Scart-problem (Panasonic 42px80e)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scart-problem (Panasonic 42px80e)

Hei.. Ble anbefalt av kolleger å sjekke ut dette forumet med et problem jeg har med min nyinnkjøpte plasma tv.

Kjøpte for kort tid siden en Panasonic 42" TH-42PX80, og koblet opp diverse ting til den. Dvd-spiller, PS3, Wii-konsoll.

Så til sp.målet mitt: Jeg får fint bilde fra både DVD og Wii med scart når jeg bruker AV1-inngangen bak. Men så fort jeg kobler til AV2-inngangen blir bildet sorthvitt/kornete.

I og med at både dvd og wii fungerer fint i AV1 og begge får feilen i AV2 antar jeg at det må være noe med TV/TV-innstillinger som gjør at det ikke blir som det skal i AV2.

Noen som kan hjelpe meg med evt hva jeg kan trykke på/endre av innstillinger for å få godt bilde også derfra?

Evt - tror dere det er noe galt med TV´ens AV2-inngang slik at jeg bør ringe forhandleren og be de se på det?

På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yzzer
    Hei.. Ble anbefalt av kolleger å sjekke ut dette forumet med et problem jeg har med min nyinnkjøpte plasma tv.

Kjøpte for kort tid siden en Panasonic 42" TH-42PX80, og koblet opp diverse ting til den. Dvd-spiller, PS3, Wii-konsoll.

Så til sp.målet mitt: Jeg får fint bilde fra både DVD og Wii med scart når jeg bruker AV1-inngangen bak. Men så fort jeg kobler til AV2-inngangen blir bildet sorthvitt/kornete.

I og med at både dvd og wii fungerer fint i AV1 og begge får feilen i AV2 antar jeg at det må være noe med TV/TV-innstillinger som gjør at det ikke blir som det skal i AV2.

Noen som kan hjelpe meg med evt hva jeg kan trykke på/endre av innstillinger for å få godt bilde også derfra?

Evt - tror dere det er noe galt med TV´ens AV2-inngang slik at jeg bør ringe forhandleren og be de se på det?

På forhånd takk!
    Scart kan overføre tre typer videosignal i stigende rekkefølge etter kvalitet; kompositt (dårligst), s-video og RGB (best). Det er ikke sikkert begge AV-inngangene godtar den signaltypen DVD og Wii sender ut.
    Sjekk bruksanvisningen til TVen for å sjekke hvilke signaltyper den godtar på inngangene. Sjekk også hvilke signaltyper DVD og Wii kan sende ut.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV1 på TH-42PX80E støtter RGB og Video (kompositt).
    AV2 på TH-42PX80E støtter RGB, Video (kompositt) og Svideo.

Problemet, tror jeg, er at når du kobler til wii eller dvd til AV2 så står inngangen på svideo og da vil du kun få vist Y-signalet (gray-scale) og ikke C-signalet (color) (svideo er bygget opp av Y og C, mens kompositt som navner antyder er ett sammensatt signal)

Prøv å trykke på "AV-knappen" på fjernkontrollen, trykk "pil ned" til du kommer til AV2. Trykk så "pil høyre" (du ser to små firkanter som kan være rød eller sort). Disse to firkantene angir kompositt-modus eller svideo-modus.

Tipper du får farge hvis du velger kompositt-modus.

Bedre bilde kan du dog få om du kjøper deg:
    • 1stk fullkoblet scart kabel (med RGB støtte) og bruker mellom dvd-spiller og tv (velg også RGB ut på dvd-spiller). De fleste scart kabler har fullkobling i dag, men hvis du bruker en som fulgte med en noe eldre dvd-spiller/video-spiller så hender det at de ikke er fullkoblet, og du går glipp av RGB muligheten som gir merkbart bedre bilde
    • 1stk wii rgb scart kabel
    DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0