Offisiell tråd for Sony for W4500 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 25 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 493
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Clouding

Sitat Opprinnelig postet av Naits
    Hva synes du om mitt tilfelle da?
    Jeg har ikke så mye peiling på hvor mye som skal til for at det er ille nok til å være en reklamasjonssak...

Er det bare meg eller ser ikke det ut som skikkelig clouding på det blå bildet som vises i denne testen også:

Sony Bravia KDL-40W4500 - DigitalVersus

Sammenlign bildet postet av Naits og det på linken. Til og med plasseringen av cloudingen sammenfaller jo ganske 'godt' (midt litt til venstre ser bra ut mens resten sliter) :shock: Likevel nevnes ikke cloudingen med et ord i testen... For alt jeg vet er det noe annet som kan gjøre at bildet fra testen ser sånn ut (kanskje skjermen var ekstremt skitten ), men hvis det er clouding så er det ikke akkurat bra at det vises så godt til og med når bildet er blått. Tenk, clouding på BSOD (blue screen of death i Windows) :O

Blir litt småbekymra av dette da jeg har en 52" på vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så da ut some skikkelig backlight bleeding.

LG 42" som jeg snart skal bytte ut er perfekt. Den er jo også 2,5 år gammel. Merkelig at 3 års senere produksjon skal ha et større problem med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Men i produsent linken står det LCD. Ser ut som det følger med feste til skjerm som har lengre mellom festepunktene enn 200 mm. 40W4500 har 300 mm mellom skruene bak på skjermen.
    Hva med 46W4500 ? Vil det fungere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunnfornuft
    Er det bare meg eller ser ikke det ut som skikkelig clouding på det blå bildet som vises i denne testen også:

Sony Bravia KDL-40W4500 - DigitalVersus

Sammenlign bildet postet av Naits og det på linken. Til og med plasseringen av cloudingen sammenfaller jo ganske 'godt' (midt litt til venstre ser bra ut mens resten sliter) :shock: Likevel nevnes ikke cloudingen med et ord i testen... For alt jeg vet er det noe annet som kan gjøre at bildet fra testen ser sånn ut (kanskje skjermen var ekstremt skitten ), men hvis det er clouding så er det ikke akkurat bra at det vises så godt til og med når bildet er blått. Tenk, clouding på BSOD (blue screen of death i Windows) :O

Blir litt småbekymra av dette da jeg har en 52" på vei.
    Det skal sies at TVen har stått på en del nå, siden det bildet ble tatt, og det er langt fra så ille nå.
    Det vises fremdeles litt når TVen er helt mørk med kun baklys, men ikke like ille.

Så det spørs om det er et problem som kanskje fikser seg selv etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Både skyer (clouding) og regnbue

Satte opp min nyervervede KDL-46W4500 i går ettermiddag, og ble skikkelig skuffet. Voldsom clouding og en distraherende regnbueeffekt på lyse felt når en beveger blikket. Det ligger an til å benytte angreretten! Legger ved bilde av cloudingen. Regnbueeffekten er vanskelig å dokumentere, men ser at Redrum har erfart det samme.
    Vedlegg 39158

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnbueeffekt på en LCD!!?? Eh, det kan da ikke være mulig? DLP-prosjektorer som er mest beryktet for dette fenomenet, vel+

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte kan få regnbue effekt av lcd skjermer selv om dette er langt mindre vanlig enn på DLP projektor og plasma tv-er. Det kommer rett og slett ann på hvor sensitive øyne du har. Om det er slik at fenomenet forandrer seg litt fra skjerm til skjerm vet jeg ikke så mye om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde også det kun var projektorer med DLP teknologi som ga slike effekter. Fenomenet er godt synlig når du flytter blikket mens det er lyse felter i bildet, for eksempel ved valg av en inngang uten signal mens teksten er synlig. Jeg fikk faktisk intrykk av å se på et DLP bilde. Har vært i kontakt med leverandøren ang cloudingen, og de tar den i retur hvis bildet ikke har bedret seg etter en innkjøring på 200 timer. Har en KDL-40W2000 fra før og den har hverken clouding eller regnbue effekt.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme erfaring som Viewer mtp "regnbuer". Trodde også at dette var forbeholdt dlp-teknologien, der jeg såg slike i hopetall. Men nå ser jeg ihvertfall noe som minner om dette, særlig dersom det er hvit tekst på sort bilde. Synd at phopsphor-trails er enda mer irriterende på plasma....
    Min W4000 er ikke like ille på clouding\blacklight bleeding som de to eksemplene vist her, men likevel ikke godkjent. Dessuten er det vanskelig å få ett bilde til å vise ett slikt problem på en ærlig måte.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info:

Skottland - Norge på Viasat 4 = elendig kvalitet, gresset så ut som om det var bare et lappeteppe av grønne pixler på 2 x 2 meter.

Skottland - Norge på Viasat Sport HD = Knallbilde

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 46" og har ikke problemer med verken clouding eller støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mandags TV?

Når jeg slo på TVen i ettermiddag ikk det ca 30-45 minutter før bildet ble normalt. Mens den varmet opp så det slik ut: Vedlegg 39162
    Når skjermen har stått på en inngang uten signal kom feilen tilbake etter noen minutter. Mye som tyder på at dette blir en DOA

Har også gjort et forsøk på å få fram litt av DLP effekten ved å dreie på kameraet mens jeg tok et bilde: Vedlegg 39163

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

regnbuer ja..

Jeg ser regnbuer på alt som er av dlp og plasma.. Så livet mitt har vært helt styrt av dette.. Alltid kjørt lcd på både tv, og projektor, heller aldri sett spor av regnbuer. Denne tv'en her var jeg jo så bombesikker på at jeg kjøpte den usett...hehe og fikk jo seff verdens første lcd med regnbuer... Utrolig synd,da jeg egentlig er låst til sony tv pga variabel aux ut (kun sony har) til mine aktive b&o høyttalere. Vil nødigst skifte tv, for da må jeg få meg forforsterker til høyttalerene, og det ødelegger jo det geinale ved å styre lyden rett fra tv
    Men er det noen som tror dette kan være feil på bare noen av tv'ene? har jo aldri blitt rapportert i noen tester...LCD skal jo liksom være regnbue fri..
    Personlig tror jeg dette henger noe sammen med at vi endelig er i nærheten av plasma/dlp kontrast.. ( at regnbuene ikke syntes når kontrasten er lavere)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info så virker det som om min TV blir bedre for hver time den blir brukt.

Etter å ha justert ned backlight så mye at detaljer i bildet ikke ble borte ble ting også enda bedre. Skal ta en ny kikk på problemscenene i Arn (BD) i dag for å ta en evaluering. Er fortsatt ikke helt enig med meg selv om hva de beste innstillingene er (dama blir litt gretten når jeg begynner å fikle midt i en film :-))

Til dere andre med problemer: Zoom opp bildet, kjør på med mye lys og la tv´en stå.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Redrum
    Jeg ser regnbuer på alt som er av dlp og plasma.. Så livet mitt har vært helt styrt av dette.. Alltid kjørt lcd på både tv, og projektor, heller aldri sett spor av regnbuer. Denne tv'en her var jeg jo så bombesikker på at jeg kjøpte den usett...hehe og fikk jo seff verdens første lcd med regnbuer... Utrolig synd,da jeg egentlig er låst til sony tv pga variabel aux ut (kun sony har) til mine aktive b&o høyttalere. Vil nødigst skifte tv, for da må jeg få meg forforsterker til høyttalerene, og det ødelegger jo det geinale ved å styre lyden rett fra tv
    Men er det noen som tror dette kan være feil på bare noen av tv'ene? har jo aldri blitt rapportert i noen tester...LCD skal jo liksom være regnbue fri..
    Personlig tror jeg dette henger noe sammen med at vi endelig er i nærheten av plasma/dlp kontrast.. ( at regnbuene ikke syntes når kontrasten er lavere)
    Det er ikke sikkert det har med kontrasten å gjøre i det hele tatt. I så fall skulle du kunne stille tv-en slik at regnbuene ble borte. Siden du ikke har sett dette før nå så er det godt mulig det er denne tv-ens billedbehandling som skaper problemet og i så måte kan det hjelpe å skifte til et annet merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Ja den er gråimportert.
    Nå fikk jeg et svar fra Net on Net gitt:

Mitt spørsmål:
    Dere selger en Sony 52W4500 (LCD TV), men opplyser ikke om modellen er den norske varianten eller en parallellimport. Kunne dere være vennlig å hjelpe meg?

Takk

Mitt svar:
    Hei!

Denne modell har nordisk meny og bruksanvisning.

Ha en fin dag!

Så mitt spørsmål til dere. Er dette en måte å lure seg unna mitt direkte spørsmål om parallellimport, eller er dette da en norsk modell? Fatter ikke at de ikke bare kan svare direkte på mitt spørsmål.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min TV er også fra Netonnet.no. Jeg har handlet TV av de før også (Panasonic) og det var null problem å få den fikset på garanti hos serviceverksted i Oslo (den hadde Purple snakes). Jeg ringte Panasonic Norge først og det var de som henviste til serviceverkstedet.

Netonnet klarte til og med å sende meg kopi av dokumenter for kjøpet per e-mail (hadde selvfølgelig rotet bort dette) i løpet av et par timer.

Det gjorde at jeg valgte å handle hos de igjen.

Skal det være noe spesielt problem at tv´er blir sendt fra Sverige og ikke kommer fra det store utland via en "norsk" forhandler?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den TV'en jeg fikk fra Techlife var sendt fra Sony Sverige. Men det betyr nødvendigvis ikke at Sony Norge tar noe ansvar for den...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millenium
    Nå fikk jeg et svar fra Net on Net gitt:

Mitt spørsmål:
    Dere selger en Sony 52W4500 (LCD TV), men opplyser ikke om modellen er den norske varianten eller en parallellimport. Kunne dere være vennlig å hjelpe meg?

Takk

Mitt svar:
    Hei!

Denne modell har nordisk meny og bruksanvisning.

Ha en fin dag!

Så mitt spørsmål til dere. Er dette en måte å lure seg unna mitt direkte spørsmål om parallellimport, eller er dette da en norsk modell? Fatter ikke at de ikke bare kan svare direkte på mitt spørsmål.
    Virker på meg som de sniker seg unna, men godt at de har god service som caines skriver. Gjør det vel litt "tryggere" å kjøpe parallellimporterte varer fra de. Skjegget sitter vel først skikkelig i postkassa hvis de innstiller driften og noe skjer med tven din.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare vi her inne som har litt utfordringer med denne TV´en...

Her er utdrag fra en test gjort av Trusted Reviews:

Yet I'm sure you'll have noticed that the 52W4500 still only gets an 8/10 for picture in our final marks. Why? Because infuriatingly for all the terrific work the TV's picture processing does, and all the natural strengths the screen possesses, during dark scenes the thing I noticed above all else was ‘puddles' of greyish light in the TV's corners. Aarrgghhh!

It's hard to pinpoint just why these gentle grey puddles should be there. At first I thought they could be caused by the screen somehow pooling the ambient reflected light in the room. But they remained even when I turned all the lights off. So my best guess is that they've got something to do with backlight leakage.

Whatever causes them, though, the bottom line is that while they're certainly subtle enough to stay hidden during bright scenes, they can definitely distract you from any really dark scenes you happen to be watching. What's more, once you've first noticed them, you'll probably find yourself unable to stop yourself from looking for them again.

Side 9 av 25 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •