Og nå er forvirrelsen komplett!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer Ole-J sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mange ting å ta hensyn til

Noe som ikke bør glemmes er at hvis en skal ha skikkelig utbytte av 1080p så bør bildet være stort, typisk 50" på 2,7 meter, hvis avatanden større og skjermen er på 50" eller mindre vil du ikke ha glede av 1080p. Derfor er avstand og størrelsen viktig ved valg av oppløsning. Det er smak og behag som gjelder når en skal velge seg TV, og ikke andres preferanser og ideer. Stol på din egen dømmekraft, for det er ingen som kan lære deg om din smak. Husk en ting det er ikke mange butikkselgere i f ex. elkjøp/expert/lefdal osv. som virkelig kan noe serlig om utstyret, vi forbrukere kan ganske ofte betydelig mer.

Så konklusjonen bør være stol på den som kjenner din smak best nemlig nr 1, deg selv :-)

Lykke til med valget

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Enig med Herm... Ved mye bluray og HD TV er Full HD tingen. Blir det mye standard DVD og SD TV er trolig en standard HD tingen da den ikke trenger å skaler opp bildet så mye og gjette en haug med punket. Gir fort et kunstig bilde.
    Nå er det jeg som er pro Full HD her da, ikke Herminator!

ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda stol på deg selv. Men det bør man jo uansett alltid gjøre, i alle sammenhenger her i livet. Når det er sagt så finnes det info ikke alle er kjent med. Vet dere f.eks. hvor mange hår en bever har pr kvadrat-centimeter på magen? tyvetusenellerderomkring! Dette fant du ikke ut av deg selv, mann!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Vet dere f.eks. hvor mange hår en bever har pr kvadrat-centimeter på magen? tyvetusenellerderomkring! Dette fant du ikke ut av deg selv, mann!!!
    Nå snakker vi!

Her tror jeg du er borti selve kjernen av problemet!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Jeg har en stue med tre store vinduer, men tenkte likevel at jeg skulle satse på plasma... Etter det jeg har lest meg til her inne er ikke refleks et så stort problem. Har mulighet til å trekke ned persienner når det er mye lys. I tillegg foregår jo en god del TV-titting på kveldstid. Tenker jeg feil her? Er det slik at de som satser på plasma kun har mørke stuer med lite lys?

LCD-skjermen til LG synes jeg er for dyr. Ser at Netshop har plasmaen til 7956,-. Noen som vet om noe billigere? Og hva kan frakten komme på? Og forresten, noen som vet om hvilket rykte Netshop har? Det er jo litt "skummelt" å kjøpe fra en nettbutikk...
    Har aldri hatt noen problemer med Netshop.
    Har handlett mye data produkter der, og der kjøpter tven og.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke alle som vet hva stapedius er heller hehe

Tingen er vel heller at man kanskje bør være litt kildekritist på ett åpent forum som internett. Mye feil info ute å går, men også litt riktig. Det gjelder å sile ut flinten fra hveta hehe

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir_H_N
    Har aldri hatt noen problemer med Netshop.
    Har handlett mye data produkter der, og der kjøpter tven og.
    Kjøpte min tv der også - fungerte glimrende.

Kom en fyr på døra og hjalp meg å bære opp trappa 2 dager etter bestilling.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole-J
    Noe som ikke bør glemmes er at hvis en skal ha skikkelig utbytte av 1080p så bør bildet være stort, typisk 50" på 2,7 meter, hvis avatanden større og skjermen er på 50" eller mindre vil du ikke ha glede av 1080p. Derfor er avstand og størrelsen viktig ved valg av oppløsning. Det er smak og behag som gjelder når en skal velge seg TV, og ikke andres preferanser og ideer. Stol på din egen dømmekraft, for det er ingen som kan lære deg om din smak. Husk en ting det er ikke mange butikkselgere i f ex. elkjøp/expert/lefdal osv. som virkelig kan noe serlig om utstyret, vi forbrukere kan ganske ofte betydelig mer.

Så konklusjonen bør være stol på den som kjenner din smak best nemlig nr 1, deg selv :-)

Lykke til med valget
    Og går du en runde eller tre med forskjellige selgere i en og samme butikk får du trolig 2-3 forskjellige råd. Men det får du kanskje her og ....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skjønner at det er en del uenigheter omkring hva man skal velge og ikke velge :-P Men en god diskusjon gjør ting mer spennende etter min mening... selv om det kan være litt forvirrende innimellom og... Men uansett er jeg takknemlig for alle svar!!!

Saken er den at jeg ikke har sett PG6000 i RL. Ingen av butikkene her i byen har den, så jeg får ikke sammenlignet de to TV'ene. Derfor er jeg litt avhengig av deres synsing og mening. LG er jo absolutt en favoritt pga stilig design, og som kvinner flest veier det TUUUNGT på vektskåla. De tekniske spesifikasjonene trenger jeg hjelp til

Må jo si at refleksjon bekymrer meg litt - og spesielt siden jeg vurderer å handle iva nett. Ikke bare, bare å bytte da... Der er jo Elkjøp grei å ha!

Dere som har kjøpt via nett - hva har frakta kommet på?

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jo, du har returrett

Ikke glem at du har 14 dagers åpent kjøp når du handler på nett. Du skal kunne returnere produktet hvis du ikke er fornøyd! Du må sikkert ut med 500-600 kroner i frakt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop tok kr 495,- i frakt for min tv i fjor høst

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Hehe, skjønner at det er en del uenigheter omkring hva man skal velge og ikke velge :-P Men en god diskusjon gjør ting mer spennende etter min mening... selv om det kan være litt forvirrende innimellom og... Men uansett er jeg takknemlig for alle svar!!!

Saken er den at jeg ikke har sett PG6000 i RL. Ingen av butikkene her i byen har den, så jeg får ikke sammenlignet de to TV'ene. Derfor er jeg litt avhengig av deres synsing og mening. LG er jo absolutt en favoritt pga stilig design, og som kvinner flest veier det TUUUNGT på vektskåla. De tekniske spesifikasjonene trenger jeg hjelp til

Må jo si at refleksjon bekymrer meg litt - og spesielt siden jeg vurderer å handle iva nett. Ikke bare, bare å bytte da... Der er jo Elkjøp grei å ha!

Dere som har kjøpt via nett - hva har frakta kommet på?
    Jeg kjøpte min 42PG6000 på Komplett og frakten kom på kr 270,- med Posten. Imidlertid bar innmaten i kartongen preg av hardhendt behandlig og TV'n måtte hentes på postkontoret. Anbefaler å spandere noen flere kroner og få den sendt med en transortør som levere esken på døra. Hvis du smiler pent hjelper han deg kanskje også med å få den ut av esken også :-D.

TV'er jeg meget fornøyd med selv om jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpt 50" med en gang, men det går jo greit når jeg sitter på 3 meter....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Ikke glem at du har 14 dagers åpent kjøp når du handler på nett. Du skal kunne returnere produktet hvis du ikke er fornøyd! Du må sikkert ut med 500-600 kroner i frakt.
    Du har ikke åpent kjøp men angrerett ved nettsalg. Det varierer veldig hvor mye du har anledning til å teste før du forspiller angreretten. Noen sier at du kan teste et par timer. Komplett sa til meg at det var greit med et par filmer og et par TV kvelder. De kan lese av timeforbruket i service menyen. Snakk med selger hvis du er usikker. Åpent kjøp får du på Elkjøp, Siba etc. og der spør de ikke hvor lenge du har testet...

Mona: Tror ikke du vil angre hvis du kjøper PG6000 med mindre du har vindu og andre ting som speiler seg i skjermen. Da er LCD tingen.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

angrerett

Fra MPX om angrerett:
    "Angre på kjøp

Angrerettloven av 1. desember Nr. 105 2000 Lov om angrerett

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt.
    Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftelig.

Vi anbefaler at man bruker angrerettskjema som finnes i eletronisk form her, eller som vedlagt i forsendelsen delvis utfylt av oss.

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Skjema for melding om bruk av angrerett - sendes på fax 33 42 90 02

Angrefristens utgangspunkt
    Opplysninger i henhold til angrerettloven kapittel 3 er mottatt på forskreven måte når kravene i §9 jf. §7 er oppfylt og dette skjemaet er motatt ferdig utfylt med de opplysninene selgeren skal fylle ut. Se utdrag fra §§9 og 7 nedenfor.

§9. Opplysningsplikt ved avtaleinngåelse. I forbindelse med inngåelse av en avtale skal forbrukeren motta følgende opplysninger lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbruker råder over:

a - opplysningene som nevnt i §7 første ledd bokstav a-f
    b - vilkårene og framgangsmåten for, samt virkingene av å benytte angreretten
    c - opplysninger om eventuell ettersalgsservice og gjeldende garantivilkår
    d - vilkår for oppsigelse av avtalen dersom den er tidsubegrenset eller av mer enn ett års varighet
    e - bekreftelse av bestillingen. Ved kjøp av varer skal forbrukeren motta opplysningene snarest ved levering. Ved avtaler om varer som skal leveres til en annen en kjøperen, kan det avtales at opplysningene skal gis først etter levering av varen. Opplysningene etter bokstav b-e skal uansett gis etter avtaleinngåelsen, selv om de er gitt på denne måten tidligere.

§7. Opplysninger før avtaleinngåelsen. Før det blir inngått en avtale skal forbrukeren motta opplysninger som forbrukeren har grunn til å regne med å få, herunder opplysninger som forbruker har krav på etter annen lovgivning. Forbrukeren skal i alle fall ha opplysninger om:

a - varens eller tjenestens viktigste egenskaper
    b - de totale kostnadene forbrukeren skal betale, inklusiv alle avgifter og leveringskostnader, og spesifikasjon av de enkelte elementene i totalprisen
    c - om forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) eller ikke
    d - alle vesentlige avtalevilkår, herunder om betaling, levering eller annen oppfyllelse av avtalen samt om avtalens varighet når avtalen gjelder løpende ytelser
    e - selgerens eller tjenesteyterens navn og adresse
    f - tidsrommet tilbudet eller prisen er gyldig i

Oppgjøret og returkostnader ved bruk av angreretten
    Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt(alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selger skal ha tilbake varen.

Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og "homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Andre opplysninger
    Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppsta mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder vare, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering(ny vare), erstatning eller heve kjøpet(få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for LG 42pg6000 og holder nå på å lete etter nettsider som har den inne på lager. Ser at Netshop ikke har flere inne på lager. På prisguiden står det at Deal ikke har den på lager, men på hjemmesida deres står det at de har åtte på lager til 7895,-, men beregnet frakt er 1071 kroner. Det synes jeg er drøyt! På NetOnNet har de LG'en til 8290,- og pall på dør til 499,-. Ser at komplett.no opererer med miljøgebyr + at TV'en er et par hundre dyrere. Så, hvor ville dere bestille fra?

Og et spørsmål til: er det noe annet utstyr jeg må ha? Ønsker å koble PC'en til skjermen slik at jeg kan spille musikk og se film via den. Hvilken kabel trenger jeg da?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min fra komplett som er norges største nettbutikk, de er seriøse og solide så skal ikke være noe tull med de. Tror jeg betalte ca 500-600 kroner for frakt.

Kabel fra pc, kommer ann på pc'en din. Du bruker enten vga eller hdmi/dvi.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Nå snakker vi!

Her tror jeg du er borti selve kjernen av problemet!

Ja synes du ikke det??

Relativismen er skyld i den store frustrasjonen der ute blant forbrukerne. Å tolke informasjonen som pøses på en er bortimot håpløst.. Så selvsagt er den enkle metode å 'prøve selv' den beste løsningen, kanskje kombinert med en liten dose delte erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varierer veldig på hvor i landet du bor når det kommer til frakten.

f.eks jeg som bor i lofoten må ut med ca 1400,- i frakt fra komplett på en 50", 495,- hos mpx og 750,- hos netshop.
    Men bor du sørpå, så er frakten generellt upåklagelig liten.
    du skal ikke være redd for å bestille hos noan av dem, anerkjente og bra webshoper.

Elkjøp er vel dem med rimeligst frakt, men usikker på om du må da hente i nærmeste butikk. Men dem har jo som du sier, åpent kjøp i 30 dager.
    Dem hadde ikke PG6000, men PG3000...

men når det kom til det med plasma og lys/vinduer..
    har selv en panasonic 42" som har 3 store vinduer på siden, samt to vinduer til i stuen - og det er kun når sola står rett inn gjennon vinduet det er noe å bry seg om, da blir det litt værre å se mørke scener i film/tv.
    men ellers ikke noe jeg bryr meg om.

og LCD er jo egnetlig en hovedsak om man skal koble pc og slikt på tv'n.
    er vel ikke akkurat uten grunn pioneer selger kun plasma tv, og koster flesk.
    Panasonic har forresten veldig bra panel, som pioneer skal gå over til nå ettersom jeg har skjønt - men som du også sier, trasig design på enkelte av dem. en TV er jo et møbel, og i en sånn str skal den se bra ut utseende messig også !

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=macca]Fra MPX om angrerett:
    "Angre på kjøp

Angrerettloven av 1. desember Nr. 105 2000 Lov om angrerett

quote]

Fint du nevner MPX. De en nemlig en av værstingene. Som du sitere legger de bare ut sitat fra loven og intet annet.

Kjøpte et speilrefleks kit fra de en gang og var ikke førnøyd med kit-objektivet. Haddet tatt noen bilder, det må man jo for å teste, men når jeg ringer MPX sier de at hvis jeg har tatt 1 bilde har jeg spolert angreretten. Det står ingen ting om dette noe sted. Faktisk så ringte jeg de og spurte om jeg kunne prøve det på forhand, noe de sa jeg kunne, men når jeg fikk retur skjema så så jeg at det sto at det ikke skulle vært tatt i bruk som pr deres def. var 1 bilde :cry: . Solgte kit objektivet privat og tapte egentlig ingen ting men det går på prisippet.

En kar her på forumet fikke beskjed at han maks kunne teste TV'n i 2 timer hvis han ville angre. De sjekket service menyen.

Har ikke handlet mer hos MPX. Som nevt er Komplett mye greiere slik sett.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoZOoo
    Varierer veldig på hvor i landet du bor når det kommer til frakten.

f.eks jeg som bor i lofoten må ut med ca 1400,- i frakt fra komplett på en 50", 495,- hos mpx og 750,- hos netshop.
    Men bor du sørpå, så er frakten generellt upåklagelig liten.
    du skal ikke være redd for å bestille hos noan av dem, anerkjente og bra webshoper.

Elkjøp er vel dem med rimeligst frakt, men usikker på om du må da hente i nærmeste butikk. Men dem har jo som du sier, åpent kjøp i 30 dager.
    Dem hadde ikke PG6000, men PG3000...

men når det kom til det med plasma og lys/vinduer..
    har selv en panasonic 42" som har 3 store vinduer på siden, samt to vinduer til i stuen - og det er kun når sola står rett inn gjennon vinduet det er noe å bry seg om, da blir det litt værre å se mørke scener i film/tv.
    men ellers ikke noe jeg bryr meg om.

og LCD er jo egnetlig en hovedsak om man skal koble pc og slikt på tv'n.
    er vel ikke akkurat uten grunn pioneer selger kun plasma tv, og koster flesk.
    Panasonic har forresten veldig bra panel, som pioneer skal gå over til nå ettersom jeg har skjønt - men som du også sier, trasig design på enkelte av dem. en TV er jo et møbel, og i en sånn str skal den se bra ut utseende messig også !
    Elkjøp Sandvika/Drammen har i alle fall 42PG6010/50PG6010 som er lik PG6000 med en anig rødt i nedre panel.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •