Er det noe flere innstillinger jeg må gjøre?

Så at når jeg skulle se Friends på TV2 tidligere i dag så ble ikke hele skjermen fylt ut. Hvorfor fyller noen programmer hele skjermen, mens andre ikke?
    Ifølge denne: http://www.lgenordic.com/images/cach...-Full-Spec.pdf har denne TVen en oppløsning på 1024x720. Så med dine innstillinger vil vanlige sendinger skaleres to ganger. Først skalerer HD-boksen fra 720x576 til 1920x1080, deretter skalerer TVen fra 1920x1080 til 1024x720.
    Kanskje lurt å prøve med enten 720p som gjør at TVen bare må skalere i bredden, eller 576p/i slik at bildet bare skaleres i TVen.
    Begge disse vil nok gi dårligere kvalitet på HD sendinger, men så lenge HD-boksen ikke kan skalere til TVens oppløsning og heller ikke kan sende signalets opprinnelig oppløsning til TVen så blir det enten et kompromiss eller at man manuelt må endre innstillingen på HD-boksen mellom vanlige sendinger og HD sendinger.
    Kanskje også sjekke om det er mulig å slå av overscan på TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Ifølge denne: http://www.lgenordic.com/images/cach...-Full-Spec.pdf har denne TVen en oppløsning på 1024x720. Så med dine innstillinger vil vanlige sendinger skaleres to ganger. Først skalerer HD-boksen fra 720x576 til 1920x1080, deretter skalerer TVen fra 1920x1080 til 1024x720.
    Kanskje lurt å prøve med enten 720p som gjør at TVen bare må skalere i bredden, eller 576p/i slik at bildet bare skaleres i TVen.
    Begge disse vil nok gi dårligere kvalitet på HD sendinger, men så lenge HD-boksen ikke kan skalere til TVens oppløsning og heller ikke kan sende signalets opprinnelig oppløsning til TVen så blir det enten et kompromiss eller at man manuelt må endre innstillingen på HD-boksen mellom vanlige sendinger og HD sendinger.
    Kanskje også sjekke om det er mulig å slå av overscan på TVen.
    Vet ikke helt om jeg skjønte det der... Men har bestilt meg en HD PVR-tuner. Vil jeg ha dette problemet når jeg får den nye boksen?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er best å la dekoderen stå på 1080i, da deinterlacer tv'en på nytt og rydder opp i gromset fra sagem dekoderen. Du vil også få samme problem med sortefelter på sidene med den nye HD-PVR'en, men det jobbes med en oppdaterins slik at 4:3 sendringer skal fylle hele skjermen. Dvs bildet strekker seg til siden så du slipper de sorte feltene.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Herman der. De fleste HD sendinger kommer i 1080i og derfor er det best å la boksen stå på dette og ikke skalere signalet før det går til TV'n. Har selv fiber og erfarer at 1080i gir best bilde hos meg både på HD og SD.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •