Bildet fyller ikke skjermen (Svarte striper)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildet fyller ikke skjermen (Svarte striper)

Hei

TV: 32LG5010

Hjalp en bekjent med å koble seg opp til det digitale bakkenettet (Sagem dekoder).

Tilfeldighetene ville det slik at det var 7th heaven som gikk på tv2, når tven stod tilkoblet til dekoderen via scart + 16:9 ble bildet over hele skjermen. Hvis jeg koblet til med hdmi + 16:9 ble det to store svarte striper på hver side av bildet.

Zoom funksjonen til TVen klarte heller ikke få bort disse stripene. Det skal også nevnes at når TV2 slo over til reklame forsvant stripene. Er dette noe man må leve med når man bruker hdmi eller er det en innstilling på selve TVen som kan fikse dette?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med min CD dekoder. Problemet er at det er dårlig valg på dekopderen om hvordan den skal behandle 4:3 bilder over 16:9 signal.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har samme problem med min CD dekoder. Problemet er at det er dårlig valg på dekopderen om hvordan den skal behandle 4:3 bilder over 16:9 signal.

På CD dekoder'n trykker på du HD knappen nederst i høyre hjørne på fjernkontrollen (til dekoder) for å velge forskjellig bildeformat.

Om det er samme på Sagem vet jeg ikke, men vil tro det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en egen knapp på fjernkontrollen, inne i menyene på selve mottakeren fant jeg ingenting. Fjernkontrollen til Sagem er veldig kryptisk, masse symboler uten tekst.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ^fmj
    Det var en egen knapp på fjernkontrollen, inne i menyene på selve mottakeren fant jeg ingenting. Fjernkontrollen til Sagem er veldig kryptisk, masse symboler uten tekst.
    Ja, men du vil jo ikke strekke bildet bare for å fylle skjermen? Da får jo bildet helt feil proporsjoner. Og det er , i mine øyne, langt verre enn sorte striper. Er kildematerialet i AR 16 : 9, fyller det en normal flatskjerm. Er kildematerialet bredere eller smalere enn 16 : 9, får man sorte striper horisontalt eller vertikalt. Og det er dette som er "korrekt" visningsmåte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •