Anbefalt 32" LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalt 32" LCD TV

Hei.
    Jeg planlegger kjøp av min første flatskjerm og er relativt grønn på området. De preferansene jeg har er er at skjermen skal være 32 tommer pga romstørrelsen. Herfra og ut trenger jeg hjelp fra dere som kan dette. Iflg de testene jeg har lest ern det stort sett Sony, Samsung og Panasonic som kommer best ut av tester for 32", men de fleste testene er gamle. Skjermen skal først og fremst brukes til normal TV-titting via Get sin HD-dekoder, DVD fra ekstern spiller og divx kjørt via pcinngang fra pc. Følgende spørsmål trengs å avklares:
    - Må jeg ha 100Hrz-teknologi?
    - Er det nødvending med støtte for fullHD på en såpass liten skjerm?
    - Får man en bra nok skjerm til ca 8000kr?(som er mitt pristak)

Ut ifra dette trenger jeg tips til hvilken modeller jeg bør vurdere. Ser frem til tilbakemeldinger.
    Hilsen nybegynner og fersk forumdeltaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor sitteavstand har du til tven?
    Selv har jeg 60 og 50 og 42" tver og må si 42" blir liten i ei lita stue med sitteavstand ca 3 meter.

60 kan oppleves litt før stor, men det går over etter en time titting
    50 er passe, men plaserte heller den på soveromet. (god pris på kuro nr 2 så derfør måtte man bare ha en til)

Så vil anbefale deg og ikke kjøpe før liten tv, er fort gjort. Og ikke noe gøy og sitte og angre på kjøpe, og tenke du skulle had noen tommer stårre.

ellers har jeg ikke noen anbefalinger på tv, har ikke lest no om tver under 50" det siste året. Men det finnes mange her som kan komme med god anbefalinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. 100hz er ikke noe man må ha. er blandede syn på hvor godt 100hz fungerer, men er egentlig opp til en selv om man liker det. til fotball kan det være greit, men ikke legg deg for mye opp i det.
    2. fullHD er absolutt ikke nødvendig. på tv\film vil du ikke se noen forskjell på en så liten skjerm. enest ved pc`bruk fullHD kan være kjekkt med mindre du sitter et stykke unna skjermen.
    3. får mange gode 32" for 8000. Kan foreslå at du tar en titt på enten Sharp 32X20 eller LG 32LG6000. Disse får du til 8k, og er begge glimrende tv`er. Ellers er jo Sony og Samsung populære alternativ. Men anbefaler at du ser selv i en butikk før du kjøper og ser om det er noen du liker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •