"Du kjøper vel ikke stereo, der de selger kjøleskap"..? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta innlegget med en liten klype salt da jeg er innhabil.

Grunnen til at Hifiklubben ikke satser noe særlig på bildeprodukter er at de beste produktene selges over alt. Dermed får de ikke hatt den store avansen som de vanligvis trenger hvis de da ikke leveres av sine egne leverandører hvor det ikke er noen konkurranse.

Hvem er det som tror at de overprisede NAD apparatene er noe bedre enn hvilke som helst andre OEM produkter til 1/3 av prisen? Det at det finnes produkter som i test på test er bedre enn andre når det gjelder bilde er også en ulempe for butikkene. (med lydprodukter kan man jo hevde hva som helst ref diskusjonen rundt Egde CD spiller). Det blir derfor vanskeligere å hevde at Apprat XYX er bedre enn Panasonic når alle tester sier det motsatt.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det jeg lurer på nå, er om det er greit å handle kjøleskap der de selger stereo?

På Elkjøp mener du?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Fakta er jo at ca halvparten av befolkningen er mindre enn gjennomsnittelig intelligente! Av og til bekymrer jeg meg over hvilken halvdel jeg hører til, men det er vel ca 90% som innbiller seg at de hører til det øvre skiktet! :lol:
    At du bekymrer deg viser vel hvilken halvdel du går under, for det virker på meg som at den nedre ikke tenker så langt at de bekymrer seg hehe

Neida, men er nok svært mange passive kjøpere der ute som lar seg lure av selger. Har flere ganger stått i butikk og blitt der litt lengre bare får å høre på alt sprøytet til selger og de rare spørsmålene til kunde. Men jeg ler ikke av de, for alt jeg vet kan de være klepper på vaskemaskin eller medisin for den del...

Vi kan vel ofte mest om det vi liker? Sett bort i fra det vi må kunne på evt jobb osv...

Er også ett godt poeng det der med at mange titer i butikk for å så bestille billigere fra nett, har nemlig gjort det selv flere ganger....

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på nå, er om det er greit å handle kjøleskap der de selger stereo?
    OK, det JEG lurer på, er om man i det hele tatt får kjøp kjøleskap der de selger stereo?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Fakta er jo at ca halvparten av befolkningen er mindre enn gjennomsnittelig intelligente! Av og til bekymrer jeg meg over hvilken halvdel jeg hører til, men det er vel ca 90% som innbiller seg at de hører til det øvre skiktet! :lol:
    Halvparten er vel mindre intelligent enn medianen. Om de er mindre intelligent enn gjennomsnittet vet jeg ikke :-)

Hvis bare de 10% på bunnen er tilstrekkelig lite intelligente så er det jo ikke utenkelig at 90% av oss er over gjennomsnittet intelligent.

Men jeg er enig med poenget ditt: vi har en tendens til å overvurdere oss selv...

-k

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig!! LOL ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et fengende slagord, men å bruke det er også å skyte seg selv i foten når de allikevel er nødt til å konkurrere mot kjedene som pusher paller og containere med flatskjermer hver dag i stedet for 2-3stk/uke (satt på spissen).

Jeg vil tro at budsjettet til HiFi-klubben ikke har så stor plass nå som før til demoer/opplæring/kursing av ansatte? Når markedet/produktene/prisene er så transparente og lett tilgjengelige som de er nå så kommer snart HiFi-klubben og Elkjøp å møtes på midten når det gjelder kompetanse og kvalitet på demonstrasjon?

Som ask4me2 sier så er det mange som oppsøker den beste (og dyreste!) demonstrasjonen av et produkt for så å handle produktet på den absolutt billigste plassen de finner senere på dagen. Klart de som bruker masse kronasjer på demonstrasjon/opplæring av ansatte da går i tap.

De som setter pris på en god demonstrasjon og et høyt kunnskapsnivå som faktisk er villig til å betale litt ekstra for dette er (dessverre) i undertall vil jeg tro.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de skriver er vel "du får ikke fet lyd der de selger kjølsekap". Jeg reagerte på denne. Det er nå det samme som å si at Abrahamsen, Pioneer, PSB osv... er noe dritt. Tidligere var det sikkert et argument, men nå har de masse fete produkter tilgjengelige i de store varehusene.

Da blir en slik reklametekst bare tull og ødeleggende for Klubben selv..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •