Pioneer 428XD blære billedpanel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 428XD blære billedpanel

Jeg kjøpte en pioneer 428XD fra Soundgarden i begynnelsen av juli. Etter å ha hatt skjermen i ca. seks uker ser jeg en plastblære som står ut fra selve billedpanelet. Jeg forsøker å stryke forsiktig over denne med kluten som følger med skjermen og som skal brukes til rengjøring av billedpanelet. Da faller plastbæren av og ned på tv-bordet. Den etterlater et " hull " i det som ser ut som for meg er ett yttre plastlag på selve billedpanelet. " Hullet " blæren etterlater er ca 10x15 mm. Hos Soungarden og Pioneer Norge får jeg høre at dette aldri tidligere har hendt på en Pioneer skjerm, men de sier jeg kan sende skjermen til Pioneer Norge for undersøkelse. Når skjermen ankommer Pioneer ser de utrolig nok ikke denne defekten i det yttre plastlaget og sier at de da naturlig nok ikke vil foreta noen utbedringer. Har noen vært borti noe lignende ? :? . Jeg kan legge til at skjermen fra min side ikke har vært utsatt for noen former for støt eller annen fysisk kontakt som skulle kunne ødelegge panelet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opoidos
    Jeg kjøpte en pioneer 428XD fra Soundgarden i begynnelsen av juli. Etter å ha hatt skjermen i ca. seks uker ser jeg en plastblære som står ut fra selve billedpanelet. Jeg forsøker å stryke forsiktig over denne med kluten som følger med skjermen og som skal brukes til rengjøring av billedpanelet. Da faller plastbæren av og ned på tv-bordet. Den etterlater et " hull " i det som ser ut som for meg er ett yttre plastlag på selve billedpanelet. " Hullet " blæren etterlater er ca 10x15 mm. Hos Soungarden og Pioneer Norge får jeg høre at dette aldri tidligere har hendt på en Pioneer skjerm, men de sier jeg kan sende skjermen til Pioneer Norge for undersøkelse. Når skjermen ankommer Pioneer ser de utrolig nok ikke denne defekten i det yttre plastlaget og sier at de da naturlig nok ikke vil foreta noen utbedringer. Har noen vært borti noe lignende ? :? . Jeg kan legge til at skjermen fra min side ikke har vært utsatt for noen former for støt eller annen fysisk kontakt som skulle kunne ødelegge panelet.
    Det er ikke de att det ligg en beskjytlsesfilm over panelet som du ikke har fjernet da,
    det kan nemlig bløre seg når det vert utsatt for varme.
    En del produsenter bruker det for å beskytte panelet mot riper under transport.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ser ikke ut for meg som om det er noen film som skulle kunne rives av. Står intet om det i bruksanvisningen som jeg kan se ihvertfall. Men uansett takk for innspill. Er det noen som har forslag til hva dette kan skyldes så skrik ut:smile:

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Be noen på Soundgarden se på det. Det er jo en grunn til at man handler av "proffer"...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    428XD har et kontrastbelegg på utsiden av panelet, høres ut som det er det som har blitt skadet på et vis. Har du brukt noe vaskemidler/skjermrens av noe slag på skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke brukt noen former for vaskemidler på skjermen i henhold til bruksanvisning. Har kun brukt den medfølgende kluten på rammen. Jeg synes det høres sannsynlig ut at det er den yttre plasthinnen som har løsnet fra billedpanelet. Pioneer Norge sier de aldri tidligere har hatt slike problemer på en Pioneerskjerm. Pioneer Norge sier også at en slik defekt skyldes at plastbelegget blir stukket hull på og at det da kan løsne. Da dekkes ikke dette av garantien. Jeg kan med sikkerhet si at skjermen ikke har vært utsatt for noen former for støt eller kontakt mot billedpanelet fra min side. Har kun brukt skjermen i seks uker. Esken til skjermen var skadet da den ankom Soundgarden slik at skjermen ble pakket i ny eske, før den ble videresendt til meg. Hadde det ikke vært for at dette var en av de siste tilgjengelige 428XD hadde jeg bedt om ny når jeg fikk høre at esken var skadet. Hvis dette ikke er en fabrikasjonsfeil kunne kanskje plastbelegget ha fått en liten, lite synlig skade under transport siden esken var skadet. Er surt å dekke dette selv hvis det er en transportskade. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre er Pioneer Norge elendige på kundeservise. Erfaring (personlig og gjennom andre) har vist at de gjør/sier nært hva som helst for å slippe garantisaker. PDP+ har også vist seg å ikke være verdt papiret det er skrevet på.

Siden du nevnet at embalasjen var skadet når du fikk den er dette noe du kan ta opp med Soundgarden, så får det bli mellom dem å Pioneer å finne ut hvem som skal ta erstatningen. Det enkleste er som regel å forholde seg til bare en part (forhandler), dette har du også rett til å gjøre.

Slik jeg ser det kan det like godt være en produksjonsfeil (luftboble, rift, etc) som skade på produktet. Nå er ikke jeg noen jus ekspert, men om Pioneer mener problemet skyldes skade ligger vel faktisk bevisbyrden på deres side.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i at Pioneer Norge er elendige på service. Jeg ble mildt sagt overrasket da de ikke kunne finne defekten i panelet. Dette er selvsagt for å slippe å gjøre noe med saken. Det er ikke på noen måte vanskelig å se kantene i plastbelegget. De synes vel det blir for dyrt/drøyt å skifte hele billedpanelet. Jeg fikk ikke sett hvor skadet orginalesken var til skjermen, da den ble pakket i ny eske før den ble videresendt til meg. Nå er skjermen sendt fra Pioneer Norge så jeg har den vel over helgen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •