Har du lyst til å vise ditt feinschmecker-syn på TV? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ser ut til at landets kabelselgere har flere kvaliteter, også på HDMI-kabel på 1m. Jeg vil fremdeles hevde at det er interessant å få belyst for forbrukerne hva de får igjen for 1m Van Den Hul til 1698,- kontra 1m hvit HDMI-kabel til 129,-
    Helt enig. Jeg tror det kan bli en mørk kveld for "high-end" kabel-pusherne når det kommer til korte HDMI-lengder. Vi får vi bare håpe at testen gjøres på en riktig måte, slik at det i ettertid ikke kan stilles for mye tvil om resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det vil være viktig å teste billigkabler av forskjellige merker.
    Å teste kun en billigkabel vil ikke kunne si noe om billigkabler generelt, kun akkurat det merket.

Kanskje også greit å nevne i repotasjen at HDMI har definert 2 standarder?

I tillegg burde alle testes med max overføring, dvs 10Gbps. Tror det er mest her forskjellen ligger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boy2star
    Tror det vil være viktig å teste billigkabler av forskjellige merker.
    Å teste kun en billigkabel vil ikke kunne si noe om billigkabler generelt, kun akkurat det merket.
    Dersom en billigkabel gir samme oppfattede bildekvalitet som en rådyr kabel så vil mange mene at det ikke lengre finnes gode bildekvalitetsmessige grunner for å kjøpe den dyre. Og det er vel essensen i diskusjonen? Behøver en kabelstump på 1 meter å koste 1600,- ?
    I tillegg burde alle testes med max overføring, dvs 10Gbps. Tror det er mest her forskjellen ligger.
    TV2 er for mannen i gata. Hvor mange av de du møter på gata har 10Gbps innhold som de skal overføre over HDMI? Tror du ikke mange av dem foretrekker å bruke 129,- nå, og heller legge ut mer når 1600p blir mer utbredt?

Jeg har en eske full av SCART nå som jeg skal kaste. Jeg kjøpte inn lange og korte, gode og mindre gode kabler til ymse formål, nå er det irrelevant. Innen 1600p blir vanlig i heimen så kan HDMI være i en lignende situasjon. Mens kabelprodusentene glad og fornøyd kommer med nye "superkabler" som de gjerne vil selge for 1600,-

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    programmet sendes i dag, og ut i fra det som står på hjemmesiden til tv2-hjelper deg kan vi tyde det dithen at det ikke er vits å kjøpe dyre hdmi kabler.

noen herfra som var med på dette?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Herminator og en til var med. Står fyldig om dette i en annen tråd.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jupp. Herminator og en til var med. Står fyldig om dette i en annen tråd.
    Den andre var trolig Lygren da han var så godt informert.... Cola og popcorn 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •