LG 50PG6000 like bra som Pioneer 7. generasjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 50PG6000 like bra som Pioneer 7. generasjon?

Jeg har et Pioneer 4270XA som nå er blitt to år gammelt. Har lyst på 50" og ser at LG 50PG6000 er gunstig. Er det noen som vet hvordan billedkvaliteten er på denne nye LG tv'en i forhold til to år gamle Pioneer? Vil det være en veldig forskjell og nedtur for meg og kjøpe LG?

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Jeg har et Pioneer 4270XA som nå er blitt to år gammelt. Har lyst på 50" og ser at LG 50PG6000 er gunstig. Er det noen som vet hvordan billedkvaliteten er på denne nye LG tv'en i forhold til to år gamle Pioneer? Vil det være en veldig forskjell og nedtur for meg og kjøpe LG?
    Det vil vel du være den beste å svare på etter en liten tur til Elkjøp feks...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har vært på elkjøp og expert både i Skien og Porsgrunn i dag, men ingen av de hadde den i utstilling. En annen ting er å stå i en butikk med hundre andre skjermer rundt seg og med det lyset de har der, pluss andre forstyrrelser som er gjeldene. Det er nesten umulig å sammenlikne med det man har hjemme i stua.

Derfor håpet jeg at noen visste litt mer om det før jeg eventuelt må bestille.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel litt an på hva du vektlegger ved sammenlikning. Pioneer regnes vel som kongen på svartnivå. Samtidig er det noen som sier at selv G9 fra Pioneer flimerer mer enn PG6000. Kan ikke uttale meg om svartnivå på Pioneer men det jeg har sett av flimring på Pioneer har i alle fall så langt gjort at jeg forsatt har en PG6000. Svartnivå er umulig å si noe om i store lyse lokaler som hos Elkjøp.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.
    Takk for den. Ringte nå, og de har en i utstilling, så jeg tar en tur bort å kikker
    Jaja, flaks at jeg rakk å se den før en hissig moderator endret teksten...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren som også har moderert i denne tråden har erfaring med begge tv'ene som diskuteres i denne tråden. I tråden om Pg6000 mener jeg å huske at han sa Pg6000 er en bedre tv, men jeg skal ikke svare for han og heller ikke påstå at jeg husker rett.

Er sikker bare å sende en kort PM til han så får du sikkert ett svar, selv om han kanskje har mye å gjøre til tider.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan jeg svare på. LGn slår 7. generasjon Pioneer "hands down" på sortnivå. Da jeg hadde 427 og senere 507, så slo min gamle Panasonic PA50 begge disse på sortnivå (den har jeg ennå tross en haug med utskiftninger) . Det er først med 8 og 9 generasjon at Pioneer har fått orden på sortnivået. Niende generasjon er til gjengjeld markedets desidert beste på området. Kan du ikke heller spare til Pioneer 5090? Da har du ihvertfall en skjerm som kvalitetsmessig bør holde noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så mye annet jeg skal kjøpe i tillegg til tv, som ny stereo-benk og den nye Technisat Digicorder HD S2 satelittmottakeren som det ryktes kommer i butikken om et par uker. Blir noen tusen det også. Så akkurat nå er jeg på vei ut døra for å hente LG tv'n, og fra nå av vil jeg ikke høre et eneste vondt ord om denne tv'n

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Det er så mye annet jeg skal kjøpe i tillegg til tv, som ny stereo-benk og den nye Technisat Digicorder HD S2 satelittmottakeren som det ryktes kommer i butikken om et par uker. Blir noen tusen det også. Så akkurat nå er jeg på vei ut døra for å hente LG tv'n, og fra nå av vil jeg ikke høre et eneste vondt ord om denne tv'n
    Møkkatv.. Neida et veldig godt valg gratulere:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Da håper vi at du blir fornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •