Samsung LE-55A956D1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, strømforbruk er jo også et argument, selv om jeg personlig ikke er spesielt opptatt av det... Samtidig; det faktum at en kan la TVen stå på uten bekymring verken for strømregning eller innbrenning er jo absolutt et tema da...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, strømforbruk er jo også et argument, selv om jeg personlig ikke er spesielt opptatt av det... Samtidig; det faktum at en kan la TVen stå på uten bekymring verken for strømregning eller innbrenning er jo absolutt et tema da...
    Åssen er levetiden på disse LED-baserte LCDene kontra de vanlige?
    Og tror du prisen kommer til å falle eller stige rett etter nyttår? ...vurderte en Sony VW40 fra avshop, men fant ut det ikke går pga rommet + WAFen og vurderer da heller en slik Samsung LE-55A956 (sitteavstand max 2,9 meter) :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    LED har sånn 100.000 timers levetid eller noe i den duren, så den skal være nærmeste "uendelig"... Dette er jo en teknisk tråd, men ren generelt er det svært vanskelig å uttale seg noe rundt pris i disse turbulente tider ettersom det avhenger først og fremst av makrotall som oljepris og rett og slett stabiliseringen av finansuroen. Normalt sett vil jo ny teknologi gå ned i pris sånn etterhvert selvsagt, men min antakelse er at du må et stykke inn i nyåret, gjerne april/mai, før du ser de helt store endringene i pris, spesielt på denne type helt splitter nye teknologier...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha like stor prisnedgang på Samsung 7- og 9- serie som Pioneer har hatt på 5-serien....

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer som sagt virkelig en sånn skjerm i januar, men jeg har lest at de har en del responstid/lag (30-60msek) i forhold til innsignalet. Jeg spiller en del 1.person-skytespill online og lurer på om dette kan ødelegge hele opplevelsen?! :?

Noen med erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet forskjellen på LE55A956 og LE55A966?

Jeg er også interessert i om det er merkbar lagg på inputresponse, da jeg skal bruke den til XBOX 360 spilling. Noen som har prøvd dette?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Noen som vet forskjellen på LE55A956 og LE55A966?

Jeg er også interessert i om det er merkbar lagg på inputresponse, da jeg skal bruke den til XBOX 360 spilling. Noen som har prøvd dette?
    Forskjellen er at 966 er en nordisk versjon og 956 er parallell-import, den vesentligste forskjellen er nok at 966 kommer med pikselgaranti fra Samsung. Det innbefatter at man får ny skjerm hvis man ser 1-eneste piksel feil innen 14 dager, de 2 neste årene må man kunne påvise flere piksel-feil innen ett visst område på skjermen for at garantien skal gjelde.

Gikk selv for en 55A966 + 19A656 i dag ;-) Den var noen lapper dyrere enn 956, men jeg betaler gjerne litt mer for den sikkerheten at de kommer å henter skjermen hvis det er piksel-feil. Til en skjerm til over 30´vil jeg ikke ta noen sjanser...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Forskjellen er at 966 er en nordisk versjon og 956 er parallell-import, den vesentligste forskjellen er nok at 966 kommer med pikselgaranti fra Samsung. Det innbefatter at man får ny skjerm hvis man ser 1-eneste piksel feil innen 14 dager, de 2 neste årene må man kunne påvise flere piksel-feil innen ett visst område på skjermen.

Gikk selv for en 55A966 + 19A656 i dag ;-) Den var noen lapper dyrere enn 956, men jeg betaler gjerne litt mer for den sikkertheten at de kommer å henter skjermen hvis det er piksel-feil. Til en skjerm til over 30´vil jeg ikke ta noen sjanser...
    Takker for svar. Da er det vel kanskje best å gå for 966, spesielt på en så dyr skjerm.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da er det vel kanskje best å gå for 966, spesielt på en så dyr skjerm.
    Det blir jo en vurderingssak for den enkelte om man vil kjøpe med piksel-feil garanti eller ikke. Parallell-import skjermene er ca. 4000,- billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er at 966 er en nordisk versjon og 956 er parallell-import, den vesentligste forskjellen er nok at 966 kommer med pikselgaranti fra Samsung. Det innbefatter at man får ny skjerm hvis man ser 1-eneste piksel feil innen 14 dager, de 2 neste årene må man kunne påvise flere piksel-feil innen ett visst område på skjermen for at garantien skal gjelde.

Gikk selv for en 55A966 + 19A656 i dag ;-) Den var noen lapper dyrere enn 956, men jeg betaler gjerne litt mer for den sikkerheten at de kommer å henter skjermen hvis det er piksel-feil. Til en skjerm til over 30´vil jeg ikke ta noen sjanser...

Lyst og fortelle hva litt om hva du syns om 55a966 til nå? Har du sett den opp mot 866? Hvordan er synsvinkelen?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nocure
    Lyst og fortelle hva litt om hva du syns om 55a966 til nå? Har du sett den opp mot 866? Hvordan er synsvinkelen?
    Den ble sendt i fra nettbutikken i dag, så jeg regner med den kommer innen fredag. Erfaringer kommer når jeg har fått kalibrert og prøvd den ut med forskjellige kilder osv. Gleder meg som en unge

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nocure
    Det er jeg spent på selv også, men tror ikke det skal være noe stort problem. Fra sweetspot ser jeg rett på skjermen, så jeg frykter ikke noe problem med blooming osv. Jeg har 4 (5) plasser i sofaen som skal kunne se skjermen uten å overskride sysnvinkelen, og 1 plass som nok kommer til å overskride. Men det er ikke akkurat ofte det er noen som gidder å sitte seg der for å se TV uansett ;-)

Jeg vurderte også 52A866 en stund mest pga at de hadde den inne i butikkene og at den jo er meget slank. Men det fristet rett og slett for mye med de ekstra tommene, design, LED og at det per i dag er flaggskipet til Samsung!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en norsk utgave jeg og. :-D
    Gleder meg til å prøve den.

Det er 2 ting som jeg er usikker på:
    - input lag: er vel ganske så forskjellig synspunkter på det fra person til person.
    - innsynsvinkel: sitter 6 meter fra TV'en og med en normalt stor sofa skal det vel litt til for at dette ikke blir bra.

Fikk også slengt med en 19" som jeg ikke helt vet hvor jeg skal bruke enda...

@hhalstensen: Spent på dine synspunkter

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en norsk utgave jeg og. :-D
    Gleder meg til å prøve den.

Det er 2 ting som jeg er usikker på:
    - input lag: er vel ganske så forskjellig synspunkter på det fra person til person.
    - innsynsvinkel: sitter 6 meter fra TV'en og med en normalt stor sofa skal det vel litt til for at dette ikke blir bra.

Fikk også slengt med en 19" som jeg ikke helt vet hvor jeg skal bruke enda...

@hhalstensen: Spent på dine synspunkter
    Til min store fortvilelse kom Tollpost innom, de hadde med en 52A656 og en 19A656... !!! Jeg tok 19"en og returnerte den andre, og nettopp kontaktet mpx.no per mail og bedt de sende riktig vare. Nå er jeg litt trekt! :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til min store fortvilelse kom Tollpost innom, de hadde med en 52A656 og en 19A656... !!! Jeg tok 19"en og returnerte den andre, og nettopp kontaktet mpx.no per mail og bedt de sende riktig vare. Nå er jeg litt trekt! :evil:

Nedtur venter fortsatt på telefon fra Elkjip ang min bestillte 866 som ingen klarer å levere.. Men jeg ser frem til at du får tven din og kan slenge inn ditt synspunkt ang 966 Fikk sett kjapt på den i butikken, å bilde så strøkent ut. Det samme gjor resten av tven og.

Men fikk ikke sett tvsignal eller innsynsvinkelen. :\

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung le 55a966

har oxo bestilt denne, ska hente den 21....spent paa tilbakemeld paa denne:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollpost (julenissen) kommer på døren i kveld med det nye monsteret.

Håper de ikke sitter fast i snøkaoset...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollpost (julenissen) kommer på døren i kveld med det nye monsteret.

Håper de ikke sitter fast i snøkaoset...
    Nice 8) De kommer mellom 1200 - 1300 til meg i dag...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TV'en pakket ut og koblet opp. Litt av en pappeske

Første inntrykk:

- Veldig bra sortnivå. Har forelpig satt den på gulvet, men skal opp på veggen snart. Den står foran min gamle LCD skjerm (Sony Bravia KLV-S40A10E) og først nå ser jeg hvor dårlige kontraster jeg har levd med de siste årene :wink: Alt blir jo en vanesak.
    - Har ikke lagt merke til noen pixel feil eller clouding.
    - Koblet til en laptop via HDMI og kjører 1920x1080. Måtte endre skjermstørrelse i menyen til TV'en til "Full scan" for å hindre overscan. Da får 1:1 pixelmapping. Ser veldig bra ut
    - Merkbar input lag i vanlig modus. Merkes ved at musepekeren henger litt igjen. Har ikke prøvd i PC modus (30 ms input lag)
    - Ser blooming effekt, spesielt med windows skjermspareren som kun har windows logo mot svart bakgrunn som beveger seg rundt på skjermen. Ikke så veldig synlig forfra, men fra siden kan man nesten se LED lysene skru seg på. Tror ikke det blir noe stort problem.
    - Testet "Finding Nemo" (vanlig DVD). Ser veldig bra ut. Fargene er sterke og klare og skarpheten er bra. Testet også med 100Hz i demo mode (halve skermen med 100Hz, halve uten) og der ser man STOR forskjell på flyten i bildet. Tror det fungerer spesielt godt på animasjonsfilmer.
    - Testet "Sky Captain and the World of Tomorrow", en film så så helt jævlig ut på min gamle LCD TV. Den var faktisk brukbar på denne TV'en. Kontrastene kommer tydelig frem og bildet er ikke grått som på den gamle TV'en.
    - Innsynsvinkelen er etter min mening ikke noe å bekymre seg for. Det blir litt blassere bilde jo lenger ut man kommer, men likevel er det mer kontrast i bildet enn på min gamle LCD.
    - Synes fabrikkinnstillingene var godt kalibrert. Ikke noen synlige misfarging med det blotte øye.

Neste steg:
    - Koble til Media Centeret mitt, min primære TV/video kilde.
    - Teste HD sendinger.
    - Teste input lag for XBOX'en
    - Kalibrere TV med DVE.
    - Teste tuneren mot Canal Digital DVB-C & Conax CAM (regner med at det ikke funker, men verdt et forsøk)
    - Teste nettverksfunksjonalitet selv om det neppe kommer til å benyttes.

Så foreløpig ser det veldig bra ut.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TV'en pakket ut og koblet opp. Litt av en pappeske

Første inntrykk:

- Veldig bra sortnivå. Har forelpig satt den på gulvet, men skal opp på veggen snart. Den står foran min gamle LCD skjerm (Sony Bravia KLV-S40A10E) og først nå ser jeg hvor dårlige kontraster jeg har levd med de siste årene :wink: Alt blir jo en vanesak.
    - Har ikke lagt merke til noen pixel feil eller clouding.
    - Koblet til en laptop via HDMI og kjører 1920x1080. Måtte endre skjermstørrelse i menyen til TV'en til "Full scan" for å hindre overscan. Da får 1:1 pixelmapping. Ser veldig bra ut
    - Merkbar input lag i vanlig modus. Merkes ved at musepekeren henger litt igjen. Har ikke prøvd i PC modus (30 ms input lag)
    - Ser blooming effekt, spesielt med windows skjermspareren som kun har windows logo mot svart bakgrunn som beveger seg rundt på skjermen. Ikke så veldig synlig forfra, men fra siden kan man nesten se LED lysene skru seg på. Tror ikke det blir noe stort problem.
    - Testet "Finding Nemo" (vanlig DVD). Ser veldig bra ut. Fargene er sterke og klare og skarpheten er bra. Testet også med 100Hz i demo mode (halve skermen med 100Hz, halve uten) og der ser man STOR forskjell på flyten i bildet. Tror det fungerer spesielt godt på animasjonsfilmer.
    - Testet "Sky Captain and the World of Tomorrow", en film så så helt jævlig ut på min gamle LCD TV. Den var faktisk brukbar på denne TV'en. Kontrastene kommer tydelig frem og bildet er ikke grått som på den gamle TV'en.
    - Innsynsvinkelen er etter min mening ikke noe å bekymre seg for. Det blir litt blassere bilde jo lenger ut man kommer, men likevel er det mer kontrast i bildet enn på min gamle LCD.
    - Synes fabrikkinnstillingene var godt kalibrert. Ikke noen synlige misfarging med det blotte øye.

Neste steg:
    - Koble til Media Centeret mitt, min primære TV/video kilde.
    - Teste HD sendinger.
    - Teste input lag for XBOX'en
    - Kalibrere TV med DVE.
    - Teste tuneren mot Canal Digital DVB-C & Conax CAM (regner med at det ikke funker, men verdt et forsøk)
    - Teste nettverksfunksjonalitet selv om det neppe kommer til å benyttes.

Så foreløpig ser det veldig bra ut.
    Kjekt å høre at du også er fornøyd, jeg fikk min TV i går. Nå er den opp på veggen og testet såvidt med litt HD materiale (BD->PS3 via HDMI og gaming->Xbox360 via komponent) og vanlige TV-sendiger på CanalDigital tuner via HDMI.
    Jeg er overrasket over bildekvaliteten på alle signaler, spesielt med tanke på at jeg foreløpig kun har brukt fabrikk-innstillinger hittil (Standard). Dybde/3D følelsen på BD (Pans Labyrinth) var meget tilstedeværende, jeg fikk til og med kommentar på dette fra en jente (15) som ikke er særlig "teknisk" av seg når det gjelder AV... "Det er nesten som folkene kommer ut av skjermen, det er litt 3D liksom". Det må jo være et godt tegn 8)

Prøvde noen runder med Gears of War 2, kan ikke beskrives som annet enn utrolig... Alle detaljene kom så godt frem at bare måpte litt for meg selv

Foreløpig kan jeg nevne at kontrasten er langt utover noe jeg har sett tidligere, fargene er nøyaktige og utrolig klar, og den ser ut som $$$.

Foreløpig vil jeg ikke komme med så mange flere erfaringer, da jeg foreløpig kun har hatt noen timer foran den. Men jeg kan bekrefte at innsynsvinkelen er litt dårlig, jeg merker da spesielt "blooming" og noe utvaskete farger. MEN jeg har ikke akkurat planer om å se TV fra den vinkelen uansett. De 5 setene fra TVen (sweetspot er ca. 2,8m ifra) har ikke problemer med innsynsvinkelen.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •