Pioneer LX5090 eller Samsung 52A656A1C?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX5090 eller Samsung 52A656A1C?

Hei folkens...

jeg har en liten twist: Jeg har gått å venta på å få min 52A656 i 2 måneder nå, og nå er jeg i en situasjon hvor jeg lurer på om jeg rett og slett skal gå for en Pioneer LX5090 istedenfor (det står ikke penger), som jeg kan få levert idag.

Sånn rent tv-messig, når jeg skal bruke tven til å se på Premier League i HD og mye filmtitting på med blu-ray kilder. Jeg kommer også til å bruke tven mye til spill på PS3, men bruker tven aldri sammen med PCen (tenker på innbrenning).

Akkurat nå er følelsene i Pioneer-leiren...

takker for raske innspill

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke TVen til mye filmtitting skjønner jeg ikke at du kan tvile;
    selvsagt Pioneer LX5090!

Jeg bruker min 5090 til alt det du skriver inkl. gaming på PS3 - og den fungerer optimalt. Du kan rett og slett ikke sammenligne denne TVen med en LCD-skjerm, så gjør ingen feil. Det vil du bare angre på, særlig når høstmørket kommer smygende

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis du skal bruke TVen til mye filmtitting skjønner jeg ikke at du kan tvile;
    selvsagt Pioneer LX5090!

Jeg bruker min 5090 til alt det du skriver inkl. gaming på PS3 - og den fungerer optimalt. Du kan rett og slett ikke sammenligne denne TVen med en LCD-skjerm, så gjør ingen feil. Det vil du bare angre på, særlig når høstmørket kommer smygende
    Du er fornøyd ja? Samsungen vil være et skikkelig feilskjær i forhold?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet. Pioneer skjermen er så utrolig mye bedre. kjøp en Pioneer du

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Du er fornøyd ja? Samsungen vil være et skikkelig feilskjær i forhold?

Jeg skal være varsom med å bruke ordet 'feilskjær', men jeg har blitt ekstremt kresen på bildet - og særlig når det gjelder filmtitting i rom med neddempet belysning. Etter min mening har da sortnivået alt å si. Det er ikke særlig lekkert med "grått" når det skal være sort, og teknologien med baklys i LCD skjermer gjør at det alltid vil slippe fram noe lys. Derfor blir disse skjermene aldri optimale når det gjelder å vise sort.

Så spørs det da om dette er veldig viktig for deg?

Jeg har hatt LX5090 og får fremdeles hakeslipp over bildekvaliteten, både fra Blu-ray og oppskalert DVD. Pioneeren har også lyssensor som regulerer lyset på skjermen automatisk etter mørket i rommet. Det synes jeg er en veldig nyttig funskjon. Så jeg er iallefall såre fornøyd, og nøler ikke med å anbefale denne skjermen på det varmeste.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være varsom med å bruke ordet 'feilskjær', men jeg har blitt ekstremt kresen på bildet - og særlig når det gjelder filmtitting i rom med neddempet belysning. Etter min mening har da sortnivået alt å si. Det er ikke særlig lekkert med "grått" når det skal være sort, og teknologien med baklys i LCD skjermer gjør at det alltid vil slippe fram noe lys. Derfor blir disse skjermene aldri optimale når det gjelder å vise sort.

Så spørs det da om dette er veldig viktig for deg?

Jeg har hatt LX5090 og får fremdeles hakeslipp over bildekvaliteten, både fra Blu-ray og oppskalert DVD. Pioneeren har også lyssensor som regulerer lyset på skjermen automatisk etter mørket i rommet. Det synes jeg er en veldig nyttig funskjon. Så jeg er iallefall såre fornøyd, og nøler ikke med å anbefale denne skjermen på det varmeste.
    Da går jeg rett og slett for Pioneer LX5090... gleder meg! Takker for raske og medvirkende svar til at jeg går for pioneeren

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Da går jeg rett og slett for Pioneer LX5090... gleder meg! Takker for raske og medvirkende svar til at jeg går for pioneeren

Det vil du garantert ikke angre på:-D

Bare sørg for å bruke litt tid til å stille inn skjermen. Jeg kjører litt lavere kontrast (25) og toner ned fargene litt (-2) i innkjøringsfasen. Ellers nøytrale innstillinger. Synes da bildet også blir veldig bra. Ellers bør skjermsparer (mot innbrenning) og lyssensor aktivieres (les manual).

Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil du garantert ikke angre på:-D

Bare sørg for å bruke litt tid til å stille inn skjermen. Jeg kjører litt lavere kontrast (25) og toner ned fargene litt (-2) i innkjøringsfasen. Ellers nøytrale innstillinger. Synes da bildet også blir veldig bra. Ellers bør skjermsparer (mot innbrenning) og lyssensor aktivieres (les manual).

Lykke til!
    Hjertlig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •