Har du peiling på TV? Philips 47pfl5603

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har du peiling på TV? Philips 47pfl5603

Skal prøve å ikke skrive for langt her...

Fikk nylig en 47" philips lcd, som jeg regnet med skulle være super (42"eren fikk terningkast 6 i HJEMMEKINO!).
    Første filmen jeg så var "Pirates: At Worlds End" som skal ha topp bilde. Avspiller er PS3 via min Onkyo 705, kablet med 2*1m clas ohlson HDMI-kabler.

Synes bildet er svært godt, men har merket meg noen STYGGE ting.
    1) F.eks er det svært ofte merkbare justeringer av baklys (tror jeg) ved raske sceneskift mellom lyse og mørke scener. Jeg har skrudd av alt som heter dynamic contrast osv, men dette hjelper ikke.
    2) I visse scener er det enormt mye støy i form av "snø". Dette er verst under delvis mørke scener hvor det skal være tåke/røyk i bildet. Det rare er at dette kun er i noen få av scenene med tåke/røyk.

Jeg forstår ikke at en tv med såpass store feil kan få terningkast 6, men det er jo selvfølgelig en sjanse for at jeg kan ha gjort noe feil. En annen mulighet kan jo være kablene (billig Clas Ohlson), men jeg trodde 1m hdmi skulle klare 1080p.

Om noen i Bergen med peiling har lyst til å hjelpe meg med dette er de velkomne på besøk hit :razz: Dersom problemene ikke bedrer seg blir det retur av fjernsynsapparatet!

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde med lastebilen er vel ikke fra Pirates?
    Setter man skarphet for høyt i bildemeny på TVn kan det bli støy slik
    du beskriver. Har Philips LCD selv, skarpehet er satt til 4 (6 til 10 er ubrukelig).
    Men med Blu-ray og full HD så vil du også se analog filmstøy(filmkorn) som
    stammer fra den orginale analoge filmen, dette er ikke så tydelig på DVD
    pga. mye dårligere oppløsning. Bildet med lastebilen tror jeg kanskje skal
    være slik, teksten er jo skarp og fin. Ser du f.eks. filmen 300 på Blu-Ray så
    vil du også se at den har masse støy/filmkorn, jeg vil faktiskt påstå at om
    300 ser helt glatt å fin ut på Blu-Ray så er enten TVn helt feiljustert, eller
    TVn er for dårlig slik at den ikke viser alle detaljer.

Ang. Baklys. Jeg kjenner ikke til justeringsmulighetene på bildet i 47PFL5603,
    men har du noe som heter "aktiv kontroll" ? så kan du forsøke å slå den av.
    Var hos en bekjent som har 42PFL9603, der er det også justeringsmulighet
    på baklys/svartnivå 2-3 forskjellige modus mener jeg det var, har du den
    muligheten på 5603 ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte visst å skrive at bildene jeg la ved er fra filmen "black hawk down". Jeg tok med meg filmene (pirates 3 og black hawk down) til byen for å se om dette var et problem på andre tv`er også. Joda, støyen i bildene fra min forrige post var synlig på alle tv`er jeg testet på. Både på Pioneer sin nyeste kuro-serie og Loewe sin LCD til 50K.

Det er spesiellt èn scene i Pirates 3 hvor bildet er svært stygt (blu-ray utgaven). Jeg skal finne akkurat tidspunkt når jeg kommer hjem senere idag og legge ut bilde av hva jeg mener. Heldigvis var det ikke Philips 5603 som gjør scenen stygg, siden problemet oppsto på alle tv`ene jeg testet filmen på.

Etter å ha sett litt flere filmer begynner jeg å bli mer fornøyd. Førsteinntrykket mitt var ikke spesiellt godt, men det kan tyde på at dette kom av produksjonen på de to første filmene jeg puttet i spilleren!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon: Ikke kjøp Blu-Ray spiller eller filmer. La oss holde oss til vanlig DVD, da Blu-Ray viser så mange detaljer at man tilogmed ser støv/korn/snø fra orginalfilmen! Haha.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om du har litt å hente på biletet med å justere det litt meir, men 5603 er generelt litt grovt og kornete i biletet.

Newcomer K_K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hadde 42-tommers utgaven av denne i tre uker før jeg pakka den ned igjen. Grunnen var dette baklyset som du nevner. Nå ser jeg at siste firmware (igjen) lover å ha rettet opp i dette. Du kan jo prøve

Kundeservice fikk beskjed om at tåteflasker var det eneste jeg kom til å kjøpe av Philips fremover, hehe. Den testen setter jeg ikke mye lit til ihvertfall, men flott bilde på denne TV'en hvis du ser bort fra baklys-dimming og labert sortnivå.

Oppdater apparatet:
    Vet ikke hvilken versjon du har, men du blar deg videre herfra og klikker deg inn på programvare og drivere for ditt apparat: Philips Produktvelger

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en stund siden mitt forrige innlegg i denne tråden. Jeg har fiklet med innstillingene og bildet har blitt mye bedre mtp snø i mørke scener. Årsaken til snøen var "sharpness" som var satt altfor høyt fra fabrikk.

ThomasWH: Det var ikke korn som originalt ligger i filmen jeg hadde problemer med!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_K
    Hei. Hadde 42-tommers utgaven av denne i tre uker før jeg pakka den ned igjen. Grunnen var dette baklyset som du nevner. Nå ser jeg at siste firmware (igjen) lover å ha rettet opp i dette. Du kan jo prøve

Kundeservice fikk beskjed om at tåteflasker var det eneste jeg kom til å kjøpe av Philips fremover, hehe. Den testen setter jeg ikke mye lit til ihvertfall, men flott bilde på denne TV'en hvis du ser bort fra baklys-dimming og labert sortnivå.

Oppdater apparatet:
    Vet ikke hvilken versjon du har, men du blar deg videre herfra og klikker deg inn på programvare og drivere for ditt apparat: Philips Produktvelger
    Baklysproblemet har jeg problemer med enda. Har også forsøkt å oppdatere firmware, men usb-porten liker ikke minnepinnen min. Jeg snakket med philips på telefon for en uke siden og det er en minnepinne på vei i posten med nyeste firmware som skal funke.
    Jeg krysser fingrene mine på at det blir bedre med denne updaten.

Newcomer K_K sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på andre fora at folk rapporterer forbedringer ihvertfall Litt sær på minnepenner kan den være, men husk i alle fall at filsystem på minne, om du bruker en ekstern HDD eller minnepenn, må være FAT32.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbedringer er bra..