TH42PX80 vs TH42PX81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TH42PX80 vs TH42PX81

hei alle sammen:-) , har nå tenkt å gå over fra billedrørtv til flatskjerm, hadde tenkt å kjøpe PX80, men ser nå at netshop får inn en ny modell som heter PX81, noen som vet forskjellen på disse to?, om det er verdt å vente på den nye modellen?

lurte på om dere har andre anbefalinger, signalkilden til tven er i dag dreambox7000s, men vurderer Ipbox 9000HD, vil det da være lurt å kjøpe en Full HD TV?
    tven vil hovedsakligt brukes opp mot sattelitt og dvd.

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elaus
    hei alle sammen:-) , har nå tenkt å gå over fra billedrørtv til flatskjerm, hadde tenkt å kjøpe PX80, men ser nå at netshop får inn en ny modell som heter PX81, noen som vet forskjellen på disse to?, om det er verdt å vente på den nye modellen?

lurte på om dere har andre anbefalinger, signalkilden til tven er i dag dreambox7000s, men vurderer Ipbox 9000HD, vil det da være lurt å kjøpe en Full HD TV?
    tven vil hovedsakligt brukes opp mot sattelitt og dvd.
    Det står jo at det er en forbedret oppfølger til PX80 uten at jeg ser de store forskjellene.. SD leser mener jeg ikke PX80 har samt det er vel et nytt 100Hz system på PX81 men uansett så er hovedgrunnen at Panasonic skal selge flere tver:wink: Nå er jo prisforskjellen 500,- så da kan man vel like gjerne vente på PX81...

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok same tv, men med "V-audio med Bass Boost (20W)" noko eg ikkje trur PX80 har. Panasonic har ikkje denne lista på sine sider. Sikkert like bra tv då, om ein får tak i PX80 og sparar 500 så har du nok like bra bilde. PX80 har SD-leser, min har også alle 3 HDMI på baksiden, nokon har den eine i front.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusset også på det samme, ser på 37 tommer til opphavet, men ser veldig like ut på spesifikasjonene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker opp en gammel tråd her, og er usikker på verdien av det jeg har å si, men likevel. Var innom en expert i går, hvor de hadde en PX81 utstilt. Den så jo grei ut den, men den buede kanten nederst på skjermen var ikke akkurat lekker. Type sølvgrå plastikk-greie. Jeg er usikker på hvordan PX80 sin buede sak ser ut i levende live, men tror den gir litt mindre billigplastfølelse (fordi den er noe mer diskret).

Tenkte jeg ville slenge inn dette lille momentet, siden det er så lite som ellers skiller de to skjermene. Pga. det hadde jeg nok valgt PX80 til og med om prisen var den samme (jeg bruker riktignok ikke rikstv).

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larseko
    Vekker opp en gammel tråd her, og er usikker på verdien av det jeg har å si, men likevel. Var innom en expert i går, hvor de hadde en PX81 utstilt. Den så jo grei ut den, men den buede kanten nederst på skjermen var ikke akkurat lekker. Type sølvgrå plastikk-greie. Jeg er usikker på hvordan PX80 sin buede sak ser ut i levende live, men tror den gir litt mindre billigplastfølelse (fordi den er noe mer diskret).

Tenkte jeg ville slenge inn dette lille momentet, siden det er så lite som ellers skiller de to skjermene. Pga. det hadde jeg nok valgt PX80 til og med om prisen var den samme (jeg bruker riktignok ikke rikstv).
    Jeg har ikke sett PX81, men 80 har også en buet plastkant nede som ikke er alldeles lekker. Jeg forstår ikke helt hva de har tenkt for hvis man skulle assosiere den med noe så må det jo være en sur munn. Jeg har selv PX80 og det er en kjempebra tv når det kommer til bildene den faktisk gulper opp.

Designet blir ganske sekundært da... I allefall for meg...

Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg gått for 81. Det er en litt oppgradert versjon og slikt skader rett og slett ikke. Hvis det er designet som teller så bør du vurdere LG PG6000 som også er en meget bra plasma skjerm...

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er da litt merklig at panasonic ikke oppgraderer til litt bedre design også i samme slengen. blir formye plast å og lignende synes jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •