Heisan alle dere kunnskapsrike AV-mennesker. Jeg har søkt på temaet uten å finne, så da forsøker jeg en tråd selv.

Jeg har altså et solcelleanlegg på hytta, og dessverre, ikke av de største hva effekt angår (nå husker jeg ikke detaljene, kunne det være påstemplet 85 watt på selve panelet mon tro...?). Derfor, har noen her på forumet erfaring med hvilke TV'er og dekodere som egner seg best i forhold til effektforbruk?Selvfølgelig, kvalitet har også betydning.

Jeg har forstått det dithen at flere dekodere, f.eks. Sagem og Grundig, leveres med mulighet for 12 volts strømtilførsel, men spørsmålet er om disse (som i følge spec'en bruker "mindre enn 25w/20w") sammen med TV sluker så mye strøm at det blir null belysning å ty til når man skal pusse fjes og tann på kvelden ;o)

Og TV, der hadde jeg sett for meg noe i størrelsesorden 20 tommer, og gjerne med innebygd DVD-spiller slik som f.eks. Denver 19" eller 22". Den har innebygd DVD-spiller, men jeg finner ingen info om effektforbruk. Har noen av dere kjennskap til denne evt lignende produkter?

Antenne, der har jeg forstått det dithen at man må ha en UHF-antenne som tar inn TV2 for å få inn digital RiksTV. Nå i dag har jeg en bordantenne som jeg tar inn kun NRK1 og TV2 på, og med mye "snø". Tror dere denne antenna da vil være tilstrekkelig for bakkenettbruk? Det kan nevnes at hytta befinner seg på Frøya, ei øy vest for Trondheim, uti havgapet. Altså lite/ingen fjell som skjermer for evt signaler (såvidt meg bekjent).

Alle tips mottas med stor takk.

Terje